Auteur Topic: Advance Acoustic  (gelezen 17534 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Advance Acoustic
« Reactie #30 Gepost op: 23 november 2019, 23:19:55 »
Bovendien, versterkers horen niet te klinken. Dan is er iets grondig mis of je hebt een gitaarversterker te pakken.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Advance Acoustic
« Reactie #31 Gepost op: 23 november 2019, 23:52:55 »
Idem hier...

Het draadje ging over advance acoustic en niet over buisjes ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Ik zeg, dat de Advance Acoustic, niet beter gaat klinken dan je Marantz versterker.

Of in één van bijde amp's moet een defect zitten.

Ik heb door mijn wijlen handel in audio, erg veel versterkers beluisterd. Geen één deed het beter of minder dan de ander, dit omdat ze allemaal voor hetzelfde ontworpen zijn en dat is het versterken van een zacht naar een harder signaal.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Een versterker kan in combinatie met een luidspreker minder goede match zijn. Mijn Magnepans vinden het fijn een goede stevige versterker aangestuurd te worden. Dus bij makkelijke, versterker vriendelijke luidsprekers zal de keuze van een versterker minder kritisch zijn dan bij een set die de versterker het vuur aan de schenen legt. Dus het is altijd de combinatie. Maar Nostra geeft aan dat zijn Marantz in klasse A stand bij 25 watt zijn B&W’s  laat schitteren. Nu is die Advance Acoustic wel een versterker die mooi is om te zien. Ik hou echt van die mooie grote VU meters.....maar dat gaat het geluid al zo wie zo niet beïnvloeden. Maar Nostra is ook gevoelig voor de hoeveelheid kabels aan zijn luidsprekers, dan wordt het al helemaal lastig om uit te leggen dat een andere versterker geen biet uit maakt gezien de B&W luidsprekers blijkbaar makkelijk zijn om aan te sturen. Mijn advies, ga voor een buizenversterker, want deze klinkt wel anders dan een transistor bak. Deze vervormd meer (maar voor ons menselijk oor veel prettiger dan een transistor) is niet lineair, maar kan heel muzikaal overkomen. Mocht Nostra in de buurt van Utrecht wonen, dan wil ik met alle liefde eens langs komen met mijn Prima Luna versterker zodat hij het zelf kan ervaren.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2019, 23:57:15 door mmuetst »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Advance Acoustic
« Reactie #32 Gepost op: 24 november 2019, 00:00:03 »
Meer vervorming is m.i. gewoon een slecht ontwerp.
Alles is erop gericht geweest vervorming te elimineren.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Advance Acoustic
« Reactie #33 Gepost op: 24 november 2019, 00:03:55 »
Dat kan met buizen ook. Het is de topologie die de toon maakt.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Advance Acoustic
« Reactie #34 Gepost op: 24 november 2019, 00:07:36 »
Meer vervorming is m.i. gewoon een slecht ontwerp.
Alles is erop gericht geweest vervorming te elimineren.
Nop, je weet toch dat een transistor bak altijd een buizen versterker zal overtreffen als het gaat om vervorming cijfertjes. Maar cijfertjes zegt mij niks hoe iets klinkt. Heeft niks met slecht ontwerp te maken.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Advance Acoustic
« Reactie #35 Gepost op: 24 november 2019, 00:15:08 »
 :D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Advance Acoustic
« Reactie #36 Gepost op: 24 november 2019, 01:13:41 »
Idem hier...

Het draadje ging over advance acoustic en niet over buisjes ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Ik zeg, dat de Advance Acoustic, niet beter gaat klinken dan je Marantz versterker.

Of in één van bijde amp's moet een defect zitten.

Ik heb door mijn wijlen handel in audio, erg veel versterkers beluisterd. Geen één deed het beter of minder dan de ander, dit omdat ze allemaal voor hetzelfde ontworpen zijn en dat is het versterken van een zacht naar een harder signaal.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Een versterker kan in combinatie met een luidspreker minder goede match zijn. Mijn Magnepans vinden het fijn een goede stevige versterker aangestuurd te worden. Dus bij makkelijke, versterker vriendelijke luidsprekers zal de keuze van een versterker minder kritisch zijn dan bij een set die de versterker het vuur aan de schenen legt. Dus het is altijd de combinatie. Maar Nostra geeft aan dat zijn Marantz in klasse A stand bij 25 watt zijn B&W’s  laat schitteren. Nu is die Advance Acoustic wel een versterker die mooi is om te zien. Ik hou echt van die mooie grote VU meters.....maar dat gaat het geluid al zo wie zo niet beïnvloeden. Maar Nostra is ook gevoelig voor de hoeveelheid kabels aan zijn luidsprekers, dan wordt het al helemaal lastig om uit te leggen dat een andere versterker geen biet uit maakt gezien de B&W luidsprekers blijkbaar makkelijk zijn om aan te sturen. Mijn advies, ga voor een buizenversterker, want deze klinkt wel anders dan een transistor bak. Deze vervormd meer (maar voor ons menselijk oor veel prettiger dan een transistor) is niet lineair, maar kan heel muzikaal overkomen. Mocht Nostra in de buurt van Utrecht wonen, dan wil ik met alle liefde eens langs komen met mijn Prima Luna versterker zodat hij het zelf kan ervaren.
Klopt,

De Marantz pm7200 heeft in klasse a totaal geen moeite met de b&w p5 speakers aan te sturen en ze staan in bi wire op dynavox perfect sound luidsprekerkabels. En ze doen zelfs meer dan schitteren.

Ikzelf ben van het ninoofse in België dus Utrecht is echt wel ver rijden voor even een set te gaan beluisteren.

Ik sta open voor buizen, maar ik heb men zinnen gezet op 2 versterkers, de ene is de advance acoustic maa 406 en de andere is de audio analogue Maestro. Ik wou gewoon ervaringen weten met advance acoustic. Omdat de audio analogue Maestro gewoon boven men budget is.

Men huidige set up is ook een high end hifi on a budget project geweest omdat ik niet zo heel veel geld verdien. (max 1500€ budget, volledige set voor net nog geen 700€ bij elkaar gespaard). Desalniettemin ben ik nog steeds tevreden van men huidige luister set up. Maar ik merk dat er meer in zit door dat ik al sets beluisterd heb van 25k+ in nieuwprijs.

De p5's zijn dus effectief blijvers totdat ik me 804d2's od 804d3's kan veroorloven. De p5's hebben ook geupgrade tweeters btw. Origieel b&w.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Advance Acoustic
« Reactie #37 Gepost op: 24 november 2019, 07:01:21 »
Dat kan met buizen ook. Het is de topologie die de toon maakt.

Groet,
Jacco

Klopt.  Dat raggende mannen het leuk vinden om een vervormende buizenbak gebruiken is helder. 
Volgens mij wil je in je set geen extra vervorming inbrengen om te kunnen genieten van een opname waar alles in het werk is gesteld om vervorming tegen te gaan. 

Was dat klasse a gebeuren van Marantz niet iets dat wel leuk stond bij de presentatie, maar in werkelijkheid weinig toegevoegde waarde had?  Be?
Ik heb nl. ook zoiets gehad: Een PM8000. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Advance Acoustic
« Reactie #38 Gepost op: 24 november 2019, 08:39:51 »
En uh, naar mijn bescheiden mening zijn versterkers ook niet muzikaal !!!  ;D

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Advance Acoustic
« Reactie #39 Gepost op: 24 november 2019, 09:47:04 »
Dat kan met buizen ook. Het is de topologie die de toon maakt.

Groet,
Jacco

Klopt.  Dat raggende mannen het leuk vinden om een vervormende buizenbak gebruiken is helder. 
Volgens mij wil je in je set geen extra vervorming inbrengen om te kunnen genieten van een opname waar alles in het werk is gesteld om vervorming tegen te gaan. 

Was dat klasse a gebeuren van Marantz niet iets dat wel leuk stond bij de presentatie, maar in werkelijkheid weinig toegevoegde waarde had?  Be?
Ik heb nl. ook zoiets gehad: Een PM8000.
Ik hoor geeen verschil tussen de twee standen maar dat zegt niet veel uiteraard.
@Nostra: Verwacht je nu dat de versterker de speakers in klassse A beter of juist minder in de hand heeft? Hij heeft namelijk in A veel minder stroomreserves ter beschikking voor controle.
Een goed buizenontwerp zit met zijn vervorming ruimschoots onder de waarnemingsgrens van het menselijk gehoor maar dan heb je het niet over een driebuizenontwerp waarin zelfs lokale tegenkoppeling ontbreekt.
In buizenboeken uit de jaren vijftig was het adagio echt niet muzikaliteit vs. vervorming, de toon was: hoe krijgen we de vervorming betaalbaar omlaag ( money is no object ontwerpen daargelaten ).
« Laatst bewerkt op: 24 november 2019, 13:16:47 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Advance Acoustic
« Reactie #40 Gepost op: 24 november 2019, 11:56:10 »
Maar ik merk dat er meer in zit door dat ik al sets beluisterd heb van 25k+ in nieuwprijs.
Heb je dan zo'n set in je eigen huiskamer beluisterd? Want ik heb mijn eigen luidsprekers (allemaal tweedehands) in verschillende ruimtes beluisterd. Waarbij mijn luistersessie bij HiFi Beek (bestaat inmiddels helaas niet meer) de ruimte mijn Translator luidsprekers heel mooi klonken. Een audiofile in mijn buurt (Cees) komt af en toe bij mij luisteren en neemt soms ook zijn luidsprekers mee om ze in mijn grot (mancave) te beluisteren en is soms verrast hoe goed, maar soms ook minder goed de luidsprekers klinken in mijn ruimte. In mijn mancave is de akoestisch beter dan mijn woonkamer. Je zult versteld staan hoe beter je B&W luidsprekers kunnen klinken als je de akoestiek van de ruimte aanpast. Die winst is van een hele andere orde dan het vervangen van de versterker. Als je de Advance Acoustic voor een leuke prijs kan overnemen zou ik dat zeker doen, al was het voor de mooie VU meters die op dat apparaat zitten  ;) en laats ons dan weten of je verschil waarneemt.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Advance Acoustic
« Reactie #41 Gepost op: 24 november 2019, 12:59:23 »
Idem hier...

Het draadje ging over advance acoustic en niet over buisjes ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Ik zeg, dat de Advance Acoustic, niet beter gaat klinken dan je Marantz versterker.

Of in één van bijde amp's moet een defect zitten.

Ik heb door mijn wijlen handel in audio, erg veel versterkers beluisterd. Geen één deed het beter of minder dan de ander, dit omdat ze allemaal voor hetzelfde ontworpen zijn en dat is het versterken van een zacht naar een harder signaal.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Een versterker kan in combinatie met een luidspreker minder goede match zijn. Mijn Magnepans vinden het fijn een goede stevige versterker aangestuurd te worden. Dus bij makkelijke, versterker vriendelijke luidsprekers zal de keuze van een versterker minder kritisch zijn dan bij een set die de versterker het vuur aan de schenen legt. Dus het is altijd de combinatie. Maar Nostra geeft aan dat zijn Marantz in klasse A stand bij 25 watt zijn B&W’s  laat schitteren. Nu is die Advance Acoustic wel een versterker die mooi is om te zien. Ik hou echt van die mooie grote VU meters.....maar dat gaat het geluid al zo wie zo niet beïnvloeden. Maar Nostra is ook gevoelig voor de hoeveelheid kabels aan zijn luidsprekers, dan wordt het al helemaal lastig om uit te leggen dat een andere versterker geen biet uit maakt gezien de B&W luidsprekers blijkbaar makkelijk zijn om aan te sturen. Mijn advies, ga voor een buizenversterker, want deze klinkt wel anders dan een transistor bak. Deze vervormd meer (maar voor ons menselijk oor veel prettiger dan een transistor) is niet lineair, maar kan heel muzikaal overkomen. Mocht Nostra in de buurt van Utrecht wonen, dan wil ik met alle liefde eens langs komen met mijn Prima Luna versterker zodat hij het zelf kan ervaren.
Dat lijkt me logisch en daarom heb ik dat er ook niet bij vermeld, dat ongevoelige en moeilijke luidsprekers, een zwaardere versterker nodig hebben, die ze goed onder controle houd.

Maar tussen het geluid van twee goede, op hun werk berekende transistor versterkers, zit geen verschil.

Edit: typefout
« Laatst bewerkt op: 24 november 2019, 13:19:49 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Advance Acoustic
« Reactie #42 Gepost op: 24 november 2019, 13:40:17 »
Idem hier...

Het draadje ging over advance acoustic en niet over buisjes ;)

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk
Ik zeg, dat de Advance Acoustic, niet beter gaat klinken dan je Marantz versterker.

Of in één van bijde amp's moet een defect zitten.

Ik heb door mijn wijlen handel in audio, erg veel versterkers beluisterd. Geen één deed het beter of minder dan de ander, dit omdat ze allemaal voor hetzelfde ontworpen zijn en dat is het versterken van een zacht naar een harder signaal.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Een versterker kan in combinatie met een luidspreker minder goede match zijn. Mijn Magnepans vinden het fijn een goede stevige versterker aangestuurd te worden. Dus bij makkelijke, versterker vriendelijke luidsprekers zal de keuze van een versterker minder kritisch zijn dan bij een set die de versterker het vuur aan de schenen legt. Dus het is altijd de combinatie. Maar Nostra geeft aan dat zijn Marantz in klasse A stand bij 25 watt zijn B&W’s  laat schitteren. Nu is die Advance Acoustic wel een versterker die mooi is om te zien. Ik hou echt van die mooie grote VU meters.....maar dat gaat het geluid al zo wie zo niet beïnvloeden. Maar Nostra is ook gevoelig voor de hoeveelheid kabels aan zijn luidsprekers, dan wordt het al helemaal lastig om uit te leggen dat een andere versterker geen biet uit maakt gezien de B&W luidsprekers blijkbaar makkelijk zijn om aan te sturen. Mijn advies, ga voor een buizenversterker, want deze klinkt wel anders dan een transistor bak. Deze vervormd meer (maar voor ons menselijk oor veel prettiger dan een transistor) is niet lineair, maar kan heel muzikaal overkomen. Mocht Nostra in de buurt van Utrecht wonen, dan wil ik met alle liefde eens langs komen met mijn Prima Luna versterker zodat hij het zelf kan ervaren.
Dat lijkt me logisch en daarom heb ik dat er ook niet bij vermeld, dat ongevoelige en moeilijke luidsprekers, een zwaardere versterker nodig hebben, die ze goed onder controle houd.

Maar tussen het geluid van twee goede, op hun werk berekende transistor versterkers, zit geen verschil.

Edit: typefout
Volgens mij klinkt een Quad combinatie veel beter ! :rofl: Die versterkers zijn super muzikaal en hebben een gender neutraal uiterlijk :rofl:

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Advance Acoustic
« Reactie #43 Gepost op: 24 november 2019, 13:52:49 »
Dat kan met buizen ook. Het is de topologie die de toon maakt.

Groet,
Jacco

Klopt.  Dat raggende mannen het leuk vinden om een vervormende buizenbak gebruiken is helder. 
Volgens mij wil je in je set geen extra vervorming inbrengen om te kunnen genieten van een opname waar alles in het werk is gesteld om vervorming tegen te gaan. 

[...]
Ik bedoelde dus dat je ook met een buizenbak versterkers kunt maken die lineair (genoeg) zijn. Een gevalletje correlatie/causaliteit verwarring. Met voorversterkers heb ik dat reeds aangetoond, met een eindbak moet ik dat nog gaan doen. Alhoewel er op de markt vast ook goede voorbeelden zijn. En dat is dus niet de topologie a la hierboven is gepresenteerd.

Groet,
Jacco

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Advance Acoustic
« Reactie #44 Gepost op: 24 november 2019, 15:40:01 »
Ik begrijp niet dat hier nog steeds wordt verkondigd dat er geen verschil is tussen versterkers terwijl dat juist makkelijk aantoonbaar is. Elke versterker die het door de luidsprekers en de volumeknop gevraagde vermogen niet kan leveren, zal belabberd klinken en dat is zeer duidelijk hoorbaar. Versterkers die ogenschijnlijk wel genoeg vermogen hebben maar niet kunnen omgaan met impedantiedips van de luidsprekers, klinken vooral in het laag belabberd. Ook duidelijk hoorbaar.

Alleen als je op een zacht volume speelt, kun je zowat eender welke luidspreker met eender welke versterker aansturen.