Auteur Topic: Nieuwe B&W producten  (gelezen 9014 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Nieuwe B&W producten
« Gepost op: 20 juni 2019, 22:49:59 »
Bij Hifiklubben heb ik afgelopen dinsdag een aantal nieuwe producten beluisterd van B&W. Deze nieuwe lijn heeft de naam Formation mee gekregen en het gaat om een collectie van actieve luidsprekers.

De Formation Duo
Een stereo active speaker met een gesloten systeem (het lijkt op het ontwerp van de 705 S2 maar dan met meer rondingen).

Eerste indruk van deze luidspreker: Wat een laag uit zo'n kleine speaker. Ze kosten €1999,- per stuk en een voet (optioneel) komt er €399,50 per luidspreker bij. Maar dan heb je geen extra versterker nodig. Na wat langer luisteren viel mij wel op dat ik een stuk in het midden gebied miste. Of dit door de luisprekers kwam of door de ruimte....ik weet het niet. Bij B&W ben ik wel gewend dat de luidsprekers ingedraaid moet worden en dat je vooral in het midden moet gaan luisteren voor het beste resultaat (iets wat niet goed kan tijdens zo'n presentatie). Zeer mooi product om te zien en afwerking waar je U tegen zegt.




De tweede speaker was de Formation Wedge

Leuke speaker en mooi om te zien, maar kost wel €999,99 en is nog niet in een stereo paar te combineren. Moet vooral de mensen over de streep trekken die een speaker willen kopen die niet op een speaker lijkt. Geluid is prima, maar het is stereo uit één kastje.


De laatste speaker die we te horen kregen was de soundbar: Formation Bar

Wat gelijk opviel was dat deze bar zeer lang is en niet bij elke TV zal staan. Geluid was prima in orde maar er is geen surround set te combineren (zoals Sonos dat wel heeft) De Bar werd ondersteund met een sub: Formation Bas

Kosten €1249,99

B&W moet nog wel werken aan hun software. De App ondersteund alleen Spotify (andere diensten moet je via airplay naar de speaker streamen). Iets wat Sonos en Bluesound al wel goed door hebben (maar ze beloven bij B&W dat dit beter wordt). Aansluiten van een platen speler kan niet direct. Dan moet je toch weer een extra apparaat kopen: Formation Audio

Weer €699,99 extra (plus de kosten voor een goede phono voorversterker, want die zit er niet in)
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2019, 22:53:33 door mmuetst »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Nieuwe B&W producten
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2019, 09:47:27 »
Dat zijn beste prijskaartjes.
Maar als je het mooi vindt goed vind klinken en het past in je budget.....................................


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Nieuwe B&W producten
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2019, 21:28:53 »
Dat zijn beste prijskaartjes.
Maar als je het mooi vindt goed vind klinken en het past in je budget.....................................


Marcel
Ja het is geen goedkoop spul. Maar je moet ook bedenken dat je geen extra versterker, streamer enz nodig hebt. Alleen als je in vinyl/cd's geloofd moet je nog een extra kastje aanschaffen. Als B&W er voor zorgt dat je Tidal, Qobuz en andere teamdiensten direct kan afspelen, door nieuwe firmware voor de speakers uit te brengen, dan is het zeker een product wat kan concurreren met SonoS of Bluesound. Qua geluidskwaliteit doen deze luidsprekers het erg goed. En ze zien er ook gelikt uit.

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Nieuwe B&W producten
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2020, 22:44:27 »
Mooie speakers, ziet er strak uit. 
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167