Vanmiddag de JPW ML 510 luidsprekers eens flink aan de tand gevoeld en zonder subwoofer diverse soorten muziek afgespeeld. (Carol Kidd; Shania Noll; Mighty Sam Mcaine; Jack Johnson; e.v.a)
Het zijn werkelijk prachtige boekenplankluidsprekers van de Britse luidsprekerbouwer JPW (Joyce & Peter Wannstal) De weergave is schoon, helder en gearticuleerd. Belachelijk goed voor de prijs !
De weergave is homogeen. Zelfs de basweergave valt mij niet tegen, alhoewel de Elac subwoofer de puntjes op de i zet. Het geheel klinkt strak en bijzonder ruimtelijk.
Momenteel draai ik (op CD) "The Cuckoo and the Nightingale" (Archiv label) van Georg Friederich Händel. Deze muziek speelden wij vroeger vaak op vinyl af en ik heb samen met mijn echtgenote naar een deel van deze (ons zo bekende) CD zitten luisteren en we waren beiden onder de indruk van de natuurlijke weergave van deze kleine Britten.
Een bijkomende aardigheid is dat ze ook nog eens in nieuwstaat verkeren.
De Epos M5i en Dynaudio Audience 42 (boekenplank luidsprekers) waren op zich ook geen verkeerde luidsprekers, maar de JPW ML510 luidsprekers klinken naar mijn mening toch natuurlijker.