Auteur Topic: De set van Frits in de mancave  (gelezen 51027 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #180 Gepost op: 07 mei 2021, 23:10:40 »
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Frits. Hoe verhoudt de Elac CL 330 zich t.o.v. de Elac BS 244.3 ?
De Elac 310 CE's die ik heb zitten ook met twee schroeven aan de bovenplaat verankert.

Dat wil ik nog gaan bekijken. Ik zal ze een dezer dagen boven in mijn stekkie neerzetten naast de CL's om te ervaren wat de verschillen zijn.

T.a.v. de bouw ook hier weer top kwaliteit. Speakers en stands zeer mooi uitgevoerd en degelijke materialen. Ga nog wel de brugjes vervangen voor bedrading. Die verbinding moet goed zijn. Kwam er net ook achter dat de pluggen wel kostbare dingen zijn. Die ga ik dan ook maar eens aan mijn kabels knopen. Heb er 8.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #181 Gepost op: 07 mei 2021, 23:43:50 »
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Frits. Hoe verhoudt de Elac CL 330 zich t.o.v. de Elac BS 244.3 ?
De Elac 310 CE's die ik heb zitten ook met twee schroeven aan de bovenplaat verankert.

Dat wil ik nog gaan bekijken. Ik zal ze een dezer dagen boven in mijn stekkie neerzetten naast de CL's om te ervaren wat de verschillen zijn.

T.a.v. de bouw ook hier weer top kwaliteit. Speakers en stands zeer mooi uitgevoerd en degelijke materialen. Ga nog wel de brugjes vervangen voor bedrading. Die verbinding moet goed zijn. Kwam er net ook achter dat de pluggen wel kostbare dingen zijn. Die ga ik dan ook maar eens aan mijn kabels knopen. Heb er 8.

Je bent leuk bezig Frits ! Je hebt inmiddels een hele mooie verzameling Elac's. Toppie!

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #182 Gepost op: 07 mei 2021, 23:56:36 »
Dank Fourplay, ik ben er ook erg blij mee. De voorgaande Elac's (FS 187 Hobo en de FS 247) hadden ook een down-firing poort, evenals mijn eerdere Hepta Exposure.

Ik heb ook TDL Studio 2 en 3 gehad. Transmissionlines met opening aan de voorkant. De Hepta Four Tune had ook een poort aan de voorzijde.

In mijn luisterplekkie maakt het niet zoveel uit, de wand achter de speakers en achter mijn zitplek is schuin (zolder). Ik heb (vind ik) een mooie bas. Eigenlijk nooit geen problemen mee gehad en dus ook niet echt een waarneembaar verschil als het om wel of geen down-firing gaat.

Maar ik kan mij voorstellen dat dat in een ruimte met rechte wanden anders ervaren wordt.

Bedankt voor de toelichting. Je mag jezelf gelukkig prijzen met een luisterkamer op zolder. Schuine wanden en een goede akoestiek zijn een twee eenheid die vaak samen gaan. En als de schuine wanden tot aan de nok toe doorlopen, en als de ruimte het toelaat en als het ook je interesse heeft dan zou zo'n schuine wand ook makkelijk als projectie wand voor een beamer kunnen dienen...

Wel een hoop als(en)...  ;)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #183 Gepost op: 08 mei 2021, 07:34:37 »
Inderdaad. ;D

Ik heb gelukkig beneden een mooie set bij de TV en boven in mijn lusiterstekkie gebruik ik soms alleen het beeld van mijn oude HP Touch om naar joeptjoep muziek te luisteren en ook een beetje te kijken.

Verder concentratie op puur de muziek en het uitzicht op de set met de mooie (en nu deels ook bijzondere) speakers. ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #184 Gepost op: 08 mei 2021, 08:02:11 »
Inderdaad. ;D

Ik heb gelukkig beneden een mooie set bij de TV en boven in mijn lusiterstekkie gebruik ik soms alleen het beeld van mijn oude HP Touch om naar joeptjoep muziek te luisteren en ook een beetje te kijken.

Verder concentratie op puur de muziek en het uitzicht op de set met de mooie (en nu deels ook bijzondere) speakers. ;D

Ik heb al eens naar de Elac BS 314 gezocht, maar die kom je ook bijna niet tegen. De drie sets die jij nu hebt zijn elk in hun soort van grote kwaliteit en uitvoering,
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2021, 10:55:04 door Audiofreak »

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #185 Gepost op: 08 mei 2021, 08:26:14 »
Inderdaad. ;D

Ik heb gelukkig beneden een mooie set bij de TV en boven in mijn lusiterstekkie gebruik ik soms alleen het beeld van mijn oude HP Touch om naar joeptjoep muziek te luisteren en ook een beetje te kijken.

Verder concentratie op puur de muziek en het uitzicht op de set met de mooie (en nu deels ook bijzondere) speakers. ;D

Ik heb al eens naar de Elac BS 314 gezocht, maar die kom je ook bijna niet tegen.

In Japan is een setje beschikbaar. ;)

Wat mij bij het zoeken opgevallen is dat je dit model en ook die van jou, bij het zoeken naar info over deze speakers op internet, je deze veel in Azië ziet.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #186 Gepost op: 08 mei 2021, 09:08:24 »
Inderdaad. ;D

Ik heb gelukkig beneden een mooie set bij de TV en boven in mijn lusiterstekkie gebruik ik soms alleen het beeld van mijn oude HP Touch om naar joeptjoep muziek te luisteren en ook een beetje te kijken.

Verder concentratie op puur de muziek en het uitzicht op de set met de mooie (en nu deels ook bijzondere) speakers. ;D

Ik heb al eens naar de Elac BS 314 gezocht, maar die kom je ook bijna niet tegen.

In Japan is een setje beschikbaar. ;)

Wat mij bij het zoeken opgevallen is dat je dit model en ook die van jou, bij het zoeken naar info over deze speakers op internet, je deze veel in Azië ziet.

Voor het setje Elac BS 314 wordt in Japan € 3,769.30 gevraagd. Het valt mij overigens op dat door Japanners aangeboden apparatuur waanzinnig duur is en qua prijsstelling helemaal uit de pas loopt met de Europese en de Amerkaanse prijzen.
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2021, 10:56:32 door Audiofreak »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #187 Gepost op: 08 mei 2021, 09:09:36 »
Zal vast en zeker met de beschikbare ruimte te maken hebben.  Denk aan veel kleine auto's, bonsai en Elac-ukkies.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #188 Gepost op: 08 mei 2021, 09:15:35 »
Zal vast en zeker met de beschikbare ruimte te maken hebben.  Denk aan veel kleine auto's, bonsai en Elac-ukkies.

 Good Posting Daar heb je inderdaad een punt.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #189 Gepost op: 08 mei 2021, 09:48:20 »


Er is dus ook een Elac CL 330 Authentic

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #190 Gepost op: 08 mei 2021, 09:59:52 »
Ja, die kwam na de Ambiente.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #191 Gepost op: 08 mei 2021, 10:02:08 »
Info wat ik van Elac kreeg. Van de Authentic lijken dan nog minder gemaakt te zijn. Info uit de mail die ik ontving (wel in Duits):

Guten Morgen,

Mit der Ambiente ging alles los – auf der IFA in Berlin wurden diese in speziellen Farben vorgestellt.
Die nächste Fassung war dann in normaler Farbgebung mit geänderter Frequenzweiche die Authentic. Das letzte Modell mit JET 5 / TT180 in schwarzer Kristalloptik war dann die 314. Und meine Hoffung Ist, das vielleicht irgendwann einmal wieder ein Sondermodell kommt..

Mit freundlichen Grüßen

 

« Laatst bewerkt op: 08 mei 2021, 10:06:40 door Frits Denon »
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #192 Gepost op: 08 mei 2021, 10:58:41 »
Zal vast en zeker met de beschikbare ruimte te maken hebben.  Denk aan veel kleine auto's, bonsai en Elac-ukkies.
Vandaar al die grote vintage JBL's die m.n. in Japan zo gezocht zijn ! Banana4

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #193 Gepost op: 08 mei 2021, 11:01:27 »
Zal vast en zeker met de beschikbare ruimte te maken hebben.  Denk aan veel kleine auto's, bonsai en Elac-ukkies.
Vandaar al die grote vintage JBL's die m.n. in Japan zo gezocht zijn ! Banana4

En dan te bedenken dat je dat ook met die kleine ukkies van Elac kunt bereiken i.p.v. die joekels van JBL... ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De set van Frits in de mancave
« Reactie #194 Gepost op: 08 mei 2021, 11:06:23 »
Zal vast en zeker met de beschikbare ruimte te maken hebben.  Denk aan veel kleine auto's, bonsai en Elac-ukkies.
Vandaar al die grote vintage JBL's die m.n. in Japan zo gezocht zijn ! Banana4

En dan te bedenken dat je dat ook met die kleine ukkies van Elac kunt bereiken i.p.v. die joekels van JBL... ;D
Het is gewoon niet te geloven Frits, maar het zijn kleine geweldenaren !  Yeah