Auteur Topic: Nostra's woonkamer luister set  (gelezen 63535 keer)

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #270 Gepost op: 06 augustus 2021, 22:07:55 »
Zo heren, al even geleden dat ik nog iets gepost heb...

Ik ben aan het twijfelen geslagen...

De tweeters op de P6 speakers upgraden? Of effectief voor 804/803 nautilus of signatures gaan ?

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #271 Gepost op: 21 oktober 2021, 04:15:13 »
Long time no see hier op het forum.

Ik ben namelijk achter de schermen al geruime tijd op zoek geweest naar eventuele vervangers voor de p6 speakers/eventuele upgrade van de tweeters.

Het laatste is het hem niet geworden aangezien speaker repair de pm1 tweeter behuizingen niet meer op de site staan heeft.

Dan maar op zoek naar een andere set speakers zeker?

Ondertussen had een audio kammeraad een set 804n te koop staan waar ik een week reservatie op had genomen maar dan deze week het slechte nieuws gekregen dat men hond dringend onder het mes moet dus spijtig genoeg zijn het deze dan ook niet geworden.

Tot ik eergisteren morgen terug een set cdm7 NT online zag komen in zeer goede staat op 2dehands.be. ik had de cdm9 NT al gehoord dus ik wist ongeveer wat ik kon verwachten. Bod gedaan, koper akkoord met het bod en gisteren avond gaan ophalen. Super vriendelijke verkoper, paar nummers opgezet op zijn Marantz sr xxxx en moet zeggen, dit is het geluid waar ik naar op zoek was al die tijd! Laag is lekker strak, midden top en ja het hoog... Na de luistersessie ook de verkoper zijn Martin Logan electrostaten beluisterd met actieve subs geïntegreerd. Mooi geluid maar volgens mij is die Marantz reciever echt geen match met deze speakers. Vond ze vermoeiend om naar te luisteren. Wel enorm ruimtelijke klank!

Anyhow sinds gisteren dus de gulden middenweg gevonden in mijn audio zoektocht en meer dan tevreden met mijn keuze. Budget ook in achting gehouden want deze waren absoluut een koopje. Ooit zal er een set 804n of 804s staan in Rosewood dat is zeker maar voorlopig is dit echt niet aan de orde. Eerst huisje.

Foto's volgen een dezer dagen.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #272 Gepost op: 21 oktober 2021, 11:42:42 »
Sterkte met je hond. Ik hoop dat alles goed komt.
En gefeliciteerd met de nieuwe spiekerts.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #273 Gepost op: 21 oktober 2021, 12:10:22 »


Sterkte met je hond. Ik hoop dat alles goed komt.
En gefeliciteerd met de nieuwe spiekerts.

Marcel

Dankjewel Marcel!

Met de hond komt alles goed hoor! Hadden de vorige eigenaars er beter voor gezorgd had er geen probleem geweest want die operatie die hij nu gaat krijgen had 5 jaar geleden al moeten uitgevoerd zijn.

De cdm7's zullen nog even niet aangesloten staan. Eerst de p6 speakers de verkoop in

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #274 Gepost op: 21 oktober 2021, 13:10:01 »
Gelukkig dat het goed afloopt met de hond en van harte met je nieuwe set speakers.

Je sluit ze nog niet aan i.v.m. de verkoop van de andere voor beluisteren?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #275 Gepost op: 21 oktober 2021, 14:12:59 »
Gelukkig dat het goed afloopt met de hond en van harte met je nieuwe set speakers.

Je sluit ze nog niet aan i.v.m. de verkoop van de andere voor beluisteren?
Ook ja. En moet nog de advertenties maken ook. Vandaag nog geen tijd gehad, vanavond en morgen bij de vriendin. Zal voor morgen avond of zaterdag zijn.

Bedankt Frits!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #276 Gepost op: 27 oktober 2021, 10:18:17 »
Update!

Hondje is gisteren geopereerd en de da zei dat alles goed verlopen is.

Heb nog wat werk aan de cdm7's voor ze er zullen staan. Het is te zeggen eens goed opboenen met was en de voeten die nu onder de P6'en staan overzetten op deze.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #277 Gepost op: 27 oktober 2021, 12:46:27 »
Die CDM's 7 NT gaan wel bevallen, daar luister ik al 20 jaar naar en ze bevallen nog steeds goed.
Eens buizen altijd buizen.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #278 Gepost op: 27 oktober 2021, 13:00:23 »
Die CDM's 7 NT gaan wel bevallen, daar luister ik al 20 jaar naar en ze bevallen nog steeds goed.
Ik denk dat ik er op enkele componenten er ben in mijn installatie eerlijk gezegd. Het meer aan bas in de cdm9's of de 804/803 wordt opgevangen door de sub

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #279 Gepost op: 27 oktober 2021, 16:57:32 »
Ik heb geen gebrek aan bas ervaren, in de basreflexpoort aan de achterkant zit een prop.
Eens buizen altijd buizen.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #280 Gepost op: 27 oktober 2021, 17:12:02 »
@Nostra: Je schreef dit: Het laatste is het hem niet geworden aangezien speaker repair de pm1 tweeter behuizingen niet meer op de site staan heeft.

Bedoel je hier: https://total-speaker-repair.nl/ mee?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #281 Gepost op: 27 oktober 2021, 17:51:51 »
Ik heb geen gebrek aan bas ervaren, in de basreflexpoort aan de achterkant zit een prop.
Ik vond ze in de ruimte van de verkoper eigenlijk vol klinken in het laag. Ga er wat mee spelen ook hoor eenmaal geïnstalleerd

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #282 Gepost op: 27 oktober 2021, 17:53:06 »
@Nostra: Je schreef dit: Het laatste is het hem niet geworden aangezien speaker repair de pm1 tweeter behuizingen niet meer op de site staan heeft.

Bedoel je hier: https://total-speaker-repair.nl/ mee?
Neen Frits speakerrepairshop.nl bedoelde ik

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #283 Gepost op: 27 oktober 2021, 18:23:21 »
@Nostra: Je schreef dit: Het laatste is het hem niet geworden aangezien speaker repair de pm1 tweeter behuizingen niet meer op de site staan heeft.

Bedoel je hier: https://total-speaker-repair.nl/ mee?
Neen Frits speakerrepairshop.nl bedoelde ik

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk

De man in Bedum kan je vast helpen met jouw tweeters, een mailtje of een belletje geeft duidelijkheid
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Nostra's woonkamer luister set
« Reactie #284 Gepost op: 28 oktober 2021, 00:00:33 »
@Nostra: Je schreef dit: Het laatste is het hem niet geworden aangezien speaker repair de pm1 tweeter behuizingen niet meer op de site staan heeft.

Bedoel je hier: https://total-speaker-repair.nl/ mee?
Neen Frits speakerrepairshop.nl bedoelde ik

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk

De man in Bedum kan je vast helpen met jouw tweeters, een mailtje of een belletje geeft duidelijkheid
Ondertussen staan de cdm7 NT hier al he Frits. Dus een upgrade is echt niet nodig aan de P6'en. Die spelen nog meer dan perfect.

Het was gewoon de bedoeling om deze te upgraden maar voor 100€ meer heb ik voor mij de klank die ik al zoek (betaalbaar voor mij weliswaar) sinds ik de 804d2's gehoord heb bij mijn audio kammeraad op zijn maestro. Dus ik ontzie mij het werk om hieraan nog te beginnen.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk