Auteur Topic: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.  (gelezen 9148 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.
« Reactie #15 Gepost op: 30 juni 2019, 18:52:05 »
Gefeliciteerd met je aanschaf!

 :cheers:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Erik

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.
« Reactie #16 Gepost op: 30 juni 2019, 19:42:34 »
Leuk om zoveel reacties te zien op deze post..

 
Reclamebord voor PrimaLuna, en dat na twee dagen luisteren :  Ja dat klopt wel, maar het is ook het gigaverschil met transistor versterkers.. Het is mijn eerste buizenversterker, dus vandaar. Het had zomaar een ander merk kunnen zijn. Dit leek me in deze prijsklasse gewoon de beste.

Voordat ik de MG3.5's kocht was ik heel tevreden met de Vincent monoblokjes in combinatie met de MG0.6qr. De Ribbons van de MG3.5's zijn genadeloos. Ze lieten de fouten van de SP996 veel te goed horen, en dat was niet zo leuk. De aanschaf van de PrimaLuna was een gok die erg goed uitpakte.
En ja, ik hoorde binnen een kwartier na het aansluiten al dat de Primaluna/MG3.5 combinatie goed was.


Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.
« Reactie #17 Gepost op: 30 juni 2019, 19:54:49 »
En daar doe je het voor.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.
« Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2019, 20:06:07 »
Gefeliciteerd Erik, veel luisterplezier. Soms moet een mens weleens wat hokken, mooi als het goed uitvalt.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.
« Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2019, 21:31:53 »
Veel plezier met je nieuwe versterker Erik.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.
« Reactie #20 Gepost op: 30 juni 2019, 21:34:29 »
Hoi Erik, leuk om te lezen dat er weer een Prima Luna bezitter actief is op het forum. Ik heb dezelfde versterker ook bij Hifi Beek gekocht.
In de winkel was ik na een kwartier ook wel overtuigd dat dit hem ging worden  ;) maar heb natuurlijk langer geluisterd.
Heel jammer dat de winkel er mee is opgehouden. Ze hadden daar een heerlijke luisterruimte. Mijn Magnepan SMGA klinken daar in tegen niet lekker met mijn Prima Luna. Maar doen het prima op de Classic No 8 transistor. Op één of andere manier krijgen de Maggies geen pit op de buizenversterker. De combinatie met mijn Translator luidsprekers en Prima Luna is wel heerlijk om naar te luisteren. Ik had voor deze versterker ooit wel een zelfbouw buizenversterker gehad 10watt met een push/pull EL84 buisjes. In combinatie met Cyrus 780 luidsprekers klonk dit zeer prachtig. Helaas is deze versterker in rook opgegaan. Sluiting in één van de buizen en een dikke rookwolk uit één van de transformatoren en dat was het einde van deze versterker. Beste Erik, ik denk dat je zeker veel plezier van deze versterker gaat beleven, ik doe dat tenminste wel! Ben wel benieuwd hoe die Maggies van jou klinken, die zijn een stuk groter dan mijn SMGA.

Erik

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 16
Re: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.
« Reactie #21 Gepost op: 05 juli 2019, 14:05:11 »
Ik weet niet hoe de SMGA klinkt. Ik kan de MG3.5's alleen vergelijken met de MG0.6QR. De 0.6 klonk warm, vooral fantastisch mid en laagmid en heel transparant. De MG3.5 geeft vanwege het formaat dieper laag. De ribbon maakt het hoog totaal anders dan bij een quasi ribbon. Het hoog en een flink stuk midden (vanaf 1700 HZ) komt van de ribbon af en is loepzuiver. Geen slissende s klanken meer.  Kort samengevat de MG3.5 klinkt zoals ie eruit ziet, Groot.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.
« Reactie #22 Gepost op: 05 juli 2019, 16:44:19 »
Eens buizen altijd buizen. 8)
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.
« Reactie #23 Gepost op: 05 juli 2019, 20:16:13 »
Eens buizen altijd buizen. 8)

 ::) :rofl: ;D

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Aanschaf en Luisteren naar de PrimaLuna Prologue Four.
« Reactie #24 Gepost op: 05 juli 2019, 23:57:21 »
Ik weet niet hoe de SMGA klinkt. Ik kan de MG3.5's alleen vergelijken met de MG0.6QR. De 0.6 klonk warm, vooral fantastisch mid en laagmid en heel transparant. De MG3.5 geeft vanwege het formaat dieper laag. De ribbon maakt het hoog totaal anders dan bij een quasi ribbon. Het hoog en een flink stuk midden (vanaf 1700 HZ) komt van de ribbon af en is loepzuiver. Geen slissende s klanken meer.  Kort samengevat de MG3.5 klinkt zoals ie eruit ziet, Groot.
Ben altijd in voor een luister uitwisseling. Heb dit jaar al een aantal leden over de vloer gehad voor een luister sessie. En ook leden van hififorum zijn bij mij thuis geweest om te komen luisteren. Ook heb ik wel sets beluisterd in winkels of bij andere muziekliefhebbers. Elke keer weer een leuke ervaring. Ik woon in Utrecht dus laat maar weten of je te porren bent.