Auteur Topic: Bose sluit alle winkels in de EU  (gelezen 21885 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #15 Gepost op: 18 januari 2020, 12:08:54 »
Toch is Hellig de juiste vertaling. Want had je net zo'n set gekocht in zo'n Bose winkel, waar ze heel lekker klonken, kwam je thuis en hoor je wat die dingen echt produceren in je woning en dan zie je wat je hebt betaald....tja dan wordt je Hellig  :doh:

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #16 Gepost op: 18 januari 2020, 12:43:32 »
Toch is Hellig de juiste vertaling. Want had je net zo'n set gekocht in zo'n Bose winkel, waar ze heel lekker klonken, kwam je thuis en hoor je wat die dingen echt produceren in je woning en dan zie je wat je hebt betaald....tja dan wordt je Hellig  :doh:

Hellig = Boos; Hels;Kwaad; Nijdig; Toornig; Vurig; Wild; Woedend; Woest

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2020, 12:54:35 »
Toch is Hellig de juiste vertaling. Want had je net zo'n set gekocht in zo'n Bose winkel, waar ze heel lekker klonken, kwam je thuis en hoor je wat die dingen echt produceren in je woning en dan zie je wat je hebt betaald....tja dan wordt je Hellig  :doh:

Weet je op een ander forum heb ook de naam bose 901 laten vallen,en dan reageer ik 30 dg niet.kijk ik dan weer na die tijd

dan is nog steeds hot news.

De bose set die ik ingeruild heb heeft een meerwaarde anno nu,ik bekijk graag het progamma bares fur rares daar komen

dan stoelen voorbij barkrukken van heel bekende ontwerpers,en ze hebben veel gemeen een trompetonderstel.

dit zijn allemaal ontwerpen uit de jr 60/70,hier worden bedragen neergetikt van gaat niet bestaat niet.

Kijk die bose van mij zijn uiterlijk perfekt geen krasje niks helemaal compleet.word die dan gekocht door een muziekliefhebber?

Neen door lui die van art houden uit de jr 60/70.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2020, 13:31:45 »
Die Hellig 901 kun je toch niet serieus nemen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2020, 13:32:52 »


Het zelfde heb ik gehad met de hier afgebeelde Braun Atelier set die ik met de bijbehorende speakers voor een habbekrats in de plaatselijke kringloopwinkel kocht. Na een paar dagen begon het spul me in de weg te staan, want het stond voor mijn eigen set en ik heb het zaakje toen te koop gezet op marktplaats.
Al rap kwamen er biedingen binnen waarbij ik mij afvroeg of men geld teveel had. De uiteindelijke koper heb ik de vraag gesteld, waarom hij deze set persé moest hebben en zijn antwoord was dat de vormgeving van de Braun Atelier set helemaal in de stijl van zijn woninginrichting paste.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2020, 13:48:47 »

Bij een beoordeling over een speaker moet je altijd objectief zijn,en daar mankeert het hier nogal tis meer stemmingmakerij

en vooral door die lui die nog nooit een 901 beluisterd hebben.....het zij zo.

Deze 901 serie6 set is uitvoerig getest door Marco Brouwer hier in NL en dat was positief.

Hier nog een test en wel objectief,en dat kan ik alleen maar bevestigen deze test.

http://www.tonepublications.com/review/we-review-the-bose-901/
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #21 Gepost op: 18 januari 2020, 14:18:30 »


Het zelfde heb ik gehad met de hier afgebeelde Braun Atelier set die ik met de bijbehorende speakers voor een habbekrats in de plaatselijke kringloopwinkel kocht. Na een paar dagen begon het spul me in de weg te staan, want het stond voor mijn eigen set en ik heb het zaakje toen te koop gezet op marktplaats.
Al rap kwamen er biedingen binnen waarbij ik mij afvroeg of men geld teveel had. De uiteindelijke koper heb ik de vraag gesteld, waarom hij deze set persé moest hebben en zijn antwoord was dat de vormgeving van de Braun Atelier set helemaal in de stijl van zijn woninginrichting paste.
Dat is een beroemde set, vooral vanwege het uiterlijk. Dit is Bauhaus design en daarom best wel wat geld waard. Zoek maar eens op het net er zijn nog meer stereosets te vinden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bauhaus
https://www.google.nl/search?q=braun+stereo+bauhaus&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=5QbXsHUkF1FRwM%253A%252CZwXAi5BOkA2mzM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kSjha3zWjyVrLIU3w3pJuE4n2XWFA&sa=X&ved=2ahUKEwifoJfMnY3nAhWDY1AKHVGxDzsQ9QEwAHoECAgQBQ#imgrc=5QbXsHUkF1FRwM:
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2020, 14:20:17 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2020, 17:29:51 »
Ik heb daarna ook nooit meer zo'n bod op spullen gehad René ! ;)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2020, 17:37:43 »

Bij een beoordeling over een speaker moet je altijd objectief zijn,en daar mankeert het hier nogal tis meer stemmingmakerij

en vooral door die lui die nog nooit een 901 beluisterd hebben.....het zij zo.

Deze 901 serie6 set is uitvoerig getest door Marco Brouwer hier in NL en dat was positief.

Hier nog een test en wel objectief,en dat kan ik alleen maar bevestigen deze test.

http://www.tonepublications.com/review/we-review-the-bose-901/
Leuk om dat van je te horen Bram, maar dit zijn je eigen woorden in een andere onderwerp
"Alles lapmiddelen,zelf de poort dichtstoppen is een lapmiddel waar die na een paardagen snel vanaf stapt....wedden?
Het grondliggende probleem is heel simpel,die boxen zijn prima,en in zo'n kamertje gaat de bas opstoppertje spelen.
Bij deze box is een sub een onding die 684 geeft plentie bas in een normale kamer,maar in die kamerafm waar ze nu staan
zijn ze gewoon een maatje te groot.
Het enigste wat nog soelaas bied is verplaatsen die speakers en wel tot je een ons weegt,en pak vooral die cd die bas laat
horen waar het in jouw ogen fout gaat. heb je deuren in jouw kamer, smijt ze open maar gewoon doorgaan.
Dat is jouw laatste redding vriend,en smijd er geen poen tegenaan want die ben je kwijt"

Wie is er dan objectief? Die 901 is een mooie kast met breedbanders met een kasje wat je kan beschouwen als een voorloper van wat we nu een DSP zouden noemen (bose 901 equalizer).
Ik heb de 901 nooit uitgebreid kunnen beluisteren. Wel een keer in een winkel horen spelen, maar was niet onder de indruk.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2020, 17:46:43 door mmuetst »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #24 Gepost op: 18 januari 2020, 17:45:33 »
Ik meen me te herinneren dat de eerste Bose 901 zo rond 1970 uitkwam. In 1970 had ik een briefwisseling met Jan de Kruijff een audiorecensent van het maandblad Disk en die adviseerde mij de Bose 901 of de AR3a, wat twee totaal uiteenlopende systemen waren.

Ik heb de Bose 901 diverse keren bij een vriend thuis mogen beluisteren en ik was absoluut niet onder de indruk. Mijn vriend heeft ze dan ook niet al te lang gehad !

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #25 Gepost op: 18 januari 2020, 18:39:04 »
Die Bose luidsprekers hingen vroeger nog weleens in een discotheek en dat klonk een stuk beter dan die zelf in elkaar geflanste toestanden.
Bose lijkt me ook niet zo slecht als men beweerd.
Eens buizen altijd buizen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #26 Gepost op: 18 januari 2020, 20:32:04 »

Bij een beoordeling over een speaker moet je altijd objectief zijn,en daar mankeert het hier nogal tis meer stemmingmakerij

en vooral door die lui die nog nooit een 901 beluisterd hebben.....het zij zo.

Deze 901 serie6 set is uitvoerig getest door Marco Brouwer hier in NL en dat was positief.

Hier nog een test en wel objectief,en dat kan ik alleen maar bevestigen deze test.

http://www.tonepublications.com/review/we-review-the-bose-901/
Leuk om dat van je te horen Bram, maar dit zijn je eigen woorden in een andere onderwerp
"Alles lapmiddelen,zelf de poort dichtstoppen is een lapmiddel waar die na een paardagen snel vanaf stapt....wedden?
Het grondliggende probleem is heel simpel,die boxen zijn prima,en in zo'n kamertje gaat de bas opstoppertje spelen.
Bij deze box is een sub een onding die 684 geeft plentie bas in een normale kamer,maar in die kamerafm waar ze nu staan
zijn ze gewoon een maatje te groot.
Het enigste wat nog soelaas bied is verplaatsen die speakers en wel tot je een ons weegt,en pak vooral die cd die bas laat
horen waar het in jouw ogen fout gaat. heb je deuren in jouw kamer, smijt ze open maar gewoon doorgaan.
Dat is jouw laatste redding vriend,en smijd er geen poen tegenaan want die ben je kwijt"

Wie is er dan objectief? Die 901 is een mooie kast met breedbanders met een kasje wat je kan beschouwen als een voorloper van wat we nu een DSP zouden noemen (bose 901 equalizer).
Ik heb de 901 nooit uitgebreid kunnen beluisteren. Wel een keer in een winkel horen spelen, maar was niet onder de indruk.

Mmuets,jij bent nog niet eens halfweg waar ik met mijn ervaring ben.jij smijt er geen poen tegen aan,dat maakt ook niet zo heel

veel uit soms.de box die ik binnenkort krijg was in jouw ogen ook old school techniek,alleen jouw wens of hebzucht van

speakers die je bekijkt of soms beluisterd zijn technies gezien het ultimum ook al zijn ze al jr op de markt

Tis meer zo met jouw  wat buiten mijn bereik valt kwa poen dat kraak ik gewoon af,dan leid ik ook geen pijn.

Ik ben daar heel begripvol in en ga daar geen oordeel over geven.

Wat ik jouw wel kwalijk neem is zijn jouw aankopen en jouw keuringen kwa speakers,en vooral de laatste,ik bedoel maar

zo je krijgt visite van hi enders en die wijzen op het gekraak in jouw woofer,en dan pas bemerk jij dat ook :think:

En waarde vriend deze 5.2 worden dan geen koopje meer,maar een duurkoopje,toch?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #27 Gepost op: 18 januari 2020, 21:37:35 »
Mmuetst ,jij bent nog niet eens halfweg waar ik met mijn ervaring ben.jij smijt er geen poen tegen aan,dat maakt ook niet zo heel
veel uit soms.de box die ik binnenkort krijg was in jouw ogen ook old school techniek,alleen jouw wens of hebzucht van
speakers die je bekijkt of soms beluisterd zijn technies gezien het ultimum ook al zijn ze al jr op de markt
Tis meer zo met jouw  wat buiten mijn bereik valt kwa poen dat kraak ik gewoon af,dan leid ik ook geen pijn.
Ik ben daar heel begripvol in en ga daar geen oordeel over geven.
Wat ik jouw wel kwalijk neem is zijn jouw aankopen en jouw keuringen kwa speakers,en vooral de laatste,ik bedoel maar
zo je krijgt visite van hi enders en die wijzen op het gekraak in jouw woofer,en dan pas bemerk jij dat ook :think:
En waarde vriend deze 5.2 worden dan geen koopje meer,maar een duurkoopje,toch?
Je moet het zo zien Bram. Die Bose 901 koste toen serieus geld. Misschien wel net zoveel ( in verhouding) als de Wharfedale luidsprekers die jij nu op het oog hebt. Ik ben heel benieuwd wat je beter vind klinken...die oude Bose 901 of toch die Wharfedale luidsprekers. Trouwens heb ik het niet over old school gehad, maar over proven technology. Jij praat zelf over nieuwe technieken die bij de Wharfedale worden toegepast....maar het is geen nieuwe techniek. Wat betreft de Klipsch, tja één woofer moet de reparatie in. Dat is de pech van tweede hands kopen. Ik had achteraf een frequentie sweep over de luidsprekers moeten spelen. Met de muziek daar ter plekken was het niet hoorbaar. Het kan ook tijdens mijn vervoer van oude eigenaar naar huis zijn veroorzaakt. Zoals losse lijm die in de luchtspleet kan raken. Ik ga gewoon een prijsopgave doen. Kosten zal wel mee vallen. Verder gun ik iedereen zijn hifi zelf als deze van Philips is. Mensen die bij mij over de vloer komen vinden ook niet alles even mooi. Dat is prima, smaken verschillen nu eenmaal.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2020, 21:39:49 door mmuetst »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #28 Gepost op: 18 januari 2020, 21:41:42 »
De één heeft een zwembad en de ander een paarse krokodil.

 


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bose sluit alle winkels in de EU
« Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2020, 21:51:22 »
De één heeft een zwembad en de ander een paarse krokodil.
? Hoe weet je dat Bram een paarse krokodil heeft?