Auteur Topic: De set van Frits in de mancave  (gelezen 51177 keer)

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 714
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #255 Gepost op: 29 oktober 2021, 13:39:22 »
@ Nostra: De debut en unifi reeks is wat anders dan wat hier staat. Oorspronkelijk ontworpen voor de US markt als meer een commercieel product qua prijs, maar wel heel erg goed geslaagd. Daarom ook naar Europa gegaan.
Good to know!

Maar aangezien de grote YouTube reviewers deze enorm aanprijzen wel benieuwd naar deze

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 714
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #256 Gepost op: 29 oktober 2021, 13:40:29 »
De geremasterde versie van Another Brick in the Wall?  ;)

Leuk verslag!

Groet,
Jacco

The best of Pink Floyd, Echoes.
Iets, ver weg in mij, vertelt me dat we een vergelijkend hooronderzoek gaan krijgen. Voor de liefhebbers van Pink Floyd.

Groet,
Jacco
Mag ik als eenzame Belg mee doen ?

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk
Maar natuurlijk!

Groet,
Jacco
Top!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #257 Gepost op: 29 oktober 2021, 13:42:11 »
Als ik alleen de monitoren had gehad met een sub had ik helemaal niks gemist. Dan spelen ze menig vloerstaander weg, denk ik. Maar in de vergelijking met de 249 ben ik het helemaal eens met Rene. Mooi breed, diep en rustig klankbeeld. Heel erg blij mee.

T.a.v. de plaatsing van de speakers: Beneden heb ik niet zoveel mogelijkheden qua plek. Betekend wel dat de Rel daar alleen maar mee mag doen voor het laagste laag voor de film. Boven heb ik schuine wanden, dus daar van bas versterking door de wanden minder last. Was ook benieuwd of Rene daar de sub kon localiseren en dat was ook bij hem niet het geval. Ik doe alles op gehoor bij het afstellen. Qua plek heb ik ook niet veel schuifruimte over, maar het klinkt voor mij zo prima. En dan leuk om te horen dat dat ook Rene zijn ervaring is.

En John: Dat gaan we zeker doen. Eerst maar even volgende week afwachten t.a.v. eventuele Corona aanscherpingen. Maar wat in het vat zit verzuurd niet, het is met Rene uiteindelijk ook gelukt. ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #258 Gepost op: 29 oktober 2021, 13:45:19 »
@ Nostra: De debut en unifi reeks is wat anders dan wat hier staat. Oorspronkelijk ontworpen voor de US markt als meer een commercieel product qua prijs, maar wel heel erg goed geslaagd. Daarom ook naar Europa gegaan.
Good to know!

Maar aangezien de grote YouTube reviewers deze enorm aanprijzen wel benieuwd naar deze

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk

Deze mannen hebben al veel over Elac laten zien: https://www.youtube.com/channel/UCQVUYQBjKhWyGCAuqrGWmcQ
Met een beetje Duits kennis krijg je dan veel info.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 714
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #259 Gepost op: 29 oktober 2021, 13:52:56 »
@ Nostra: De debut en unifi reeks is wat anders dan wat hier staat. Oorspronkelijk ontworpen voor de US markt als meer een commercieel product qua prijs, maar wel heel erg goed geslaagd. Daarom ook naar Europa gegaan.
Good to know!

Maar aangezien de grote YouTube reviewers deze enorm aanprijzen wel benieuwd naar deze

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk

Deze mannen hebben al veel over Elac laten zien: https://www.youtube.com/channel/UCQVUYQBjKhWyGCAuqrGWmcQ
Met een beetje Duits kennis krijg je dan veel info.
Eens checken als ik tijd heb ;)

Thanks Frits!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.161
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #260 Gepost op: 29 oktober 2021, 18:53:33 »
Altijd leuk als forummers elkaar bezoeken. 
Eerst bij dv en dan nu bij Frits. 

Iedereen bedankt voor de moeite dit ook in woorden te vatten.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #261 Gepost op: 29 oktober 2021, 20:01:18 »
Wat mij betreft houden we dat er inderdaad in als het ons gegeven blijft. Ik kan elke keer prima 1 persoon ontvangen, helaas is in mijn cave maar plek voor 1 extra luisteraar.

Ik weet niet wie er naast Rene en John dV nog meer in het Noorden wonen.

Ik vindt het ook niet erg om wat verder te moeten rijden, vanaf Januari heb ik op de donderdag en de vrijdag meer mogelijkheden. Ik ga vanaf dan wat meer genieten van vrije tijd. ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.574
  • Liever een Adam!
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #262 Gepost op: 29 oktober 2021, 23:33:42 »
Als ik alleen de monitoren had gehad met een sub had ik helemaal niks gemist. Dan spelen ze menig vloerstaander weg, denk ik. Maar in de vergelijking met de 249 ben ik het helemaal eens met Rene. Mooi breed, diep en rustig klankbeeld. Heel erg blij mee.

T.a.v. de plaatsing van de speakers: Beneden heb ik niet zoveel mogelijkheden qua plek. Betekend wel dat de Rel daar alleen maar mee mag doen voor het laagste laag voor de film. Boven heb ik schuine wanden, dus daar van bas versterking door de wanden minder last. Was ook benieuwd of Rene daar de sub kon localiseren en dat was ook bij hem niet het geval. Ik doe alles op gehoor bij het afstellen. Qua plek heb ik ook niet veel schuifruimte over, maar het klinkt voor mij zo prima. En dan leuk om te horen dat dat ook Rene zijn ervaring is.

En John: Dat gaan we zeker doen. Eerst maar even volgende week afwachten t.a.v. eventuele Corona aanscherpingen. Maar wat in het vat zit verzuurd niet, het is met Rene uiteindelijk ook gelukt. ;D
Is goed Frits, we houden het padje warm.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #263 Gepost op: 30 oktober 2021, 15:49:54 »
Boven heb ik schuine wanden, dus daar van bas versterking door de wanden minder last.

Ik ga er iets van zeggen door te zeggen dat ik er niets meer van ga zeggen.  ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #264 Gepost op: 30 oktober 2021, 22:41:00 »
Het was woensdag even onbekend wie Peter Green was bij Frits.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2021, 22:52:13 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #265 Gepost op: 30 oktober 2021, 22:59:00 »
Het was woensdag even onbekend wie Peter Green was bij Frits.
? Onbekend wie Peter Green is, die man heeft Fleedwoodmac opgericht.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.085
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #266 Gepost op: 30 oktober 2021, 23:25:57 »
Even onbekend, bij het horen van de naam Albatros was het weer bekend.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #267 Gepost op: 30 oktober 2021, 23:29:21 »
Het album Before the beginning, komt meneer Green goed aan bod.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #268 Gepost op: 31 oktober 2021, 08:22:41 »
Ben niet zo goed in namen, maar meer van de muziek. Headbanging

Leuke links! Toppie!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #269 Gepost op: 19 december 2021, 16:01:57 »
Maar even een sfeerplaatje in deze donkere dagen. Ik kom hiermee de lock-down wel door. :banana2:

« Laatst bewerkt op: 19 december 2021, 16:03:36 door Frits Denon »
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.