Auteur Topic: Het corona virus.  (gelezen 119714 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het corona virus.
« Reactie #555 Gepost op: 17 oktober 2020, 20:30:30 »
[...] Blijkbaar en andere werkelijkheid.
Nee hoor, hij doet precies wat iedereen doet of wil doen. Het zijn er echtheel, heel veel die gewoon doorgaan en de maatregelen al maanden meer dan spuugzat zijn. Ik denk dat dat de grootste groep is.

Groet,
Jacco

Ik denk dat de grootste groep wel rekening houdt met de maatregelen, maar er zijn ook groeperingen die helermaal uit de maat lopen en die gewoon schijt hebben aan het welzijn van anderen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Het corona virus.
« Reactie #556 Gepost op: 17 oktober 2020, 21:35:04 »
Ik denk dat het andersom is: men is er onderhand wel klaar mee.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Het corona virus.
« Reactie #557 Gepost op: 17 oktober 2020, 21:43:54 »
Ik denk dat het andersom is: men is er onderhand wel klaar mee.

Groet,
Jacco
Alleen dat is het virus niet met ons...en als sommige denken nou ja dan krijg ik het en dan ben ik er klaar mee...dan moet je dit interessant stuk lezen: https://evidence.nihr.ac.uk/themedreview/living-with-covid19
Ik heb nog dagelijks de gevolgen van de trombose en ben soms ook vermoeid. Corona laat na het verlaten van het lichaam nog onaangename cadeautje achter. Maar voor sommige blijft het face news....totdat ze het zelf gaan meemaken.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Het corona virus.
« Reactie #558 Gepost op: 17 oktober 2020, 21:53:07 »
Ja, dat is het trieste ervan. Ik zeg: "Darwin".

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het corona virus.
« Reactie #559 Gepost op: 17 oktober 2020, 22:47:12 »
Ik denk dat het andersom is: men is er onderhand wel klaar mee.

Groet,
Jacco

Hoe kun je in vredesnaam met zoiets klaar zijn ? Iedereen met een beetje verstand weet dat dit virus nog helemaal niet klaar is met ons en zeker voor mensen met onderliggende aandoeningen kan het de dood ten gevolge kan hebben.
We hebben te maken met een grote groep mensen die niet gewend zijn om zich aan te passen aan zo'n situatie, want "we zijn er aan toe" of "we hebben recht op" is hun lijfspreuk, welke zou moeten zijn "wij zijn mede verantwoordelijk voor".
We spreken maar niet van de "gekkies" die achter goeroe Engel aanlopen !
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2020, 09:18:24 door Audiofreak »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Het corona virus.
« Reactie #560 Gepost op: 17 oktober 2020, 22:55:23 »
Nee, ik kom onder Henk en Ingrid (of Mohammed en Fatima, so to speak). Die zijn er echt wel klaar mee. Dat waren ze trouwens al in de zomer  ;D

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het corona virus.
« Reactie #561 Gepost op: 17 oktober 2020, 23:20:35 »
Nee, ik kom onder Henk en Ingrid (of Mohammed en Fatima, so to speak). Die zijn er echt wel klaar mee. Dat waren ze trouwens al in de zomer  ;D

Groet,
Jacco
Ik kom wel bij Henk en echtgenote maar die gaan heel verstandig met de situatie om en voor de rest zijn de mensen waar ik mee omga allemaal heel behoedzaam bezig en zij kennen hun verantwoording t.o.v. hun medemens.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Het corona virus.
« Reactie #562 Gepost op: 17 oktober 2020, 23:27:57 »
Zekers, wij zien hier ook bijna niemand. Een beetje op een onbewoond eiland soms, maar af en toe moet ik iets met een bril of medicijnen of iets dergelijks. Dan hoor ik de verhalen aan, ze hebben het echt heel slecht zo te horen. Met kinderopvang en dat ze niet uit eten kunnen. Blijkbaar iets wat heel erg is...

Momenteel grootste zorg is de kleine grote held. Die blijkt aan veel blootgesteld te worden. Maar wel met permissie van Den Haag, voor mij nog steeds onbegrijpelijk. Maar ja, wie ben ik?

Ik hoop dat het duidelijk is dat het figuurlijk bedoeld was. Ik hoor de verhalen aan en trek de conclusie dat Darwin een hoop werk te doen heeft...

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het corona virus.
« Reactie #563 Gepost op: 17 oktober 2020, 23:34:14 »
Ja, het is mij wel duidelijk hoe je er instaat. Jij zult jezelf en je gezin ook niet in onverantwoorde situaties brengen !

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Het corona virus.
« Reactie #564 Gepost op: 17 oktober 2020, 23:58:10 »
Gekke wereld, hoor. Men vindt een bioscoopbezoek etc. belangrijker dan wat dan ook, lijkt het wel. Maar het is wel de grote massa die dat zo vindt, dat was ook mijn insteek eerder in de draad. Men is er gewoon klaar mee. Ach ja, het is wat het is.

Morgen hadden we een herfst bbq gepland, maar dat is afgezegd. Niet dat het ding niet aan gaat, maar niet meer in oorspronkelijke vorm. Er komt een eenzame eenling en dat was het dan.

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Het corona virus.
« Reactie #565 Gepost op: 18 oktober 2020, 09:20:14 »
Gekke wereld, hoor. Men vindt een bioscoopbezoek etc. belangrijker dan wat dan ook, lijkt het wel. Maar het is wel de grote massa die dat zo vindt, dat was ook mijn insteek eerder in de draad. Men is er gewoon klaar mee. Ach ja, het is wat het is.

Morgen hadden we een herfst bbq gepland, maar dat is afgezegd. Niet dat het ding niet aan gaat, maar niet meer in oorspronkelijke vorm. Er komt een eenzame eenling en dat was het dan.

Groet,
Jacco

Heel verstandig Jacco en geniet er van !

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Het corona virus.
« Reactie #566 Gepost op: 18 oktober 2020, 09:36:31 »
Voor een vrij grote groep mensen is de dreiging blijkbaar niet zichtbaar genoeg.
En zolang het ze zelf niet overkomt is het toch een ver van het bed probleem.

Marcel
 
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Het corona virus.
« Reactie #567 Gepost op: 18 oktober 2020, 12:05:29 »
Je moet af en toe boodschappen doen. Gisteren een visje halen op de markt, snel vertrokken, veel te druk. Bij de supermarkt was het helemaal een gekkenhuis, dus maar even snel naar binnen en er dan weer uit. Intussen de Corona-APP op de smartphone geïnstalleerd, of het iets nuttigs gaat doen weet ik niet maar het zit me niet in de weg. Bij ons thuis komt niemand, op het werk zo min mogelijk contact.
Science is no democracy

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Het corona virus.
« Reactie #568 Gepost op: 18 oktober 2020, 15:14:21 »
Voor een vrij grote groep mensen is de dreiging blijkbaar niet zichtbaar genoeg.
En zolang het ze zelf niet overkomt is het toch een ver van het bed probleem.

Marcel

Denk dat dat te kort door de bocht is. Voor een grote groep is het moeite hebben om te moeten aanpassen.
Het zijn de veranderingen waar ze niet tegen kunnen. Iemand anders ( in dit geval de regering) bepaalt voor jou dat je een aantal dingen niet meer kan of mag of juist wel moet doen ( mondkapje). Het zit gewoon in de natuur van de mens dat het weerstand oproept en grijpen alles aan om tegen argumentatie aan te voeren, of nog verder, alles compleet te negeren. Dit omdat we sociaaldieren zijn met bepaalde behoefte en slecht tegen onrecht kunnen.... Als de Efteling open mag blijven dan ik ook... horeca, kerk, thuis of uitfeestjes.
In mijn optiek is corona op dit moment niet het grootste en enige probleem, maar de verdeeldheid die onderling in onze maatschappij die ontstaat.
Zolang dat we nog geen 8000 doden per dag hebben ipv besmettingen, zal die verdeeldheid alleen maar groeien en hebben we straks een ander probleem nl; Er is altijd iets of 'iemand' die verantwoordelijk gehouden moet worden dat het zover uit de klauwen heeft moeten lopen ... en gaan we straks nu naar elkaar wijzen?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Het corona virus.
« Reactie #569 Gepost op: 19 oktober 2020, 07:39:57 »
 Good Posting

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000