Auteur Topic: Power kabels van Shunyata  (gelezen 19502 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #30 Gepost op: 21 mei 2019, 21:58:13 »
Zorgen dat je het eens bent met je geluid en luisteren naar muziek die je mooi vindt. Dat is mijn hobby. Het eens worden met het geluid duurt even. Luisteren hier, luisteren daar, ervaring opdoen, het budget en uitgaan van je eigen luisteren en niets laten aanpraten.
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2019, 22:00:35 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #31 Gepost op: 22 mei 2019, 07:52:46 »
Yep en dat kunnen dan nog steeds baggersets zijn. Net zoals die van 70.000 euro. Maar wel met liefde bij elkaar gekocht.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

i2Paq

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 87
  • Beleving is puur persoonlijk
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #32 Gepost op: 22 mei 2019, 08:29:53 »
Yep en dat kunnen dan nog steeds baggersets zijn. Net zoals die van 70.000 euro. Maar wel met liefde bij elkaar gekocht.

Gr. Hans

En de eigenaar die in zijn nopjes is.

Wie ben jij, of ik, om daar iets van te vinden.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat je hoort wat hij zegt...

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #33 Gepost op: 22 mei 2019, 13:08:42 »
Tsja...als ik ergens ben om te luisteren en iets bevalt me niet...dan pleeg ik dat wel terug te geven. Visa versa idem.

Wat die geen er wel/niet mee doet is aan hem.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marleone

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 232
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #34 Gepost op: 27 februari 2020, 15:59:24 »
V  Ik dacht, ben ik gek, ik hoor het niet...


 :claps:

de mensen in die kamer willen natuurlijk horen dat die kabels een verschil maken. En wat je wil horen, dat hoor je.
Harbeth P3ESR40/Dali Oberon 1, Yamaha A-S1100/Marantz PM7004, Rega RP3/ Luxman PD282, Marantz CD6006, Paradigm PW Link/google CCA, Adire Audio sub

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #35 Gepost op: 27 februari 2020, 16:12:45 »
De inhoud van het beroemde sprookje van Hans Christiaan Andersen t.w. "De nieuwe kleren van de keizer" komt geheel en al overeen met de beleving van sommige mensen die naar die bewuste kabel luisterden. Je zult die nieuwe kleren van de keizer maar eens niet kunnen zien, terwijl iedereen om je heen ze wel ziet. Dat de keizer geheel naakt is doet er niet toe, als je qua mening maar niet van de massa afwijkt.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #36 Gepost op: 06 augustus 2023, 19:50:23 »
Ik heb indertijd ook betere shielded kabels gekocht voor mijn toestellen. Hoorde ik verschil voor en na? Neen.

Enige verschil dat ik tussen mijn componenten gehoord heb zijn de volgende:

- Zei het miniemen, mijn dynavox netfilter

- andere verzilverde Interlinks

- andere/betere luidsprekerkabels.

Zou ik ooit 1000€ uitgeven per kabel? Absoluut niet.

Zou ik ooit 1000€ uitgeven aan een netfilter? Absoluut niet.

Akoestiek en synergie tussen de toestellen/speakers zijn voor mij vele malen belangrijker dan electriciteitskabels.

Interlinks kunnen ook van belang zijn maar daar is dan de vraag weer hetzelfde, aan welke prijs.

Ga voorbeeld geven. De installatie die mij verliefd heeft gemaakt op de hobby staat in een zeer slechte akoestische ruimte. Doch klinkt deze door keuze van componenten en interlinks als een van de beste die ik al gehoord heb.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #37 Gepost op: 06 augustus 2023, 20:04:24 »
Ik heb indertijd ook betere shielded kabels gekocht voor mijn toestellen. Hoorde ik verschil voor en na? Neen.

Enige verschil dat ik tussen mijn componenten gehoord heb zijn de volgende:

- Zei het miniemen, mijn dynavox netfilter

- andere verzilverde Interlinks

- andere/betere luidsprekerkabels.

Zou ik ooit 1000€ uitgeven per kabel? Absoluut niet.

Zou ik ooit 1000€ uitgeven aan een netfilter? Absoluut niet.

Akoestiek en synergie tussen de toestellen/speakers zijn voor mij vele malen belangrijker dan electriciteitskabels.

Interlinks kunnen ook van belang zijn maar daar is dan de vraag weer hetzelfde, aan welke prijs.

Ga voorbeeld geven. De installatie die mij verliefd heeft gemaakt op de hobby staat in een zeer slechte akoestische ruimte. Doch klinkt deze door keuze van componenten en interlinks als een van de beste die ik al gehoord heb.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk
Dit spul kwam je met €1000,- niet weg…bekijk de prijzen maar eens van hun top kabels en power conditioner, die zijn niet misselijk. Ik ga je niet uitleggen waarom jij verschil waarneemt met dynavox filter en die kabels. Het is jou subjectieve ervaring en dat is prima. Ik weet wat in dat filter zit van die Dynavox. Deze componenten zitten veel al in de gemiddelde goed ontworpen voedingen die in audio apparatuur wordt gebruikt. Waarom zou ik dan nog eens zo’n filter er voor zetten? Meer hé, dat is mijn mening.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #38 Gepost op: 06 augustus 2023, 20:08:30 »


Ik heb indertijd ook betere shielded kabels gekocht voor mijn toestellen. Hoorde ik verschil voor en na? Neen.

Enige verschil dat ik tussen mijn componenten gehoord heb zijn de volgende:

- Zei het miniemen, mijn dynavox netfilter

- andere verzilverde Interlinks

- andere/betere luidsprekerkabels.

Zou ik ooit 1000€ uitgeven per kabel? Absoluut niet.

Zou ik ooit 1000€ uitgeven aan een netfilter? Absoluut niet.

Akoestiek en synergie tussen de toestellen/speakers zijn voor mij vele malen belangrijker dan electriciteitskabels.

Interlinks kunnen ook van belang zijn maar daar is dan de vraag weer hetzelfde, aan welke prijs.

Ga voorbeeld geven. De installatie die mij verliefd heeft gemaakt op de hobby staat in een zeer slechte akoestische ruimte. Doch klinkt deze door keuze van componenten en interlinks als een van de beste die ik al gehoord heb.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk
Dit spul kwam je met €1000,- niet weg…bekijk de prijzen maar eens van hun top kabels en power conditioner, die zijn niet misselijk. Ik ga je niet uitleggen waarom jij verschil waarneemt met dynavox filter en die kabels. Het is jou subjectieve ervaring en dat is prima. Ik weet wat in dat filter zit van die Dynavox. Deze componenten zitten veel al in de gemiddelde goed ontworpen voedingen die in audio apparatuur wordt gebruikt. Waarom zou ik dan nog eens zo’n filter er voor zetten? Meer hé, dat is mijn mening.

Ik heb een kleine verbetering gehoord met de dynavox netfilter. Is ook omdat de stroom daar toch niet zo proper is.

Voor de rest volg ik ook jouw mening in dit topic Michael

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #39 Gepost op: 06 augustus 2023, 20:30:49 »
Ik heb een kleine verbetering gehoord met de dynavox netfilter. Is ook omdat de stroom daar toch niet zo proper is.

Voor de rest volg ik ook jouw mening in dit topic Michael

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk
En waarom zou de voeding in je audio apparaat daar geen korte metten mee maken? Dat is namelijk de taak van de voeding. Als je al problemen hebt die hoorbaar zijn zoals tikken en ploppen van bijvoorbeeld inschakelen van andere apparatuur dan zou ik dat logisch vinden. Beter hoog of beter laag…nee, sorry dat gaat een netfilters je niet gegeven. Ik heb zelf wel ervaring met storingen hoor, als ik mijn TL aanschakel in mijn mancave en ik heb buizenversterkers aangesloten dan hoor ik duidelijk gekraak in mijn luidsprekers. Dat is alleen tijdens het starten van de TL verlichting, zodra de boel brand is er niets te horen. Bij mijn transistor versterker hoor ik helemaal niks als ik de TL verlichting aan zet. Nu is een voeding voor buizenversterkers anders opgebouwd dan die van transistor versterkers en daar zit het verschil in.
Alle test bij ASR geven dit ook keer op keer aan, tja hoeveel bewijs wil je hebben?

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #40 Gepost op: 06 augustus 2023, 21:30:37 »


Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #41 Gepost op: 07 augustus 2023, 18:00:43 »


Ga voorbeeld geven. De installatie die mij verliefd heeft gemaakt op de hobby staat in een zeer slechte akoestische ruimte badkamer. Doch klinkt deze door keuze van componenten en interlinks als een van de beste die ik al gehoord heb.


De badkamer is wat mij betreft, evenals een betonnen kelder, een slechte ruimte om muziek te reproduceren (=zeer slechte akoestische ruimte).  Dat daar een component of draadje verandering in brengt, bestaat slechts in datgene wat men denkt te ervaren, maar is niet de werkelijkheid van het hier en nu.

Breng het maar eens in praktijk.  Ik ben reuzebenieuwd naar je ervaringen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #42 Gepost op: 07 augustus 2023, 19:02:36 »
Nu spreek ik van enige jaren terug, we waren in Veldhoven bij de Vat show en daar stond een vitrine met de duurste kabels en rondom volwassenen kerels met een blik of ze bij de Yabyum zaten.

Zeer vermakelijk, de overeenkomst is dat je bij beide entree moet betalen.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #43 Gepost op: 07 augustus 2023, 19:16:37 »
en dat je geluid er niet van opknapt.
An inability to grasp science is no argument against it....

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Power kabels van Shunyata
« Reactie #44 Gepost op: 07 augustus 2023, 19:23:10 »
en dat je geluid er niet van opknapt.

Toen zat men waarschijnlijk net als kleine kinderen nog in de ontkennende fase.