Auteur Topic: Kii Three  (gelezen 28053 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Kii Three
« Reactie #15 Gepost op: 06 september 2019, 07:34:21 »
Ik verkeerde in de veronderstelling dat de cardioïdekarakteristiek het van de muur weg moeten plaatsen nu juist overbodig maakte.
An inability to grasp science is no argument against it....

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Kii Three
« Reactie #16 Gepost op: 06 september 2019, 11:13:37 »
Ik verkeerde in de veronderstelling dat de cardioïdekarakteristiek het van de muur weg moeten plaatsen nu juist overbodig maakte.
Klopt, maar ben gewoon nieuwsgierig of het geluid toch beter is bij een vrije opstelling.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Kii Three
« Reactie #17 Gepost op: 06 september 2019, 14:06:09 »
Was meer benieuwd hoe het uitpakt als de luidsprekers verder van de achterwand zouden staan. Dus niet hoger. Snap dat het niet een opstelling is die leefbaar is en uit jou recentie lees ik dat dit al een hele fijne ervaring is met deze speakers.

Ah zo. Ja ik denk dat dat wel beter zou zijn. Alleen zou ik dan verder naar achteren willen zitten en dan zit ik weer vrij dicht tegen de achtermuur (en dan gaat de bass daar weer ophopen).

Maar als ik ze een kwartslag zou draaien (en de bank/stoel ook) zou het geluid denk ik wel beter zijn dan het nu is. :)

Ik verkeerde in de veronderstelling dat de cardioïdekarakteristiek het van de muur weg moeten plaatsen nu juist overbodig maakte.
Dat klopt wel ongeveer, maar 'overbodig' is denk ik wat teveel gezegd. De cardioide weergave betekent niet dat hij helemaal geen output heeft naar achteren. De output is in een gedeelte van de bass -10dB. Dat scheelt een hele hoop maar lost het niet volledig op.

Aanvullend op de cardioide response heb je wel een wall setting/configuratie. Dan gaat hij dieper omdat hij de muurreflectie gebruikt om de laagste subbass wat harder te spelen. Hij is dan recht tot 20Hz en je hebt meer netto output voor minder power.

Ik verkeerde in de veronderstelling dat de cardioïdekarakteristiek het van de muur weg moeten plaatsen nu juist overbodig maakte.
Klopt, maar ben gewoon nieuwsgierig of het geluid toch beter is bij een vrije opstelling.

Ja, ik denk van wel! Op zich is het wel prettig dat ze heel diep gaan en heel hard kunnen maar onder de streep denk ik dat vrijstaand wel beter klinkt. Ze hebben zat vermogen en bereik  al je ze vrijstaand gebruikt en dan heb je gewoon nog minder akoestische uitdagingen.

Ik moet bekennen dat ik het nooit geprobeerd heb sinds ik ze heb, maar ik heb het een paar jaar geleden in een studio van een vriend van me wel geprobeerd en ik heb ze ook een paar keer gehoord op verschillende locaties van Wifi Media.

Mijn situatie is vrij simpel…
Dit is mijn woonkamer en daar wil ik gewoon dat het eruit ziet als een woonkamer en niet als een hifi kamer. De situatie die ik nu heb is ‘low-profile’ en geeft een heel mooi geluid. Het akoestische plafond doet heel veel en ik kan geen speakers bedenken die ik liever hier zou hebben staan dan de Kii’s. En dit is gewoon de enige opstelling waarin ze staan.

Dat ik ze niet eens in een andere opstelling geprobeerd heb zegt denk ik wel genoeg. :)

« Laatst bewerkt op: 06 september 2019, 14:18:47 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Kii Three
« Reactie #18 Gepost op: 06 september 2019, 14:09:20 »
Dat ik ze niet eens in een andere opstelling geprobeerd heb zegt denk ik wel genoeg. :)

..maar als mensen ze graag willen horen dan kunnen we best wel een keer hier luisteren hoor en dan kunnen we ze uiteraard wel anders neerzetten in de woonkamer. :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Kii Three
« Reactie #19 Gepost op: 06 september 2019, 22:33:09 »
Dat ik ze niet eens in een andere opstelling geprobeerd heb zegt denk ik wel genoeg. :)

..maar als mensen ze graag willen horen dan kunnen we best wel een keer hier luisteren hoor en dan kunnen we ze uiteraard wel anders neerzetten in de woonkamer. :)
Dat lijkt me zeker een keer leuk. Natuurlijk is een weder bezoek ook mogelijk.

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: Kii Three
« Reactie #20 Gepost op: 17 januari 2020, 07:06:10 »
Intussen ook een overtuigd gebruiker van digitaal actieve speakers geworden, weliswaar in een andere prijsklasse (Kef LS50W/Arendal Sub1) maar toch. Om een gelijkwaardige kwaliteit te hebben met passieve luidsprekers en klassieke versterker, moet je al heel diep in je buidel tasten.
Stiekem staat se Kii three of The Dutch & Dutch hoog op mijn lijstje. Ook de nieuwe Formation Duo van B&W lijkt mij interessant voor de iets kleinere ruimte.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Kii Three
« Reactie #21 Gepost op: 17 januari 2020, 08:40:54 »
Heeejj Cantodea,  jou heb ik hier lang niet gezien.
Leuk om weer eens iets te vernemen van je.

De Dutch&Dutch heb ik mogen beluisteren.  Dat is een erg mooi setje.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Kii Three
« Reactie #22 Gepost op: 17 januari 2020, 20:43:18 »
Intussen ook een overtuigd gebruiker van digitaal actieve speakers geworden, weliswaar in een andere prijsklasse (Kef LS50W/Arendal Sub1) maar toch. Om een gelijkwaardige kwaliteit te hebben met passieve luidsprekers en klassieke versterker, moet je al heel diep in je buidel tasten.
Stiekem staat se Kii three of The Dutch & Dutch hoog op mijn lijstje. Ook de nieuwe Formation Duo van B&W lijkt mij interessant voor de iets kleinere ruimte.
De B&W heb ik een keer beluisterd tijdens een demo sessie van HiFi Klubben. Mooie luidsprekers. Alleen was toen de software van B&W nog niet op het zelfde niveau als bijvoorbeeld Sonos of Bluesound. Maar misschien zijn ze nu al wat firmware's verder.