Auteur Topic: Modificatie Sbooster  (gelezen 41128 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.920
    • ARJANKU.IT service
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #75 Gepost op: 13 juli 2019, 11:11:00 »
Je hebt meningen en gestaafde feiten en wanneer die botsen is er m.i. reden om daarover te soebatten.
Meningen en feiten worden in dit Trumpiaanse tijdperk toch al te veel als universeel uitwisselbaar beschouwd als je het mij vraagt....
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #76 Gepost op: 13 juli 2019, 11:12:53 »
Bram,
Ik hoef er niet 1 te lenen. Ik heb mijn huidige Sbooster in bruikleen gehad voor dat ik hem kocht.
Ik ben tot koop overgegaan omdat ik dat de moeite waard vind.
Niettemin was ik benieuwd of een gemodificeerd exemplaar nog betere resultaten zou geven.
Om die te lenen zou ik naar Dokkum moeten gaan om te lenen en dat vind ik te ver weg.
Het valt me op dat jij na je berichten weer allerlei venijnige reactie krijgt.
Iedereen buitelt maar over elkaar heen met zijn eigen gelijk.
Nu wordt mij weer onrust verweten terwijl ik alleen maar een simpele vraag heb gesteld zoals zijn er mensen met ervaringen met de door mij genoemde modificatie.
Kennelijk zijn die er niet en dat vind ik prima. Er is bij mij absoluut geen onrust.
Zo heb ik met met vorige quad apparatuur 32 jaar gedaan en met mijn Elipson luidsprekers 25.
Ik luister nu al weer 5 jaar met veel plezier naar een nieuwe versterker en luidsprekers.
Streamen met de Elac Discovery streamer doe ik sinds 3 jaar en ook tot volle tevredenheid.
Voor mij een reden het te houden bij wat ik heb en me daar prima bij voel.
Het ontgaat mij volledig dat sommigen het kennelijk belangrijk vinden elkaar te willen overtroeven met meningen.
Het is toch niet zo moeilijk om ieder in zijn waarde te laten.

Ieder in zijn waarde laten betekend ook dat het je niet stoort dat ieder zijn mening hier mag geven.
En ik blijf altijd bij mijn mening tot het iemand lukt om me van iets anders te overtuigen.
Dat mag toch? of zie ik dat verkeerd?
De reden dat er venijnig op Bram wordt gereageerd heeft een reden.  Als je je daar in wil verdiepen moet je hier heel veel gaan lezen.
Ik denk dat je lekker met je hobby bezig bent.  En ik snap dat je van daar uit op zoek bent naar , kan het nog beter.
Maar hier zijn er vele die behoorlijk allergisch zijn en ook zo reageren op verhalen over modificaties die enorme verbeteringen beloven voor veel geld.
En die verbeteringen zijn altijd meer rust meer hoogte breedte en zwartheid en meer emotie overdracht.
Vage verbeteringen die altijd gepaard lijken te gaan met een bepaalde voorinstelling van je verwachtingen.
Ga er vooral voor en laat je meenemen. Niks is leuker om op zoek te zijn.  Als je dat , zoals jij aangeeft geen onrust geeft, is er niets aan de hand.

Helaas voor jou is er hier niemand die ervaring heeft met het door jou gevraagde apparaat met de mod die je aangeeft.
Dat is antwoord op je vraag.
Wil je het toch echt wel weten dan moet je de kilometers maken.  Is een vorm van investeren in je kennis , jouw kennis , over hoe jij audio wil beleven.
Is het niks , heb je ervaring op gedaan. is het wel wat kost het je benzine plus de aanschaf.  Een hobby kost geld.
heb je de kilometers er niet voor over , komt er wel weer iets anders op je pad.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

douvis

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #77 Gepost op: 13 juli 2019, 11:16:18 »
Ik vergat nog te melden dat ik het Met Leonard eens ben.
Waarom al dit cynisme op een gewone vraag.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #78 Gepost op: 13 juli 2019, 11:16:35 »
Je hebt meningen en gestaafde feiten en wanneer die botsen is er m.i. reden om daarover te soebatten.
Meningen en feiten worden in dit Trumpiaanse tijdperk toch al te veel als universeel uitwisselbaar beschouwd als je het mij vraagt....

 Good Posting

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #79 Gepost op: 13 juli 2019, 11:20:50 »
Kijk is naar een zaak in veenedaal die zoiets wel uitleent,alleen ik ken de voorwaarden niet.Mocht je deze luistersessie
met de sbooster achter de rug hebben en blijkt het een succes kom gerust terug en sla ze er hiero met om de oren.
gewoon doorzetten en laat je niet ontmoedigen.  :koffie:
Eh Bram, je leest niet goed...hij heeft al een sbooster. Het gaat om een extra modificatie van die sbooster. En door gewoon nuchter na te denken is deze modificatie van €189,- puur oplichting. Maar Douvis wil niks doen met ons advies en hij wil ook geen leuke audio sessie met goede koffie aan. Prima zijn keus.
Die carbon busjes kun je ook in een los kastje kopen van Akiko Audio (zie hier een filmpje van een test) doen niks en kosten een hoop geld.
En bij Alpha audio willen ze best wel mee gaan in verschil van kabels, vesterkers en andere onzin...maar zij zelf vinden dit ook onzin.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #80 Gepost op: 13 juli 2019, 11:22:30 »
Ik vergat nog te melden dat ik het Met Leonard eens ben.
Waarom al dit cynisme op een gewone vraag.
Dit cynisme ontstaat doordat mensen die met beide benen op de grond staan (en eventueel een technische achtergrond hebben) de zoveelste totaal onzinnige mod voorbij zien komen waar flink voor betaald moet worden. Ofwel: je wordt flink genaaid. En dat is uitermate irritant.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #81 Gepost op: 13 juli 2019, 11:28:03 »
Stukkies vishengel, door de gele sticker erop lijkt het heel interessant, alu kastje erom bij Alibaba weg en wat lijm en het geeft een enorme verbetering die men nog denkt te horen ook. Men verdient er een belegde boterham mee, gewiekste zakenlui.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #82 Gepost op: 13 juli 2019, 11:29:19 »
Ik vergat nog te melden dat ik het Met Leonard eens ben.
Waarom al dit cynisme op een gewone vraag.
We willen je alleen behoeden van een dure modificatie die zonde is voor jou duur verdiende centjes. Tip koop dan die stekker die ze laten zijn  in het filmpje van Alpha: Kemp SNS...die verkopen ze misschien wel dichter bij jou in de buurt en die zal misschien ook een positief effect hebben op je andere apparatuur. Deze kost bij Hobo hifi €150,- Of het hoorbaar is, geen idee. Ik heb het zelf niet nodig om te genieten van muziek. Maar met deze Kemp SNS kunnen ze meetbaar laten zien wat er gebeurd met storing op het stopcontact. Het is tevens ook een bescherming tegen overspanning (das dan mooi mee genomen).
 

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #83 Gepost op: 13 juli 2019, 11:30:30 »
Stukkies vishengel, door de gele sticker erop lijkt het heel interessant, alu kastje erom bij Alibaba weg en wat lijm en het geeft een enorme verbetering die men nog denkt te horen ook. Men verdient er een belegde boterham mee, gewiekste zakenlui.
Het is inderdaad shoppen bij Alie en wat in elkaar prutsen. Mooi verhaal erbij, prijskaartje er aan en naaien die hap!


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #84 Gepost op: 13 juli 2019, 11:31:36 »
Onze oortjes kunnen dat beter en verfijnder.
Er zullen oortjes zijn die dat kunnen maar jouw en mijn oortjes zeker niet, die zijn met 69 en 60 te oud. De 200% verbetering met oude oren zal hoorbaar moeten zijn maar die verbetering is er niet en zal er niet komen en nooit hoorbaar.

Is Bram 69 ?   :sceptic:  En 40 jaar Philips ervaring, istie ook laat met de hobby begonnen.  ;)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #85 Gepost op: 13 juli 2019, 11:35:41 »
Volgens mij wel misschien dat hij ondertussen 70 is dat weet ik niet. Hij zal eerst jaren in de Mercedes hebben rond gereden maar met de kop in de wind is het moeilijk muziek luisteren.  ;D
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #86 Gepost op: 13 juli 2019, 11:38:08 »
Overigens kosten die audio vishengels €895,- een hoop geld voor iets wat niets doet:

https://www.akikoaudio.com/nl/akiko-audio/power-equipment

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #87 Gepost op: 13 juli 2019, 11:49:33 »
Overigens kosten die audio vishengels €895,- een hoop geld voor iets wat niets doet:

https://www.akikoaudio.com/nl/akiko-audio/power-equipment

Je kunt er zelfs geen vis mee vangen...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

douvis

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 13
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #88 Gepost op: 13 juli 2019, 11:55:06 »
Nogmaals.
Ik ga helemaal niet modificeren en laat het bij wat ik heb.
Ik heb al eerder gezegd dat de discussie wat mij betreft gesloten kan worden.ik zal dan ook niet meer reageren.
Voor degenen die er genoegen in scheppen “ ga vooral door met je meningen. Het houd je in ieder geval van de straat.
Ik heb weer een lekker muziekje van Hans Theessink opstaan
Heerlijk

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Modificatie Sbooster
« Reactie #89 Gepost op: 13 juli 2019, 12:47:44 »
Hans Theessink heeft goede opnames en dat hoor je wel.
Eens buizen altijd buizen.