Auteur Topic: Dit klinkt geil op je luidsprekers  (gelezen 102492 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #465 Gepost op: 18 februari 2021, 09:15:00 »

Carol Kidd - When i dream

Linn Records

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #466 Gepost op: 18 februari 2021, 20:26:05 »

Carol Kidd - When i dream

Linn Records
Mooi nummer, heb het nog gekeken of het via Tidal te streamen is, maar Linn (of de artiest) heeft daar waarschijnlijk de rechten niet voor gegeven. Er staat maar één album van deze dame: That’s me

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #467 Gepost op: 13 maart 2021, 21:36:27 »
Album van Roger Walters Amused to Death.
Deze opname treedt het geluid uit je luidsprekers. Zo hoor je in het eerste nummer van het album honden rechts van je blaffen (heel zachtjes) en de radio op links komt ook buiten je luidsprekers....geweldig album.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #468 Gepost op: 13 maart 2021, 22:13:18 »
Je had vroeger ( 80er jaren) draagbare radio's met een spatial knop die deden hetzelfde, kamerbreed geluid.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #469 Gepost op: 13 maart 2021, 22:22:51 »
Je had vroeger ( 80er jaren) draagbare radio's met een spatial knop die deden hetzelfde, kamerbreed geluid.
Ja, maar hoe je dit album over een goede set ervaart (moet je wel van deze muziek houden, hoog Pink Floyd gehalte zal niet iedereen aan staan) is gewoon eng. Lijkt net of er een hond naast je staat te blaffen...heel maf, en opname technisch mooi gedaan.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #470 Gepost op: 13 maart 2021, 22:43:14 »
Ik vind PF tot een bepaalde tijd geweldig maar ik vind dit niet mooi, Roger Waters alleen kan mij niet bekoren.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #471 Gepost op: 13 maart 2021, 22:52:19 »
Ik vind PF tot een bepaalde tijd geweldig maar ik vind dit niet mooi, Roger Waters alleen kan mij niet bekoren.
Ik kan wel genieten van deze muziek. Vind dit album beter dan zijn laatste album. Maar snap je punt, sommige muziek is heel grappig om te horen welke effecten er gebruikt zijn, maar je gaat er geen avond voor zitten. Ik had vanavond mijn LS3/5a weer aangesloten na een weekje naar de Tannoy’s geluisterd hebben van Cees. En met ogen dicht heb je niet het idee dat je naar een paar schoenendozen met speakers zit te luisteren. De forum leden met de Elac ukkies kennen dat effect volgens mij wel.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #472 Gepost op: 13 maart 2021, 23:07:18 »
@AMTD: Als je dit voor het eerst hoort is het heel speciaal, wat gebeurt hier?, begrijp dat mensen het mooi vinden. Ik heb de cd,  1x naar  de gehele cd geluisterd en daarna nooit weer. Als het op een luisterdag gedraaid wordt ga ik plassen.

Dit klinkt bij mij los van de luidsprekers, ze spelen op een heel groot podium. Als Joe Morello begint ben ik weer volledig bij de les, die staat dan bij mij links op zolder te spelen, hij zit er echt.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2021, 23:14:01 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #473 Gepost op: 17 maart 2021, 11:12:32 »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #474 Gepost op: 17 maart 2021, 11:26:07 »
@AMTD: Als je dit voor het eerst hoort is het heel speciaal, wat gebeurt hier?, begrijp dat mensen het mooi vinden. Ik heb de cd,  1x naar  de gehele cd geluisterd en daarna nooit weer. Als het op een luisterdag gedraaid wordt ga ik plassen.


Dat is volgens mij ook het grote probleem van het album. De Q-sound effecten leiden enorm af van de muziek en het verhaal. Ik vind het grotendeels toch een mooi album.

Dit klinkt ook altijd wel lekker/apart. Geen idee wat ze ermee hebben uitgespookt maar die gitaar danst ook door de hele kamer.


Groeten...

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #475 Gepost op: 17 maart 2021, 11:52:49 »
Ik vind PF tot een bepaalde tijd geweldig maar ik vind dit niet mooi, Roger Waters alleen kan mij niet bekoren.
Ik kan wel genieten van deze muziek. Vind dit album beter dan zijn laatste album. Maar snap je punt, sommige muziek is heel grappig om te horen welke effecten er gebruikt zijn, maar je gaat er geen avond voor zitten. Ik had vanavond mijn LS3/5a weer aangesloten na een weekje naar de Tannoy’s geluisterd hebben van Cees. En met ogen dicht heb je niet het idee dat je naar een paar schoenendozen met speakers zit te luisteren. De forum leden met de Elac ukkies kennen dat effect volgens mij wel.

Dat geldt vooral voor de Elac 310 Crystal Edition luidsprekers, die door de vorm van de kast als een puntbron overkomen. De Elac 310 CE is een tamelijk ingenieus gebouwde, relatief kleine, luidspreker met een resonantievrije gegoten aluminium behuizing. Ik ben iedere keer weer verwonderd over de prestaties van deze luidsprekers en dat zullen ook de laatste luidsprekers zijn waar ik ooit afscheid van zal nemen.
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2021, 12:45:34 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #476 Gepost op: 18 maart 2021, 14:59:11 »
@AMTD: Als je dit voor het eerst hoort is het heel speciaal, wat gebeurt hier?, begrijp dat mensen het mooi vinden. Ik heb de cd,  1x naar  de gehele cd geluisterd en daarna nooit weer.
Wat bedoel je met @AMTD?  Amused to Death?
« Laatst bewerkt op: 18 maart 2021, 16:03:07 door mmuetst »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #477 Gepost op: 18 maart 2021, 18:02:27 »
@AMTD: Als je dit voor het eerst hoort is het heel speciaal, wat gebeurt hier?, begrijp dat mensen het mooi vinden. Ik heb de cd,  1x naar  de gehele cd geluisterd en daarna nooit weer.
Wat bedoel je met @AMTD?  Amused to Death?
Ja, om het wat frisser in het geheugen te hebben heb ik er afgelopen weekend naar geluisterd. Nee ik vind het geen mooie muziek.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #478 Gepost op: 18 maart 2021, 20:12:09 »
@AMTD: Als je dit voor het eerst hoort is het heel speciaal, wat gebeurt hier?, begrijp dat mensen het mooi vinden. Ik heb de cd,  1x naar  de gehele cd geluisterd en daarna nooit weer.
Wat bedoel je met @AMTD?  Amused to Death?
Ja, om het wat frisser in het geheugen te hebben heb ik er afgelopen weekend naar geluisterd. Nee ik vind het geen mooie muziek.
Heb dat Dave Brubeck Quartet album opgezet, dat kan ik ook waarderen. Opname is natuurlijk oud, en dat kun je horen dat niet alles crispy helder is. Maar snap jou live gevoel!

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Dit klinkt geil op je luidsprekers
« Reactie #479 Gepost op: 10 april 2021, 19:43:13 »