Auteur Topic: Denon DP-300F  (gelezen 2772 keer)

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Denon DP-300F
« Gepost op: 19 januari 2020, 13:47:17 »
Hallo mannen, omdat ik mijn platenverzameling weer eens van zolder heb gehaald, en ik zelf nog een oude draaitafel had staan, heb ik voor de kerst van vriendin een nieuwe zwarte Denon DP-300F draaitafel gekregen, een mooi apparaat en het standaard element klinkt niet slecht, maar ik wil er toch eens wat anders in proberen, het is zo te zien een standaard shell dus er zullen genoeg merken leverbaar zijn, nu wil ik er niet teveel aan uitgeven, zeg tot maximaal €125, zijn er hier mensen met ervaringen met deze draaitafel ? of wat een mooie combinatie zou kunnen zijn ? in mijn oude draaitafel zit een Ortofoon OM5E, die zou ik dus over kunnen zetten in deze shell, maar heb liever nog een losse shell met element/naald erbij dus zoek suggesties...  ;D

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.072
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Denon DP-300F
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2020, 17:44:32 »
Audio Technica en Ortofon hebben elementen voor een zeer betaalbare prijs.
https://www.pickupnaalden.com/pickupelementen.asp?M=Audio-Technica_6908
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2020, 17:46:10 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon DP-300F
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2020, 10:37:48 »
Ik ben maar bij Ortofon gebleven, heb de 2M RED erin hangen, staat nog mooi ook bij dat zwart  ;D

Derk

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 68
Re: Denon DP-300F
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2020, 23:08:48 »
Ik heb toch nog een vraag voor de draaitafel experts...  ;) de Denon heeft een rechte toonarm en daardoor een "gebogen" shell, maar omdat ik nog een los element erbij heb wil ik ook nog een losse shell kopen, kan ik nu elke willekeurige gebogen shell op de Denon aansluiten ? of ben ik gebonden aan een originele Denon shell zoals standaard gemonteerd zit op de 300F ?  :sceptic: