Auteur Topic: De set van Frits in de mancave  (gelezen 51033 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #525 Gepost op: 29 november 2022, 19:04:35 »
Ze zien er kek uit Frits ! Ben benieuwd hoe ze klinken in vergelijk met de oude versie !  :)

Mijn eerste indruk is dat er niet veel verschil is. Ik heb de indruk dat de woofer rand iets groter is, maar kan ook gezichtsbedrog zijn door de uitvoering van de buitenrand om de wooferrand. Die is anders dan bij mijn "oudjes". ;D

Maar volgende week krijg ik een paar extra ervaren en luisterende oren in "the cave". Ben dus zeer benieuwd naar zijn bevindingen. ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #526 Gepost op: 29 november 2022, 21:46:59 »
Ze zien er kek uit Frits ! Ben benieuwd hoe ze klinken in vergelijk met de oude versie !  :)

Mijn eerste indruk is dat er niet veel verschil is. Ik heb de indruk dat de woofer rand iets groter is, maar kan ook gezichtsbedrog zijn door de uitvoering van de buitenrand om de wooferrand. Die is anders dan bij mijn "oudjes". ;D

Maar volgende week krijg ik een paar extra ervaren en luisterende oren in "the cave". Ben dus zeer benieuwd naar zijn bevindingen. ;D
Jij doet altijd kleine plaatjes, veel plezier er mee.
Jij komt de winter wel door.



Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk


Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #527 Gepost op: 30 november 2022, 08:48:13 »
Have fun Frits !

Ze zien er mooi uit!

Qua design blijft elac toch wel bij de mooiere voor mij persoonlijk samen met Sonus Faber en b&w.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #528 Gepost op: 30 november 2022, 12:17:53 »
Mijn eerste indruk is dat er niet veel verschil is.

Dat zou ook erg vreemd zijn als dat er wel zou zijn, want ik verwacht ook geen noemenswaardig verschil.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #529 Gepost op: 30 november 2022, 12:29:21 »
Ze zien er kek uit Frits ! Ben benieuwd hoe ze klinken in vergelijk met de oude versie !  :)

Mijn eerste indruk is dat er niet veel verschil is. Ik heb de indruk dat de woofer rand iets groter is, maar kan ook gezichtsbedrog zijn door de uitvoering van de buitenrand om de wooferrand. Die is anders dan bij mijn "oudjes". ;D

Maar volgende week krijg ik een paar extra ervaren en luisterende oren in "the cave". Ben dus zeer benieuwd naar zijn bevindingen. ;D
Qua uiterlijk ben ik al verrast, mijn oren hebben qau hoog, een stukje sprankelendheid verloren, maar de Adam's raken en verrassen me nog dagelijks Frits.

Ik ga volgende week luisteren naar een merk, waar ik bij Hififreak, hele kleintjes van heb beluistert. Die verrasten mij enorm, op naar het grotere werk, dat moet helemaal een feest worden!
« Laatst bewerkt op: 30 november 2022, 12:37:43 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #530 Gepost op: 30 november 2022, 17:51:03 »
We gaan het meemaken, John!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #531 Gepost op: 06 december 2022, 12:21:10 »
En vanmorgen mocht ik John ontvangen. We zijn begonnen bij de TV set met een bakkie koffie. Daar even geluisterd naar de BS 403 met Rel Q200 aangestuurd door de Denon PMA 2010ae.

Vervolgens naar boven (met koffie) en hebben we de BS 403 met en zonder de 2 ESP 2040 subs beluisterd aangestuurd door de Denon PMA 2000ae. Daarna overgeschakeld naar de grote broers de 249.3, ook met en zonder subs.

Wat John er van vond laat ik graag even door hem schrijven. Ik vond het erg gezellig, we hebben de tijd goed benut door veel en naar verschillende soorten muziek te luisteren. John zijn meegebrachte CD was bijzonder qua instrumenten en opname kwaliteit. Sax en orgel. Erg leuk om te ervaren.

Ik heb John ook nog even de voor mijn zoon gekochte Vela's BS403 laten zien met de stands. Staan hier in opslag, totdat hij gaat verhuizen begin volgend jaar. Zoals eerder door mij gemeld vind ik het verschil met mijn wat oudere BS 403 nihil.

Ik heb een hele leuke ochtend gehad met John. :)
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #532 Gepost op: 06 december 2022, 13:00:23 »
Frits is een toffe gozer, laat ik daar eens mee beginnen.

De koffie was goed, dat is voor mr de Vries altijd belangrijk en de geur van speculaas was heerlijk!

In de woonkamer staan twee kleine Elac's, ondersteunt door een subwoofer. Samen laten die een leuk en volwassenen geluid horen en voor een filmpje kijken is dat echt gaaf met de subwoofer, want daar gebruikt Frits deze set het meeste voor.

En dat snap ik, want wat er aan luidsprekers op zolder staat is hele andere koek! De grote Elac's geven een zeer gedetailleerd geluidsbeeld weer, zonder te irriteren. Het hoog is glashelder en het midden sluit er naadloos op aan. Het laag is strak en duidelijk aanwezig, zonder opdringerig te worden. Frits houd van laag en de twee subwoofer's beginnen waar de luidsprekers het niet meer kunnen weergeven. Het laag klinkt indrukwekkend, maar zonder deze twee, vind ik het persoonlijk wat strakker en beter bij het karakter van de luidsprekers passen. Maar als Frits gelukkig is!

Al met al een geslaagde morgen met Frits, ik vond het ook erg gezellig, zeker voor herhaling vatbaar!

Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en de lekkere koffie.

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #533 Gepost op: 06 december 2022, 13:09:51 »
Leuk verslag John !  :)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #534 Gepost op: 06 december 2022, 15:23:11 »
Leuk verslag John !  :)
Dank je, en dat was het ook Jan, een leuke kennismaking met Elac luidsprekers.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #535 Gepost op: 06 december 2022, 15:37:17 »
Dank John, voor de lovende woorden over koffie en speculaas geur. ;)

Fijn dat je genoten hebt. Het is altijd maar afwachten of iets in de smaak valt bij een ander wat je zelf erg mooi vindt klinken.

Erg leuk om ervaringen uit te wisselen en wat de een hoort en de ander niet (Tinnitus bij mij bv).

Maar ik vond het ook erg leuk en lekker ontspannen. Je bent altijd welkom, John! Dan geven we de CD spelert weer een slinger, wellicht dan ook de Sony draaitafel erbij gebruiken. Of via internet wat leuks opzoeken. Kan ook, de Mac staat hier via een Dragonfly red in connectie met de Denon.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #536 Gepost op: 06 december 2022, 18:37:59 »
Tof Verlag John!

Het is daar leuk vertoeven precies bij Frits!

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #537 Gepost op: 06 december 2022, 18:47:14 »
De volgende keer kan je ook deze kant opkomen Frits, kan je horen hoe de Adam's klinken.



Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #538 Gepost op: 06 december 2022, 18:49:53 »
Tof Verlag John!

Het is daar leuk vertoeven precies bij Frits!

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk
Dank je kerel
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #539 Gepost op: 06 december 2022, 20:32:44 »
De volgende keer kan je ook deze kant opkomen Frits, kan je horen hoe de Adam's klinken.

Dat gaan we zeker doen, John! Toppie!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.