Auteur Topic: Welke transformatoren.?  (gelezen 30909 keer)

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #15 Gepost op: 12 maart 2019, 20:23:53 »
Gewoon proberen als je er in gelooft. Alle mensen met een technische achtergrond vinden het onzin, behalve de technische mensen die er geld aan moeten verdienen die niet.
Ik heb het ongefundeerde oordeel dat het grote onzin is. Een oplossing bedenken voor een probleem wat er niet is maar er vanzelf komt als je er maar veel over praat. De oplossing is er eerder als het probleem, goede marketing.
Als je een topic wil waar geen discussie is over zoiets als dit moet je het niet hier doen, hier zijn teveel die het onzin vinden.
Daar was ik ook bang voor, voor onzin reacties, maar dacht laat ik het een eerlijke kans geven.
Voor de mensen die het onzin vinden raad ik ten zeerste aan even beter na te denken voordat je je er negatief over uitlaat.  100% kans dat je verkeerde vooroordelen hebt.
Mensen die met het OSI model aankomen vergeten vaak, of eigenlijk áltijd één cruciaal ding.

Juist de mensen met een technische achtergrond zouden beter moeten weten. Daarentegen zijn er teveel verhalen van mensen die er nu toch positief zijn terwijl ze het eerder afschreven als onzin.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #16 Gepost op: 12 maart 2019, 20:27:00 »
Beetje jammer dat je het per direct afschrijft als onzin.  In best wat gevallen blijkt het toch geen onzin te zijn.
Dus liever geen ongefundeerde vooroordelen.

Maar da’s ook in dit topic niet wat ik wil, discussies daarover:)
Het is niet ongefundeerd, ze geven het zelfs toe in de review: Waardoor microdetails gemakkelijker te volgen zijn.
Heb het niet over Alpha Audio maar over jou. Jij blijkt dit soort dingen onzin te vinden, welke het niet is.
Ik vind het inderdaad onzin om een hoop geld uit te geven voor microdetails, geef ik liever meer geld uit voor goede en mooie luidsprekers waar je wel een wereld van verschil hoort. Het filter van Pink Faun kost €180,- hoop geld voor vier trafo's. Maar wat ik zeg, iemand die wel wil investeren in "microdetails" en het geen onzin vind en daar gelukkig van wordt...gewoon doen!
Dat is juist ook teveel geld. Daarom mijn idee.  Is ook maar een idee, niets meer.  Is ook geen bewering oid dat het gaat helpen. Het kán. Meer niet.

Enja.. micro details. Dát is juist wel waar het om gaat als je het hebt over ‘Muziek’luisteren.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #17 Gepost op: 12 maart 2019, 20:27:35 »
Maar nogmaals.   Wàt zit erin?? :)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #18 Gepost op: 12 maart 2019, 20:29:00 »
https://www.medicalitshop.nl/netwerk-isolatoren/8-network-isolator-med-mi-1005.html
€89,- ex BTW  stukje  goedkoper dan de Pink Faun LAN Noise Isolator en doet hetzelfde. Mocht je het kopen laat dan even weten welke microdetails je beter hoort en of de achtergrond zwarter is, meer rust en zo.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2019, 20:36:18 door mmuetst »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #19 Gepost op: 12 maart 2019, 20:34:22 »
En dit zit er in:


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2019, 20:38:03 »
Gewoon proberen als je er in gelooft. Alle mensen met een technische achtergrond vinden het onzin, behalve de technische mensen die er geld aan moeten verdienen die niet.
Ik heb het ongefundeerde oordeel dat het grote onzin is. Een oplossing bedenken voor een probleem wat er niet is maar er vanzelf komt als je er maar veel over praat. De oplossing is er eerder als het probleem, goede marketing.
Als je een topic wil waar geen discussie is over zoiets als dit moet je het niet hier doen, hier zijn teveel die het onzin vinden.
Daar was ik ook bang voor, voor onzin reacties, maar dacht laat ik het een eerlijke kans geven.
Voor de mensen die het onzin vinden raad ik ten zeerste aan even beter na te denken voordat je je er negatief over uitlaat.  100% kans dat je verkeerde vooroordelen hebt.
Mensen die met het OSI model aankomen vergeten vaak, of eigenlijk áltijd één cruciaal ding.

Juist de mensen met een technische achtergrond zouden beter moeten weten. Daarentegen zijn er teveel verhalen van mensen die er nu toch positief zijn terwijl ze het eerder afschreven als onzin.
Beter nadenken en navragen heb ik al gedaan bij mensen die er verstand van hebben, laten die nu zeggen dat het onzin is.
Heb jij een technische achtergrond? Wat vergeten ze?
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2019, 21:29:50 »
En dit zit er in:


Dit principe zit dus ook in een ethernet switch. En ik heb zo het vermoeden dat dit ook aan de andere kant zit, de ethernet aansluiting van het device zeg maar. Wat als eerste in mij op komt zou dat ook niet anders kunnen, zonder haal je jezelf een hele hoop ellende op de hals. Als ik morgen nog op de zaak kom zal ik eens de componenten op een losse ethernet kaart bestuderen. Als hier iets dergelijks op zit dan is zo'n Pink Faun apparaat een zinloze toevoeging.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #23 Gepost op: 12 maart 2019, 21:32:27 »
Gewoon proberen als je er in gelooft. Alle mensen met een technische achtergrond vinden het onzin, behalve de technische mensen die er geld aan moeten verdienen die niet.
Ik heb het ongefundeerde oordeel dat het grote onzin is. Een oplossing bedenken voor een probleem wat er niet is maar er vanzelf komt als je er maar veel over praat. De oplossing is er eerder als het probleem, goede marketing.
Als je een topic wil waar geen discussie is over zoiets als dit moet je het niet hier doen, hier zijn teveel die het onzin vinden.
Daar was ik ook bang voor, voor onzin reacties, maar dacht laat ik het een eerlijke kans geven.
Voor de mensen die het onzin vinden raad ik ten zeerste aan even beter na te denken voordat je je er negatief over uitlaat.  100% kans dat je verkeerde vooroordelen hebt.
Mensen die met het OSI model aankomen vergeten vaak, of eigenlijk áltijd één cruciaal ding.

Juist de mensen met een technische achtergrond zouden beter moeten weten. Daarentegen zijn er teveel verhalen van mensen die er nu toch positief zijn terwijl ze het eerder afschreven als onzin.
Heb jij een technische achtergrond? Wat vergeten ze?
Ze vergeten te bedenken dat lang niet alles goed en afdoende ontworpen is.
Iets wat in vele gevallen gewoon níet het geval is.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2019, 21:34:08 »
En dit zit er in:


Dit principe zit dus ook in een ethernet switch. En ik heb zo het vermoeden dat dit ook aan de andere kant zit, de ethernet aansluiting van het device zeg maar. Wat als eerste in mij op komt zou dat ook niet anders kunnen, zonder haal je jezelf een hele hoop ellende op de hals. Als ik morgen nog op de zaak kom zal ik eens de componenten op een losse ethernet kaart bestuderen. Als hier iets dergelijks op zit dan is zo'n Pink Faun apparaat een zinloze toevoeging.


Groeten, Ando.
Hoeft niet. Achter de RJ45 sockets op alle routers/switchen zitten transformator-chipsets.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2019, 21:41:12 »
En dit zit er in:


Dit principe zit dus ook in een ethernet switch. En ik heb zo het vermoeden dat dit ook aan de andere kant zit, de ethernet aansluiting van het device zeg maar. Wat als eerste in mij op komt zou dat ook niet anders kunnen, zonder haal je jezelf een hele hoop ellende op de hals. Als ik morgen nog op de zaak kom zal ik eens de componenten op een losse ethernet kaart bestuderen. Als hier iets dergelijks op zit dan is zo'n Pink Faun apparaat een zinloze toevoeging.


Groeten, Ando.
Hoeft niet. Achter de RJ45 sockets op alle routers/switchen zitten transformator-chipsets.
Waarom zou je er dan nog een setje trafo's tussen zetten?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2019, 21:42:06 »
Nogmaals, ik heb er veeeel over gelezen, hoe de boel in elkaar zit, waar eventueel storingen kunnen worden doorgegeven.

Velen waren jaren geleden sceptisch en gooiden het per direct in de ‘onzin’ hoek, net als hier.  Maar velen van die sceptici zijn erop teruggekomen. Dus er zijn genoeg verhalen te vinden die positief zijn. Het zou onzin zijn dat soort berichten direct als ‘onzin’ te bestempelen. Want die mensen zouden dan ‘niet goed wijs’ zijn. Sommige daarvan zijn bv zelf raket en luchtvaart geleerden.
Velen van die mensen hebben erg dure apparatuur en horen toch verschillen.  Kun je sceptisch zijn... maar om dergelijke verhalen zo te negeren??


Ik heb hierover ook gepraat met de fabrikant van Auralic en kreeg de volgende antwoorden;

Mail 1.

   
Xuanqian Wang (AURALIC LIMITED)
Mar 11, 10:53 CST

Hi Niek:

Yes, the RJ45 input has a transformer inside, as such design is a must be in order to pass FCC/CE regulation. However you can not call it galvanic because the ground is not completely separate unless you use a RJ45 cable without shield.

Xuanqian Wang
———————————————————-


Mail 2:


Xuanqian Wang (AURALIC LIMITED)
Mar 12, 15:23 CST

Hi Niek:

Actually the transformer inside the RJ45 connector can only provide very limited rejection of EMI noise and there are still a lot that will couple into the other side of the circuit, that's why people prefer using fiber cable or WiFi (what we preferred) because it will isolate any physical connection completely. The shield on the other hand can prevent noise coming into the signal line inside the RJ45 cable but the shield itself will receive noise from openfield space then directly inject into circuit. So there is simply no perfect way to get rid of the noise if use RJ45...

Xuanqian Wang
—————————————————



Hieruit blijkt ook dat zelfs Auralic hun CEO zegt dat het zeker mogelijk is.
Ik wacht nog op een mail van hun over waarom de boel dan ietwat ongelukkig ontworpen is?

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Welke transformatoren.?
« Reactie #27 Gepost op: 12 maart 2019, 22:21:14 »
Ze stellen dus dat de EMI noise door de interne ontkoppeling heen gaat. Zou die externe ontkoppeling dit dan wel tegen houden? 'm.i. Zegt de aangehaalde mail niets over het nut van nog een tweede filter met het zelfde werkingsprincipe in serie.


Groeten, Ando.
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2019, 22:24:08 door Ando »
Science is no democracy

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #28 Gepost op: 12 maart 2019, 22:55:33 »
Ze stellen dus dat de EMI noise door de interne ontkoppeling heen gaat. Zou die externe ontkoppeling dit dan wel tegen houden? 'm.i. Zegt de aangehaalde mail niets over het nut van nog een tweede filter met het zelfde werkingsprincipe in serie.


Groeten, Ando.
Als je voeding “schoon” is, en er komt niks meer door de LAN poort, dan ja. Dan komt er niets meer binnen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Welke transformatoren.?
« Reactie #29 Gepost op: 12 maart 2019, 23:03:42 »
Waarom zou er niets meer door de LAN poort binnen komen? In de mail staat dat dit type filter geen EMI noise tegenhoudt. Dan kun je er nog 100 van het zelfde type filters voor zetten maar dat zal je dan niet helpen.



Groeten, Ando.
Science is no democracy