Auteur Topic: Nieuwe BlueSound node  (gelezen 20296 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nieuwe BlueSound node
« Reactie #15 Gepost op: 18 februari 2019, 22:54:45 »
Een €1700 / 3000 apparaat kan dus weinig meer dan een laptop met bluetooth dingetje. Muziek oppikken uit de lucht en dit te gehore brengen, in mijn geval via de buizenset. Voor mij een duur en nutteloos apparaat.
DSP heb ik geen behoefte aan, mijn ruimte is goed.
Had er nog even bij gezet dat het apparaat door nCore energie zuinig is...maar terug verdienen op het verbruik van je huidige buizenversteker....dat denk ik niet. Maar zou voor mensen die een nieuwe set gaan kopen ook een overweging kunnen zijn. Waarom wel een zuinige koelkast, maar geen goed klinkende audio set die ook zuinig is.

Ik denk gezien de huidige technologie buizen versterkers op aardgas en over wellicht 5 jaar je buizen versterker via de warmtepomp.

Moet je meneer Rutte wel overtuigen want die heeft er voor geleerd.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Nieuwe BlueSound node
« Reactie #16 Gepost op: 06 mei 2023, 17:50:36 »
Een €1700 / 3000 apparaat kan dus weinig meer dan een laptop met bluetooth dingetje. Muziek oppikken uit de lucht en dit te gehore brengen, in mijn geval via de buizenset. Voor mij een duur en nutteloos apparaat.
DSP heb ik geen behoefte aan, mijn ruimte is goed.
Had er nog even bij gezet dat het apparaat door nCore energie zuinig is...maar terug verdienen op het verbruik van je huidige buizenversteker....dat denk ik niet. Maar zou voor mensen die een nieuwe set gaan kopen ook een overweging kunnen zijn. Waarom wel een zuinige koelkast, maar geen goed klinkende audio set die ook zuinig is.

‘Buizen, uit en te na getest’ en ‘de buizenoorlog is ook onze oorlog’. Hij probeert het nog steeds tussen de oren te krijgen van jelui.

Ik denk gezien de huidige technologie buizen versterkers op aardgas en over wellicht 5 jaar je buizen versterker via de warmtepomp.

Moet je meneer Rutte wel overtuigen want die heeft er voor geleerd.

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Nieuwe BlueSound node
« Reactie #17 Gepost op: 07 mei 2023, 14:22:20 »
Mijn NAD C368 heeft trouwens wel een Phono MM versterker, maar geen Hypex nCore maar een Hypex UcD die 80 watt kan leveren.

Ik heb de c368 ook, met Bluesound module, die overigens ca €600 kost, dat komt dan nog bovenop de versterker die jij toonde. Denk jij dat je verschil gaat horen tussen een UcD of een nCore?
Feiten geven niets om gevoelens.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Nieuwe BlueSound node
« Reactie #18 Gepost op: 07 mei 2023, 15:53:35 »
Mijn NAD C368 heeft trouwens wel een Phono MM versterker, maar geen Hypex nCore maar een Hypex UcD die 80 watt kan leveren.

Ik heb de c368 ook, met Bluesound module, die overigens ca €600 kost, dat komt dan nog bovenop de versterker die jij toonde. Denk jij dat je verschil gaat horen tussen een UcD of een nCore?
Verschil horen….nee, ik zal in ieder geval geen verschil horen als beide binnen specs blijven. Ncore kan nog meer vermogen leveren dan de UcD en is daarom ook duurder.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Nieuwe BlueSound node
« Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2023, 08:00:02 »
Ik heb inmiddels al weer enige tijd een Bluesound Node. Het huidige en nieuwste model.
Dat ding is echt heel erg goed.  Maakt serieus muziek.
Kan met heel veel muziekdiensten overweg.
Samen met de Lake People en de Beyer is het serieus genieten.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000