Auteur Topic: Bezoekje aan Freakuence  (gelezen 21884 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #45 Gepost op: 31 januari 2020, 17:01:51 »
Mijn indruk was ook dat ik me voor kan stellen dat mensen helemaal gaan voor deze luidsprekers. Het was ook niet zo dat het pijn aan mijn oren deed, maar voor €1200,- ging mijn hard niet sneller kloppen bij deze luidsprekers. Ook de B&W's klonken prachtig, maar ook hier zat ik niet op het puntje van mijn stoel. Mijn V-Voxjes doen het dan na mijn idee beter.
Het is vaak maar net in wat voor een ruimte of je ze beluistert !

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #46 Gepost op: 31 januari 2020, 17:56:38 »
Mijn indruk was ook dat ik me voor kan stellen dat mensen helemaal gaan voor deze luidsprekers. Het was ook niet zo dat het pijn aan mijn oren deed, maar voor €1200,- ging mijn hard niet sneller kloppen bij deze luidsprekers. Ook de B&W's klonken prachtig, maar ook hier zat ik niet op het puntje van mijn stoel. Mijn V-Voxjes doen het dan na mijn idee beter.
Het is vaak maar net in wat voor een ruimte of je ze beluistert !
Dat is zeker zo, deze ruimte was kleiner dan de andere ruimte waar ik de eerste en de tweede keer had geluisterd. Het laag vond ik in combinatie met deze luidsprekers ook niet altijd ideaal. De eigenaar is zich wel bewust wat de voor en nadelen zijn van deze ruimte.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #47 Gepost op: 31 januari 2020, 19:21:48 »
vond het hoog te opdringerig (weet niet goed hoe je dat in woorden moet omschrijven). Als ik ze vergelijk met mijn Translators dan is het hoog feller. Ik heb tijdens deze sessie ook een set B&W's beluisteren ( volgens mij heeft René ook uit deze serie luidsprekers)
b&w cdm9 nt. Deze klonken veel rustiger.
Ik heb de cdm7nt, die heeft een basluidspreker minder. De tweeter is hetzelfde.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #48 Gepost op: 01 februari 2020, 08:47:32 »
Is jouw vaste luisterplek geworden ?

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #49 Gepost op: 02 februari 2020, 17:06:33 »
Is jouw vaste luisterplek geworden ?
Niet per se, maar als er iets staat wat ik interessant vind en wil beluisteren en ze hebben een set staan, dan vraag ik of ik mag luisteren. Vaak zijn het toch mooie juweeltjes uit het audio verleden zoals de Infinity en B&W luidsprekers. En als ik echt van mijn stoel wordt geblazen, dan kan een aanschaf zo maar een feit zijn.
Momenteel heb ik bijna alle luidspreker systemen in mijn mancave gehad (beetje het zelfde met verschillende buizen in jou audio hobby).
Ik vind het leuk om naar verschillende luidsprekers te luisteren (ook bij andere mensen zoals bij Cees en Henk).
Misschien een keer bij Bloom....maken we er een patat...audio dag van  ;)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #50 Gepost op: 02 februari 2020, 17:10:35 »
 :pictures:

Versterker was een Accuphase E306  en een Linn streamer.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2020, 17:28:02 door mmuetst »