Auteur Topic: Philips 202 draaitafel.  (gelezen 16328 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Philips 202 draaitafel.
« Gepost op: 05 juni 2019, 06:38:07 »

Voor het jaartal 1969 toch 1 van de mooiste draaitafels uberhaupt,met ortofon concorde element Toppie!

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #1 Gepost op: 05 juni 2019, 07:31:23 »
Bram Ishiwata of Ken Freestone, de Brand ambassadeur voor Philips.

Slechts een paar jaar te laat.  Philips doet tegenwoordig hele andere dingen.
Maar toch wel geweldig van Bram Ishiwata dat hij het na het opdoen van vele vele jaren audio ervaring toch het vaderlandse merk met zo veel inzet promoot.

Ik zeg Koning Philips hoera hoera hoera.

Sorry Bram, ik kon het niet laten.

Marcel  ;D
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni 2019, 07:44:15 »

Zij die nu lachen en voorpret hebben komen bedrogen uit,de strijd tussen adam en philips,word een makkie.

Hier een voorganger van AH 494,let op wat de man zegt over deze RH 497 hij komt tot de conclussie dat deze box beter

klinkt als de JBL L100 en dat was echt een gewilde box uit die tijd.

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #3 Gepost op: 05 juni 2019, 07:51:32 »
Ha Ishiwata,

Nu al weer op pad om Philips te promoten en vooral de wedstrijd te promoten?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #4 Gepost op: 05 juni 2019, 08:21:59 »
Eén man ( met een accent een Nederlandse politicus waardig) vindt het edn topspeaker en dat geldt gelijk als maatstaf? 
An inability to grasp science is no argument against it....

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #5 Gepost op: 05 juni 2019, 10:30:30 »

Zij die nu lachen en voorpret hebben komen bedrogen uit,de strijd tussen adam en philips,word een makkie.

Hier een voorganger van AH 494,let op wat de man zegt over deze RH 497 hij komt tot de conclussie dat deze box beter

klinkt als de JBL L100 en dat was echt een gewilde box uit die tijd.

die ondertiteling zwaaizwaai

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #6 Gepost op: 05 juni 2019, 11:57:10 »
De JBL L100 kreeg later de bijnaam "The Century" en was in die tijd de meest verkochte en voor JBL de meest succesvolle luidspreker. Deze luidspreker is later weer uitgebracht als de JBL L100 Classic.


Of een Philips luidspreker kan concureren met deze iconische luidspreker kan ik niet beoordelen, want ik heb ze nog nooit naast ekaar gehoord. Uiteraard heb ik daar wel zo mijn gedachtes over.  :sceptic:


« Laatst bewerkt op: 05 juni 2019, 12:42:54 door Audiofreak »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #7 Gepost op: 05 juni 2019, 12:04:23 »

Zij die nu lachen en voorpret hebben komen bedrogen uit,de strijd tussen adam en philips,word een makkie.

Hier een voorganger van AH 494,let op wat de man zegt over deze RH 497 hij komt tot de conclussie dat deze box beter

klinkt als de JBL L100 en dat was echt een gewilde box uit die tijd.

We gaan het in september meemaken Bram!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #8 Gepost op: 05 juni 2019, 13:32:00 »

Zij die nu lachen en voorpret hebben komen bedrogen uit,de strijd tussen adam en philips,word een makkie.

Hier een voorganger van AH 494,let op wat de man zegt over deze RH 497 hij komt tot de conclussie dat deze box beter

klinkt als de JBL L100 en dat was echt een gewilde box uit die tijd.


Die man weet niet wat hem overkomt als hij de speakers een beetje fatsoenlijk opstelt en wat aan zijn akoestiek zou doen. Komt hij ws tot de conclusie dat het de beste speakers van de wereld zijn.

Een goedbedoelde tip voor Bram: Maak een Flips topic aan....nu open je een topic over een DT en binnen 1 post gaat het over een speaker.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #9 Gepost op: 05 juni 2019, 14:31:33 »

Zij die nu lachen en voorpret hebben komen bedrogen uit,de strijd tussen adam en philips,word een makkie.

Hier een voorganger van AH 494,let op wat de man zegt over deze RH 497 hij komt tot de conclussie dat deze box beter

klinkt als de JBL L100 en dat was echt een gewilde box uit die tijd.

die ondertiteling zwaaizwaai

Blijkbaar mis ik wat, ik zie geen ondertiteling... Het steenkolen-Engels is dan wel weer leuk. Best apart: de man heeft geweldige speakers gekocht maar gaat ze gelijk weer verkopen!?
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #10 Gepost op: 05 juni 2019, 14:43:50 »
Goed idee Hans een Philips draadje, heb nog enkele van deze in m,n verzameling kan ik met Bram lekker chillen.  :reddance:

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #11 Gepost op: 05 juni 2019, 15:10:08 »
Eén man ( met een accent een Nederlandse politicus waardig) vindt het edn topspeaker en dat geldt gelijk als maatstaf?

Ten eerste koopt hij overal versterkers of speakers,hij neemt je zelfs mee met een koop (de JBL L100 o.a.)

De man is spontaan vrolijk en direct (daar hou ik van) geen poespas hier of daar.

Moeilijk doen zoals Hans en Marcel  van wir da oben ihr da unten is hem vreemd.

Hij heeft al meer speakers etc gekocht dan de doorsnee hier.Hij dacht voordien over philips hetzelfde als Jan of Henk.

Ik dacht ook 40 jaar philips is niks,40 jaar duurde het bedrog van o.a. hobohifi etc. De overlevende van toen leven nog toch?

De bazen en verkopers van toen heb ik de laatste tijd aan een verhoor onderworpen.men heeft schoorvoetend bekend

dat het produkt o.a. versterkers+speakers te weinig aan verdiend werd,en het advies aan de klant was;dat is toch niks!

De jappen boden meer o.a. snoepreisjes naar japan sony,denon..........dus......corrupt.

En brammetje gaat deze onzin rechtzetten.en alsnog dat postuum eren wat philips alsnog toekomt. :police:
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2019, 15:11:47 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #12 Gepost op: 05 juni 2019, 15:18:18 »
Eén man ( met een accent een Nederlandse politicus waardig) vindt het edn topspeaker en dat geldt gelijk als maatstaf?

en gaat ze ook gelijk weer verkopen?
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #13 Gepost op: 05 juni 2019, 15:25:29 »
De JBL L100 kreeg later de bijnaam "The Century" en was in die tijd de meest verkochte en voor JBL de meest succesvolle luidspreker. Deze luidspreker is later weer uitgebracht als de JBL L100 Classic.


Of een Philips luidspreker kan concureren met deze iconische luidspreker kan ik niet beoordelen, want ik heb ze nog nooit naast ekaar gehoord. Uiteraard heb ik daar wel zo mijn gedachtes over.  :sceptic:

Jan maak van jouw hart geen moordkuil,zeg gewoon hartop wat je denkt :police:

Ik ga jouw hier en nu ook vragen over JBL l 100 classic hij is weer opnieuw uitgebracht....wat kost de set? :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Philips 202 draaitafel.
« Reactie #14 Gepost op: 05 juni 2019, 15:51:46 »
Eén man ( met een accent een Nederlandse politicus waardig) vindt het edn topspeaker en dat geldt gelijk als maatstaf?

Ten eerste koopt hij overal versterkers of speakers,hij neemt je zelfs mee met een koop (de JBL L100 o.a.)

De man is spontaan vrolijk en direct (daar hou ik van) geen poespas hier of daar.

Moeilijk doen zoals Hans en Marcel  van wir da oben ihr da unten is hem vreemd.

Hij heeft al meer speakers etc gekocht dan de doorsnee hier.Hij dacht voordien over philips hetzelfde als Jan of Henk.

Ik dacht ook 40 jaar philips is niks,40 jaar duurde het bedrog van o.a. hobohifi etc. De overlevende van toen leven nog toch?

De bazen en verkopers van toen heb ik de laatste tijd aan een verhoor onderworpen.men heeft schoorvoetend bekend

dat het produkt o.a. versterkers+speakers te weinig aan verdiend werd,en het advies aan de klant was;dat is toch niks!

De jappen boden meer o.a. snoepreisjes naar japan sony,denon..........dus......corrupt.

En brammetje gaat deze onzin rechtzetten.en alsnog dat postuum eren wat philips alsnog toekomt. :police:
Bram, ik moet even wat rechtzetten v.w.b. het bovenstaande. Ik heb alleen een keer mijn mening gegegeven over een Philips luidspreker (22RH496) die ik in 1971 bezat en die klonk bij mij toen niet zo fijn. Eerder heb ik ook al opgemerkt, dat de akoestiek in mijn toenmalige luisterruimte (harde slaapkamer) destijds lang niet optimaal was.
Daarna heb ik alleen nog een keer die digitale speaker van Philips in huis gehad. Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe zo`n Philips in mijn huidige luisterruimte zou klinken.

De Jappen boden inderdaad snoepreisjes aan en ik kan me nog goed herinneren dat er mensen uit het veld door Denon werden uitgenodigd. Ik ben overigens benieuwd wie jij met de bazen van toen bedoelt ?

Ja, de mannen die met de oprichting van Hobo (Muijlwijkstraat, Arnhem) te maken hadden leven nog allemaal.

Dat er in al die jaren bepaalde belangen in de audiowereld een rol hebben gespeeld moge duidelijk zijn en natuurlijk zijn er legio verzinsels de wereld in geholpen en in sommige zaken geloofde men daar zelf ook nog in !

Bram, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt met je voorliefde voor bepaalde Philips producten.  :think: