Auteur Topic: Bezoekje aan Freakuence  (gelezen 21895 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Bezoekje aan Freakuence
« Gepost op: 01 november 2019, 18:08:40 »
Nieuwe audio is vaak duur, of je moet zoals hififreak de juiste mensen kennen die je een mooi aanbod kunnen geven zoals de prachtige Bryston versterkers die hij bezit. Maar er zijn ook winkels die alleen tweedehands verkopen en ook garantie geven.
Vandaag ben ik op mijn fiets door het pleuris weer gefietst naar Freakuence in Woerden waar men alleen maar tweedehands audio verkoopt. Het ontvangst was zeer warm en vriendelijk (hoewel warm, de CV was stuk en daarom was het best koud in de zaak). Na een lekker bakkie pleur was het tijd om wat te gaan luisteren. Ze hebben daar meerdere luisterruimtes. De apparatuur waar ik naar mocht luisteren: een buizenverster single end 300B zelfbouw versterker, Heart Beat 300B, ontworpen door Rick Stoet.

In combinatie met een set Italiaanse luidsprekers waar ik zelf nooit van had gehoord:Reference 3A mm de Capo-i

Wat een geluid! Bij sommige muziekstukken miste ik wel wat laag, maar deze Italiaanse rakkers konden een prima plaatje neer zetten. De CV monteur was in dezelfde ruimte bezit met het repareren van de CV. Toen ik Ariana Savalas op zette, nummer: One Man Show...en aan het einde van het nummer met een geile zucht "Bad Boy" uit de luidsprekers klonkt, zij de CV monteur, ik krijg hier kippenvel van...zo prachtig. Ik kreeg ruim te tijd om alles te beluisteren, geen haast en een tweede kopje koffie werd ook ingeschonken. Koekje werd geweigerd (anders is mijn 7 KM hardlopen van deze ochtend ook voor niets geweest  ;D ). Wilde de eindversterkers wel gelijk mee nemen, maar in mijn fietstas....nee geen goed idee. Nu mijn partner nog overtuigen dat ik deze buisjes echt nodig heb....
Plaatje van de luisterruimte, met links de kast met al het moois aan audio apparatuur.

« Laatst bewerkt op: 02 november 2019, 12:20:14 door mmuetst »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #1 Gepost op: 01 november 2019, 19:57:07 »
Leuke bezigheid.
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #2 Gepost op: 01 november 2019, 20:00:18 »
Leuke bezigheid.

Zeker!  Ik heb in het verleden de Reference 3A uitgebreid beluisterd i.c.m. een ASR versterkert.
Helaas stonden die in een harde kamer opgesteld waardoor ze niet tot volle glorie audiofiel konden scoren.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #3 Gepost op: 01 november 2019, 20:03:29 »
Dat is dan weer jammer,hij zal toch ook wel weten dat akoustiek er toe doet.
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #4 Gepost op: 01 november 2019, 20:05:28 »
Dat is dan weer jammer,hij zal toch ook wel weten dat akoustiek er toe doet.

Het stel van de set hield van een moderne, strakke inrichting en dat gaat niet samen met een goede audioweergave is mijn ervaring.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #5 Gepost op: 01 november 2019, 20:53:46 »
Ik kan je vertellen Hififreak dat deze speakers super klinken in een goede akoestiek. Bij het nummer Water falls van Sara K hoorde ik niet die hele diepe bas, die ik thuis wel hoor op mijn reflexions, maar ik heb liever minder bas dan een slechte bas. Deze monitoren hebben een gevoeligheid van 92dB/W/m wat ze perfect maakt om te combineren met de buizenversterker. Ik heb eigenaar gevraagd of we een keer met een aantal leden van Hififreak mogen komen luisteren, e.v.t. tegen een vergoeding, maar daar wilde (wat ik ook wel begrijp) hij niet aan beginnen. Hij gaat zelf nog wel iets van een avond regelen voor vaste klanten, maar is door drukte nooit aan toegekomen.
Vanavond voorzichtig mijn vrouw gepolst over de aanschaf van een andere buizenversterker....nu alleen nog een afspraak maken om ze op te halen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #6 Gepost op: 01 november 2019, 22:19:19 »


Freakuence heeft ook nog de befaamde Mark Levinson JC-2 staan. Deze legendarische voorversterker (1974-1977) kostte destijds f. 4.800,00 en dat was het dubbele van het bedrag wat mijn "upgraded" Dayton Wright SPS voorversterker kostte. Voor die tijd was dat flink wat geld.

« Laatst bewerkt op: 01 november 2019, 22:44:26 door Audiofreak »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #7 Gepost op: 01 november 2019, 22:34:22 »
Dat is dan weer jammer,hij zal toch ook wel weten dat akoustiek er toe doet.

Het stel van de set hield van een moderne, strakke inrichting en dat gaat niet samen met een goede audioweergave is mijn ervaring.
Niets dan de waarheid broeder, spreek uit ervaring.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #8 Gepost op: 01 november 2019, 22:38:15 »
Ik kan je vertellen Hififreak dat deze speakers super klinken in een goede akoestiek. Bij het nummer Water falls van Sara K hoorde ik niet die hele diepe bas, die ik thuis wel hoor op mijn reflexions, maar ik heb liever minder bas dan een slechte bas. Deze monitoren hebben een gevoeligheid van 92dB/W/m wat ze perfect maakt om te combineren met de buizenversterker. Ik heb eigenaar gevraagd of we een keer met een aantal leden van Hififreak mogen komen luisteren, e.v.t. tegen een vergoeding, maar daar wilde (wat ik ook wel begrijp) hij niet aan beginnen. Hij gaat zelf nog wel iets van een avond regelen voor vaste klanten, maar is door drukte nooit aan toegekomen.
Vanavond voorzichtig mijn vrouw gepolst over de aanschaf van een andere buizenversterker....nu alleen nog een afspraak maken om ze op te halen.
Heel veel plezier met het er naar uit kijken kerel, mooi speelgoed!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #9 Gepost op: 01 november 2019, 22:49:02 »
Heeeeee, die ken ik.   ;D



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #10 Gepost op: 01 november 2019, 23:11:27 »
Dat is dan weer jammer,hij zal toch ook wel weten dat akoustiek er toe doet.

Het stel van de set hield van een moderne, strakke inrichting en dat gaat niet samen met een goede audioweergave is mijn ervaring.
Maar dan is er altijd de vraag, waarom dan van die dure luidsprekers kopen? Kosten toen zo'n €2500 per paar. Een setje Sonos speakers klinken voor veel minder geld net zo beroerd in een slechte akoestiek na mijn mening, en zien er stakker uit  ;D.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #11 Gepost op: 01 november 2019, 23:25:16 »
Ik vind een dikke set in een woonkamer doorgaans toch al shit.

Draai inmiddels twintig jaar buiten mijn huiskamer en daar heb ik nog nooit spijt van gehad.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #12 Gepost op: 01 november 2019, 23:37:03 »
Ik vind een dikke set in een woonkamer doorgaans toch al shit.

Draai inmiddels twintig jaar buiten mijn huiskamer en daar heb ik nog nooit spijt van gehad.
Toen ik nog een appartement voor mij alleen had, heb ik de woonkamer ingedeeld zodat in ieder geval de audio set prima stond opgesteld. Eerst deden mijn Cyrus 780 (Mission) het zware werk. Deze werden opgevolgd door de MC Perspective en gezien ik geen buren had kon ik heel hard draaien, zo hard dat op gegeven moment mijn Rotel versterker mijn tweeters in de MC Perspective deden ploppen....(weer een lesje geleerd). Naast de woonkamer stonden de Cyrus luidsprekers in de eetkamer aangesloten op mijn 10watt zelfbouw buizen versterker en verder had ik nog een setje Philips MFB in de slaapkamer. Alleen de Plee, douche, keuken en de gang waren niet van speakers voorzien. Nu is het huis voorzien van Sonos (lekker makkelijk voor een achtergrondmuziekje) en is de mancave met serieuze audio voorzien.
« Laatst bewerkt op: 01 november 2019, 23:38:49 door mmuetst »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #13 Gepost op: 02 november 2019, 12:23:06 »
Nog even terug komen op de buizenversterker, het is geen push pull zoals ik eerder dacht, maar een single end: Buizenbezetting mono: 6SL7 ingang, 5U4G gelijkrichting, 300B eindbuis

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Bezoekje aan Freakuence
« Reactie #14 Gepost op: 02 november 2019, 12:40:38 »
Zit het fraaie geluid wat je hoorde in de versterker of in de speakers ? (Icm de ruimte)
:evil: nee ik heb je meissie niet gesproken)
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees