Auteur Topic: Het corona virus.  (gelezen 120289 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Het corona virus.
« Reactie #1740 Gepost op: 07 september 2021, 10:25:11 »
Vandaag weer een verbijsterende ervaring rijker. Gekke mensen.

Anyway, hier wordt al aan een vierde prik gedacht.

Groet,
Jacco

Da's best heftig.......
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Het corona virus.
« Reactie #1741 Gepost op: 08 september 2021, 23:06:06 »
Ik ken voldoende ongelovigen die zich ook niet laten vaccineren.
Ja, hier ook. "Gelovigen" staan momenteel wat verder van me weg, heeft meer met het toeval te maken.

En iets waar mijn boosheid (neerknuppelen/etc) ergens mee te verklaren valt, noem het onmacht:

Inmiddels kennis gemaakt met een subcultuur, of hoe je het dan ook wilt noemen. Ouders die tegen vaccineren zijn en het hun kinderen opdringen. Ja, echt. En dat er een deel van het kroost zoiets heeft van "ja, maar ik wil wel gevaccineerd worden". Men hoeft mij maar een seintje te geven en ik rijd die tieners waar ze dan ook heen willen om ze te laten vaccineren. De confrontatie met de ouders ga ik met graagte aan. Niet dat het zover is gekomen, maar bij wijze van spreken. Tieners van 16 jaar en ouder kunnen het namelijk zelf klaren, ze zijn als het ware medisch zelfstandig genoeg. (dat weten ook maar weinig volwassenen, heb ik gemerkt) Onder die leeftijd is er een ouder nodig, daar kan ik natuurlijk niets betekenen.

Er zijn namelijk van die anonieme diensten van de GGD waarbij je je kunt laten prikken.

Gekke wereld, hoor. Ik heb er met verbazing kennis van genomen.

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Het corona virus.
« Reactie #1742 Gepost op: 11 september 2021, 17:31:41 »
Inmiddels dus niet meer, is gebleken. Qua besmettelijkheid maakt het dus niet meer uit, alleen nog qua kans om de IC afdeling te frustreren.

Groet,
Jacco

Waar haal je dat vandaan?

Groeten...
Iets teruggevonden, als citaat: (bron: NOS, dd. 18 augustus 2021 )

Citaat
'Pfizer en AstraZeneca na drie maanden minder effectief tegen Delta-variant'

Drie maanden na het ontvangen van de laatste prik van de vaccins van Pfizer of AstraZeneca daalt de effectiviteit tegen de nu dominante Delta-variant aanzienlijk. Dat blijkt uit een groot onderzoek van de Universiteit van Oxford. Voor het onderzoek werden meer dan drie miljoen neus- en keeluitstrijkjes onderzocht.

Na drie maanden daalt volgens de onderzoekers de bescherming van het AstraZeneca-vaccin naar 61 procent en dat van Pfizer naar 75 procent. Bij gevaccineerde mensen die ouder zijn dan 35 jaar, nam de effectiviteit sneller af dan bij jongeren, schrijven de onderzoekers.

Het onderzoek stelt ook dat als gevaccineerde mensen besmet raken met de Delta-variant, ze het virus waarschijnlijk even makkelijk door kunnen geven als ongevaccineerde mensen. De onderzoekers vonden bij beide groepen evenveel virusdeeltjes in neus en keel.

"Hierdoor kan groepsimmuniteit een grotere uitdaging worden", zegt de Nederlandse onderzoeker Koen Pouwels tegen persbureau ANP. "Vaccins zijn waarschijnlijk het beste in het voorkomen van een ernstig ziekteverloop, maar iets minder effectief in het voorkomen van overdracht van het virus."

Het onderzoek is nog niet in een medisch tijdschrift verschenen. Het moet nog worden beoordeeld door vakgenoten voordat het gepubliceerd kan worden.

Groet,
Jacco

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Het corona virus.
« Reactie #1743 Gepost op: 23 september 2021, 15:37:33 »


 8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.074
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2021, 20:20:28 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Het corona virus.
« Reactie #1745 Gepost op: 25 september 2021, 09:52:50 »
Tsja, je kunt veel beter het risico nemen op ernstige gevolgen van Covid 19 dan het risico nemen op een bijwerking van een vaccin.
Voor zover mijn kennis gaat, en met die kennis kies ik toch voor het laatste.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Het corona virus.
« Reactie #1747 Gepost op: 04 oktober 2021, 11:54:53 »
Ergens anders op dit forum is/was er iets gaande over nonvaxxers.
Onderstaande is slechts mijn mening. Doet er verder niet veel toe. Kijk maar wat je er van vindt.

Een ieder heeft de keuze of hij/zij zich wel of niet wil laten vaccineren ter bestrijding van het Covid 19 virus.
Ik denk dat niemand Covid 19 wil hebben.  Het zou nu toch tot een ieder doorgedrongen moeten zijn dat het een erg gevaarlijk virus is.
Iedereen wil vast en zeker weer graag meedoen en genieten van een normaal werkende samenleving.
Een samenleving die veel andere problemen heeft maar in ons land toch voor de meesten veel erg leuke dingen heeft te bieden.
Samen zijn met vrienden en familie, uitgaan, vakantie vieren etc. etc. etc.
Voor een ieder is een ander ding in het leven van belang, maar in bijna alle gevallen heb je te maken met interactie met je medemens.
Mij is geleerd dat meedoen aan een samenleving betekend dat je rechten hebt maar ook plichten.
In ons land heb je heel veel rechten. Zelfs de keuze of je wel of geen vaccin neemt tegen een gevaarlijke ziekte die ons allemaal raakt.
Ook als je niet direct geraakt bent door het virus wordt je zeker geraakt door de ellende en kosten die het heeft veroorzaakt en nog steeds doet.
Wat mij heel erg tegenvalt van de mensen die weigeren zich te laten vaccineren is dat ze wel mee willen blijven doen met de samenleving.
Wel willen blijven genieten van de rechten.
Daar zijn veel mensen heel erg goed in, in het roepen welke rechten ze hebben.
Welke plichten daar tegenover zouden moeten staan worden voor het gemak maar vergeten.
Wat me nog meer tegenvalt is dat deze weigeraars wel willen worden geholpen door de mensen in het ziekenhuis om te overleven als ze toch ernstig ziek worden.
Het gekke is dat ze dan geen enkele vraag stellen over de medicijnen , met diverse en soms ernstige bijwerkingen, welke ze ingespoten krijgen.
Dan is opeens alles goed, als ze maar overleven.
Dan is de dokter ineens verplicht om de weigeraar te genezen. Met alles wat hem legaal is te gebruiken en net zo gecontroleerd is als het vaccin tegen Covid 19.

Okay, het vaccin is geen wondermiddel. Je kunt met vaccin nog steeds ziek worden. Meestal veel minder ernstig.
Je kunt als je besmet bent nog steeds anderen besmetten maar de kans is flink kleiner.
Alle beetjes helpen om het virus te beperken in zijn nare missie.
Waarom neemt niet iedereen die mee wil doen aan de samenleving zijn verantwoordelijkheid en voelt de plicht om zich te laten vaccineren.

Veel weigeraars willen wel naar de kroeg en naar theater en naar concerten.
Dus wel de lusten maar vooral niet de lasten.

Dus wel het risico om doof te worden op een concert. Dus wel het risico  om dronken van een stoeprand te vallen en je nek te breken.
Alcohol is ook giftig voor je lichaam. Dus wel het risico op impotentie en een leveraandoening.
Dus wel het risico om in een visgraatje te stikken.
Maar vooral niet laten vaccineren. Want je zou er wel eens wat van kunnen krijgen.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2021, 11:56:51 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Het corona virus.
« Reactie #1748 Gepost op: 04 oktober 2021, 12:04:15 »
Afgelopen weken ben ik veel in Duitsland geweest.
Daar gelden nog meer beperkingen dan hier in Nederland.
Medisch mondkapje is nog steeds verplicht. Overal waar je naar binnen gaat.
Als je binnen wil eten bij een restaurant ben je verplicht om te laten zien dat je gevaccineerd , genezen of getest en negatief bent.
Ik heb diverse keren gezien dat mensen weer konden vertrekken omdat ze weigerden om aan te tonen dat ze gevaccineerd of de rest zijn.
Buiten op het terras mocht je vrij gaan zitten.
Binnen alleen met een van de G ś.
Als je aan tafel gaat zitten leg je je telefoon vast neer met de QR code of de info die er nog achte zit en het personeel kijkt naar de laatste vaccinatie datum en je hebt verder geen gezeur meer.
Waar we dagelijks gingen ontbijten hebben ze één keer gekeken en werd er verder niet meer naar gevraagd.

Als we een lening voor een auto willen of een telefoonabbo of een hypotheek  doen we niet moeilijk als de bank bijna je hele leven inzichtelijk heeft tot op het bot bijna.
Maar als we een Corona pas moeten laten zien worden we ineens zenuwachtig over onze privacy.
Hou toch op, Wordt volwassen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Het corona virus.
« Reactie #1749 Gepost op: 04 oktober 2021, 12:07:11 »
Inderdaad, maar men roept liever "ik word gediscrimineerd", wat natuurlijk totale onzin is.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Het corona virus.
« Reactie #1750 Gepost op: 04 oktober 2021, 12:14:44 »
Inderdaad, maar men roept liever "ik word gediscrimineerd", wat natuurlijk totale onzin is.

Ik zie soms en hoor soms vergelijkingen voorbij komen welke mijn bloeddruk tot ongekende hoogte laat stijgen.
Maar ja, discriminatie is een makkelijk begrip om van alles en nog wat onder weg te schrijven.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Het corona virus.
« Reactie #1751 Gepost op: 04 oktober 2021, 12:19:21 »
Ik zag , ik meen me te herinneren op Instagram, een mooi spotprentje.
Helaas vind ik hem niet meer terug. Misschien stond het plaatje wel hier op het forum,

Korten beschrijving:
Een zieke wordt op een brancard gelegd en meegenomen door ambulancepersoneel.
De ziek vraagt of ze hem naar het ziekenhuis brengen.
Nee, is het antwoord, we brengen je naar Facebook. Daar is veel meer kennis aanwezig.

De prent laat goed zien hoe onze wereld anno 2021 werkt.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2021, 12:27:38 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het corona virus.
« Reactie #1752 Gepost op: 04 oktober 2021, 12:21:30 »
 Good Posting Toppie!
Ik zag , ik meen me te herinneren op Instagram, een mooi spotprentje.
Helaas vind ik hem niet meer terug. Misschien stond het plaatje wel hier op het forum,

Korten beschrijving:
Een ziek wordt op een brancard gelegd en meegenomen door ambulancepersoneel.
De ziek vraagt of ze hem naar het ziekenhuis brengen.
Nee, is het antwoord, we brengen je naar Facebook. Daar is veel meer kennis aanwezig.

De prent laat goed zien hoe onze wereld anno 2021 werkt.

Marcel
Een hele aardige omschrijving !
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2021, 12:25:18 door Audiofreak »

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Het corona virus.
« Reactie #1753 Gepost op: 04 oktober 2021, 12:24:16 »
Daar kan ik wel mee helpen:


Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Het corona virus.
« Reactie #1754 Gepost op: 04 oktober 2021, 12:28:59 »
 Good Posting Cool

Dat is wat ik bedoelde.
Dank Bloom.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000