Auteur Topic: Een blu-ray speler of toch maar weer een dvd-speler.  (gelezen 25169 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.478
  • Liever een Adam!
Een blu-ray speler of toch maar weer een dvd-speler.
« Gepost op: 07 september 2018, 14:13:24 »
Onze dvd-speler is gesloopt door 50kg Rottweiler, nu ben ik op zoek naar wat anders.

Wat zijn de voordelen van een blu-ray speler tov een normale dvd-speler? Wordt het beeld ook beter als je er normale dvd-plaatjes op afspeeld?

Alvast bedankt voor je reactie.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Een blu-ray speler of toch maar weer een dvd-speler.
« Reactie #1 Gepost op: 07 september 2018, 14:17:53 »
Onze dvd-speler is gesloopt door 50kg Rottweiler, nu ben ik op zoek naar wat anders.

Wat zijn de voordelen van een blu-ray speler tov een normale dvd-speler? Wordt het beeld ook beter als je er normale dvd-plaatjes op afspeeld?

Alvast bedankt voor je reactie.

Ook gelijk een andere hond? ;D
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.478
  • Liever een Adam!
Re: Een blu-ray speler of toch maar weer een dvd-speler.
« Reactie #2 Gepost op: 07 september 2018, 14:29:07 »
Onze dvd-speler is gesloopt door 50kg Rottweiler, nu ben ik op zoek naar wat anders.

Wat zijn de voordelen van een blu-ray speler tov een normale dvd-speler? Wordt het beeld ook beter als je er normale dvd-plaatjes op afspeeld?

Alvast bedankt voor je reactie.

Ook gelijk een andere hond? ;D
;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.310
Re: Een blu-ray speler of toch maar weer een dvd-speler.
« Reactie #3 Gepost op: 07 september 2018, 16:36:09 »
Het voordeel van een BR speler is (behalve dat hij blurays af kan spelen natuurlijk) dat DVD's er ook wat van opknappen, mits je een tv hebt die HD is. Misschien ook bij HD ready, maar dat weet ik niet zeker. Hij interpoleert (upscalen heet dat) de pixels naar de hogere resolutie. Je krijgt niet meer informatie uiteraard, maar het ziet er wat scherper uit.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Een blu-ray speler of toch maar weer een dvd-speler.
« Reactie #4 Gepost op: 08 september 2018, 08:55:29 »
Gewoon een BR-spelert aanschaffen.  Kost geen drol meer.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Een blu-ray speler of toch maar weer een dvd-speler.
« Reactie #5 Gepost op: 08 september 2018, 11:10:09 »
Een verschil tussen BR- en dvd-speler is, dat de BR-speler een hdmi-uitgang heeft en een dvd-speler meestal SCART. Als je een moderne flatscreen tv hebt is dat geen probleem, maar als je nog een beeldbuis-tv hebt met alleen een SCART-ingang, dan zul je een convertor nodig hebben om zo'n BR-speler te kunnen aansluiten.

Als je geen BR-schijven hebt en alleen maar dvd's via SCART wil afspelen, kun je van mij wel een dvd-speler krijgen. Ik heb er nog een liggen en die mag je gratis hebben. Het is zo'n miniding met binnenin één chip, maar hij doet het prima zonder fouten.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.478
  • Liever een Adam!
Re: Een blu-ray speler of toch maar weer een dvd-speler.
« Reactie #6 Gepost op: 08 september 2018, 17:36:06 »
Een verschil tussen BR- en dvd-speler is, dat de BR-speler een hdmi-uitgang heeft en een dvd-speler meestal SCART. Als je een moderne flatscreen tv hebt is dat geen probleem, maar als je nog een beeldbuis-tv hebt met alleen een SCART-ingang, dan zul je een convertor nodig hebben om zo'n BR-speler te kunnen aansluiten.

Als je geen BR-schijven hebt en alleen maar dvd's via SCART wil afspelen, kun je van mij wel een dvd-speler krijgen. Ik heb er nog een liggen en die mag je gratis hebben. Het is zo'n miniding met binnenin één chip, maar hij doet het prima zonder fouten.
Dank je kerel, heel goed aangeboden! Dat vind ik een mooi gebaar.

Dank jullie allemaal voor de tips en de duidelijke uitleg, het is, als het allemaal goed gaat, een hele mooie en luxe Denon dvd-speler met HDMI en internetaansluiting geworden, deze past ook mooi bij mijn set. De meeste spelers zijn zwart en de Denon is grijs, plus dat ik ook een goed gevoel krijg bij het merk Denon.

Ik heb een complete Denon set gekocht, met een receiver, 5.1 luidsprekers met subwoofer en een dvd-speler, de speler hou ik en de rest gaat naar een nieuw baasje.

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.