Home cinema hardware > Versterkers & bewerkers

" ongelijke belasting " eindversterker?

<< < (3/3)

mmuetst:

--- Citaat van: adl60 op 01 februari 2019, 20:44:52 ---
--- Citaat van: Bryston power op 01 februari 2019, 12:25:13 ---Denk dat het ( stereo 2.0) geluid mooier is als het over beide kanalen verdeeld wordt ;).
"Bi- ampen" kan nog steeds door 2e versterker te gebruiken ( eventueel gebrugd) om woofer aan te sturen.

--- Einde van citaat ---

Het is nu zo dat er van de linkeruitgang(en) van de VV een verbinding is met de beide ingangen van de linkerversterker en idem voor rechts.
in de vroegere biamp modus -met de magnepans-werd er van de linkeruitgang een draadje naar het hoog getrokken en van de rechteruitgang naar het laag.Of andersom.

Dit kan niet met de Quad ESL 57.

Ik gebruik dus voor zowel de linker als de rechterversterker maar 1 uitgang.
De andere uitgang is dus open en niet belast.

Dit bedoelde ik met "kanalen".Sorry voor de verwarring.

Ik heb inderdaad dus stereo 2.0 geluid...

Vraag is/was dus of dat "kwaad" kan.

Soms wissel ik wel weer eens naar de Magnepan, die ik ook nog heb, en gebruik dan bi-amp.
Doch als ik eerlijk ben vind ik de ESL 57(veel) mooier.

--- Einde van citaat ---
Daarom mijn vraag of je open staat voor een luister sessie (over en weer natuurlijk).

Be Tweeter:
De uitgangen kunnen zonder probleem onbelast spelen.
Je schreef dat de sub een impedantie had van vier Ohm maar ook direct op de voorversterker kan worden aangesloten. Meestal hebben de high level inputs van subs een impedantie van meerdere kiloOhms en vormen dus geen belasting van betekenis voor de versterker.

adl60:

--- Citaat van: Be Tweeter op 01 februari 2019, 21:04:15 ---De uitgangen kunnen zonder probleem onbelast spelen.
Je schreef dat de sub een impedantie had van vier Ohm maar ook direct op de voorversterker kan worden aangesloten. Meestal hebben de high level inputs van subs een impedantie van meerdere kiloOhms en vormen dus geen belasting van betekenis voor de versterker.

--- Einde van citaat ---

Ok bedankt, helder.

Van de highlevel inputs had ik me niet gerealiseerd, dacht dat dit 4 ohm was, is dus niet zo.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie