Auteur Topic: Nostra's woonkamer luister set  (gelezen 63500 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #90 Gepost op: 03 februari 2021, 21:59:41 »
Voor zover jullie mijn verhaal geloven natuurlijk.
Ik lees het verhaal met een glimlach maar geloven in gewichten en dan meer dynamiek en detail?, nee.  :)
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2021, 22:19:57 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #91 Gepost op: 03 februari 2021, 22:08:12 »
En wat moet ik mij voorstellen met deurstop voor dac en phono pre?
Kijk naar het plaatje ;)

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk
Ik zou een grindtegel proberen, die wegen nog wat meer, kan het alleen maar beterder van worden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #92 Gepost op: 03 februari 2021, 22:28:10 »
Waarom zou het helpen Nostra?
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 494
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #93 Gepost op: 03 februari 2021, 22:30:45 »
Plaatje gezien,heb dezelfde en doen wat ze moeten doen hier, dus geen klachten.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #94 Gepost op: 03 februari 2021, 22:34:55 »
Het zal eerder iets in het psychische domein doen dan in het auditieve.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #95 Gepost op: 03 februari 2021, 23:14:36 »
Waarom zou het helpen Nostra?
Het helpt tegen de resonanties van de buitenkast. Zodat de internals zuiverder blijven van signaal

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #96 Gepost op: 03 februari 2021, 23:15:26 »
Plaatje gezien,heb dezelfde en doen wat ze moeten doen hier, dus geen klachten.
Idem hier.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #97 Gepost op: 03 februari 2021, 23:23:24 »
Waarom zou het helpen Nostra?
Het helpt tegen de resonanties van de buitenkast. Zodat de internals zuiverder blijven van signaal
Dus een upgrade geadviseerd door de fabrikant ?  ::)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #98 Gepost op: 04 februari 2021, 03:42:14 »
Waarom zou het helpen Nostra?
Het helpt tegen de resonanties van de buitenkast. Zodat de internals zuiverder blijven van signaal
Dus een upgrade geadviseerd door de fabrikant ?  ::)

Nee paul,je vraagt naar de bekende weg, dit soort apperaatjes wegen zo weinig dat als je er cinchkabel er op aansluit dat dat

ding van de kast afglijd.....snap ie? dat john darko er dan achter komt dat het geluid verbeterd...dat kan zijn.

En Nostra hoeft dat niet te bewijzen,je kunt de Darko clip zelf bekijken en de uitleg waarom...toch?

Er zijn wel meer van die dingen...waarom een puck in een cdspeler (sony,pioneer) waarom een gewicht (puck) op een

platenspeler? waarom een buizen en geen transistor? En inderdaad je kunt er alle kanten mee op.

Hetzelde verhaal geld voor de fyne audio en wharfedale evo's deze fabrikanten gaan over op een ander soort basreflex

fyne audio benoemd het basstrax lf difuser en Warfedale SLPP bas diffuser...is bekend hoe dat werkt? daar geeft de

fabrikant geen uitleg over,hebben ze daar een patent op? ik weet dat niet!

Wat mij wel intereseert is heeft dat effect...zekers,bezit ze ja zelfs...toch? heb ik daar technies verstand van...nee dus!

Is dat een schande? bij gek...geen mens op dit forum weet daar antwoord op..toch?

Dan begint het pesten en trollen want daar zijn bepaalde lui tuk  op,zelfs Henk springt op dat treintje gevolgd door mod JohnK

Waar zijn jullie mee bezig?....weer met het spelletje bram moet weg?

Ik heb op andere forums geen probleem hoe dan ook.zelfs het HT forum waar gemiddelt 40 bans per jr worden uitgedeeld

ben ik niet geband of gewaarschuwd.

Het antwoord is gewoon de groepsvorming die hier aanwezig is en niet verdwijnt hoe dan ook,en het afkakken van leden

die een uitgesproken mening hebben.....en ja..dat ben ik. stop

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 494
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #99 Gepost op: 04 februari 2021, 06:43:35 »
Waarom zou het helpen Nostra?
Het helpt tegen de resonanties van de buitenkast. Zodat de internals zuiverder blijven van signaal
Dus een upgrade geadviseerd door de fabrikant ?  ::)

Nee paul,je vraagt naar de bekende weg, dit soort apperaatjes wegen zo weinig dat als je er cinchkabel er op aansluit dat dat

ding van de kast afglijd.....snap ie? dat john darko er dan achter komt dat het geluid verbeterd...dat kan zijn.

En Nostra hoeft dat niet te bewijzen,je kunt de Darko clip zelf bekijken en de uitleg waarom...toch?

Er zijn wel meer van die dingen...waarom een puck in een cdspeler (sony,pioneer) waarom een gewicht (puck) op een

platenspeler? waarom een buizen en geen transistor? En inderdaad je kunt er alle kanten mee op.

Hetzelde verhaal geld voor de fyne audio en wharfedale evo's deze fabrikanten gaan over op een ander soort basreflex

fyne audio benoemd het basstrax lf difuser en Warfedale SLPP bas diffuser...is bekend hoe dat werkt? daar geeft de

fabrikant geen uitleg over,hebben ze daar een patent op? ik weet dat niet!

Wat mij wel intereseert is heeft dat effect...zekers,bezit ze ja zelfs...toch? heb ik daar technies verstand van...nee dus!

Is dat een schande? bij gek...geen mens op dit forum weet daar antwoord op..toch?

Dan begint het pesten en trollen want daar zijn bepaalde lui tuk  op,zelfs Henk springt op dat treintje gevolgd door mod JohnK

Waar zijn jullie mee bezig?....weer met het spelletje bram moet weg?

Ik heb op andere forums geen probleem hoe dan ook.zelfs het HT forum waar gemiddelt 40 bans per jr worden uitgedeeld

ben ik niet geband of gewaarschuwd.

Het antwoord is gewoon de groepsvorming die hier aanwezig is en niet verdwijnt hoe dan ook,en het afkakken van leden

die een uitgesproken mening hebben.....en ja..dat ben ik. stop
Ach Bram, een man die snel in zijn kuif gepikt voelt, bestookt mij met pb ,dat ik een nobody ben ,die zeurt,wordt is tijd dmt 15 mkII,  dat jij je dmt kisten is laat zien op het forum,Bram Freestone kan duidelijk dus niet tegen mijn vragen die hijzelf oproept,Bram Freestone begrijpt nu hopelijk wel ,dat na uitgemaakt te zijn voor nobody jou pb berichten  niet meer op prijs wordt gesteld,m.a.w pb van Bram freestone staat geblokkeerd,tenzij je vent ben en je excuses aanbied aan mij voor het uitmaken voor nobody, als je respect vertoond ben je welkom per pb.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2021, 07:34:51 door Dmt 15 mkII »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #100 Gepost op: 04 februari 2021, 08:17:08 »
Nostra en Dmt 15 mkII ( hoe verzin je deze forumnaam :D ),

Als de tweak welke Darko aanbeveelt voor jullie werkt. Geniet er van. ik ken zijn vermakelijke filmpjes ook.
Ik denk te weten dat er geen enkele technische reden te vinden is die gaat verklaren waarom gewichten op je apparaten iets zouden doen met je geluid.

Wat wel iets doet met de beleving van geluid is iemand die op YouTube jou kan laten geloven dat hij/zij enorme kennis en ervaring heeft over de materie waar jouw interesse en zoektocht naar uit gaat.
En vervolgens zegt wat iets, in dit geval de gewichten, met geluid doet en vervolgens pas je de tweak toe en wonder boven wonder hoor jij precies dezelfde verbetering.  Niet vies maar wel gek toch?
Ik vind het altijd verdacht dat een tweak altijd hetzelfde doet bij een ander als bij de brenger van het vage nieuws.
Vind je het zelf ook niet verdacht dat een tweak in een andere set niet iets heel anders doet, een ander resultaat heeft?

Maar daar staat tegenover dat je geheel en al moet geloven wat je zelf wil en geniet vooral van je hobby met alles wat er omheen hangt aan mysterie.

Deze discussies hebben we al heel erg veel gehad hier.  Is niet erg, wel grappig dat dit soort onderwerpen toch om een of andere reden weer naar voren komen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #101 Gepost op: 04 februari 2021, 08:23:24 »
Dan begint het pesten en trollen want daar zijn bepaalde lui tuk  op,zelfs Henk springt op dat treintje gevolgd door mod JohnK
Waar zijn jullie mee bezig?....weer met het spelletje bram moet weg?

Nee hoor.  Bram hoeft helemaal niet weg, maar als Bram zijn medeforumgenoten net zo serieus neemt als dat hij zichzelf doet, verloopt de communicatie ook vast wat constructiever en vlotter.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #102 Gepost op: 04 februari 2021, 09:26:30 »
Waarom zou het helpen Nostra?
Het helpt tegen de resonanties van de buitenkast. Zodat de internals zuiverder blijven van signaal
Dus een upgrade geadviseerd door de fabrikant ?  ::)

Als je al PM's openbaar maakt doe dat volledig eerlijksheidshalve. dat nobody slaat op jouw gegevens ik weet niet wie of

wat jij bent dus je verschuilt je hier op dit forum met alleen een nicknaam Dat jij mij in jouw PM's een grapjas vind en die

nergens benul van heeft, dat wijt ik dan aan mijn uitspraak dat ik tannoy dmt niet geschikt vind voor de huiskamer.

Dat jij een zelfgemaakte tannoy dmt 15 inch bezit,wil niet zeggen dat die zo klangmatig is afgesteld al het origineel..toch.

Jouw verwijt dat mijn versterkers de tannoy niet onder controle kan krijgen is complete onzin.De super versterker die jij dan

daarvoor hebt benoem je niet...toch?

Met jouw intree in dit forum had ik gezien jouw leesregels problemen. had het vermoeden dat je erg diep in het glaasje had

gekeken.Jij hebt je nadien hersteld dus het werd iets beter leesbaar...dat wel.

Dus wees enigsinds open wie je bent, of anders heb ik het vermoeden dat je van het AF forum bent, daar bent verstoten

en hier de held uithangt.



Nee paul,je vraagt naar de bekende weg, dit soort apperaatjes wegen zo weinig dat als je er cinchkabel er op aansluit dat dat

ding van de kast afglijd.....snap ie? dat john darko er dan achter komt dat het geluid verbeterd...dat kan zijn.

En Nostra hoeft dat niet te bewijzen,je kunt de Darko clip zelf bekijken en de uitleg waarom...toch?

Er zijn wel meer van die dingen...waarom een puck in een cdspeler (sony,pioneer) waarom een gewicht (puck) op een

platenspeler? waarom een buizen en geen transistor? En inderdaad je kunt er alle kanten mee op.

Hetzelde verhaal geld voor de fyne audio en wharfedale evo's deze fabrikanten gaan over op een ander soort basreflex

fyne audio benoemd het basstrax lf difuser en Warfedale SLPP bas diffuser...is bekend hoe dat werkt? daar geeft de

fabrikant geen uitleg over,hebben ze daar een patent op? ik weet dat niet!

Wat mij wel intereseert is heeft dat effect...zekers,bezit ze ja zelfs...toch? heb ik daar technies verstand van...nee dus!

Is dat een schande? bij gek...geen mens op dit forum weet daar antwoord op..toch?

Dan begint het pesten en trollen want daar zijn bepaalde lui tuk  op,zelfs Henk springt op dat treintje gevolgd door mod JohnK

Waar zijn jullie mee bezig?....weer met het spelletje bram moet weg?

Ik heb op andere forums geen probleem hoe dan ook.zelfs het HT forum waar gemiddelt 40 bans per jr worden uitgedeeld

ben ik niet geband of gewaarschuwd.

Het antwoord is gewoon de groepsvorming die hier aanwezig is en niet verdwijnt hoe dan ook,en het afkakken van leden

die een uitgesproken mening hebben.....en ja..dat ben ik. stop
Ach Bram, een man die snel in zijn kuif gepikt voelt, bestookt mij met pb ,dat ik een nobody ben ,die zeurt,wordt is tijd dmt 15 mkII,  dat jij je dmt kisten is laat zien op het forum,Bram Freestone kan duidelijk dus niet tegen mijn vragen die hijzelf oproept,Bram Freestone begrijpt nu hopelijk wel ,dat na uitgemaakt te zijn voor nobody jou pb berichten  niet meer op prijs wordt gesteld,m.a.w pb van Bram freestone staat geblokkeerd,tenzij je vent ben en je excuses aanbied aan mij voor het uitmaken voor nobody, als je respect vertoond ben je welkom per pb.

 Let wel Laatste bericht mijnerzijds staat boven in het blauw,dat komt de quote zit te diep onderin.dan krijg je dat.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2021, 09:31:30 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 494
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #103 Gepost op: 04 februari 2021, 10:32:48 »
Dan begint het pesten en trollen want daar zijn bepaalde lui tuk  op,zelfs Henk springt op dat treintje gevolgd door mod JohnK
Waar zijn jullie mee bezig?....weer met het spelletje bram moet weg?

Nee hoor.  Bram hoeft helemaal niet weg, maar als Bram zijn medeforumgenoten net zo serieus neemt als dat hij zichzelf doet, verloopt de communicatie ook vast wat constructiever en vlotter.
Nee bram hoeft niet weg, wel verwacht ik dat Bram Freestone sociaal maatschappelijke omgangsvormen hanteert zoals iedereen hier, maar goed Bram Freestone, nobody is Peter ..60 jaar, getrouwd 1 kind, sins mijn tiende met audio aan de slag..in 1970 dus, flips breedbandjes op klankboarden,1978 drums gaan spelen daar kwam in de jaren 90 opname techniek bij, was 1 van de eersten die de officiële SAE opleidingen gedaan heeft voor studio/audio, engeneergecertificeerd dus...dagelijks werk was uitvoering in de ruwbouw ,uitvoerder dus, verder nog fijnmetaal Bmetaal certificaten ,nou Bram tevree?of wil je nog weten hoe vaak ik sex hep...
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2021, 10:35:31 door Dmt 15 mkII »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #104 Gepost op: 04 februari 2021, 11:02:43 »
Dan begint het pesten en trollen want daar zijn bepaalde lui tuk  op,zelfs Henk springt op dat treintje gevolgd door mod JohnK
Waar zijn jullie mee bezig?....weer met het spelletje bram moet weg?

Nee hoor.  Bram hoeft helemaal niet weg, maar als Bram zijn medeforumgenoten net zo serieus neemt als dat hij zichzelf doet, verloopt de communicatie ook vast wat constructiever en vlotter.
Nee bram hoeft niet weg, wel verwacht ik dat Bram Freestone sociaal maatschappelijke omgangsvormen hanteert zoals iedereen hier, maar goed Bram Freestone, nobody is Peter ..60 jaar, getrouwd 1 kind, sins mijn tiende met audio aan de slag..in 1970 dus, flips breedbandjes op klankboarden,1978 drums gaan spelen daar kwam in de jaren 90 opname techniek bij, was 1 van de eersten die de officiële SAE opleidingen gedaan heeft voor studio/audio, engeneergecertificeerd dus...dagelijks werk was uitvoering in de ruwbouw ,uitvoerder dus, verder nog fijnmetaal Bmetaal certificaten ,nou Bram tevree?of wil je nog weten hoe vaak ik sex hep...
Stop er geen energie in... heb ik ook al teveel gedaan. Gewoon negeren.
Science is no democracy