Vanmiddag eens de tijd genomen om de kleinere Epos M5i luidsprekers aan de tand te voelen en ik heb verschillende soorten muziek afgespeeld. De afmetingen in ogenschouw genomen zetten de Epos M5i weergevers er (in mijn luisterruimte) in zijn totaliteit een prima geluidsbeeld neer.
Momenteel draai ik van Ben Webster's CD "Gentle Ben" The man i love en de saxofoon klinkt zinderend en ook de piano wordt natuurgetrouw weergegeven. De baspartijtjes klinken strak en krachtig, alhoewel ze niet afgrond diep gaan, maar voor mij is het meer dan voeldoende. Desgewenst kan ik de luidsprekers in combinatie met de Elac Sub 2040 esp sub-woofer gebruiken, maar tot nu toe heb ik daar eigenlijk nog niet eens zo'n behoefte aan.
Het totale geluidsbeeld is verrassend goed en de buitengewoon ruimtelijke weergave is één van de kwaliteiten van deze speakers.
Deze luidsprekers geven wel heel precies weer, want een minder goede opname valt bij deze speakers al heel snel in de categorie "garbage in and garbage out".