Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 167884 keer)

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1260 Gepost op: 11 februari 2024, 11:17:22 »
Die Rega spelers hebben wel vaker kuren.  Mijn maatje heeft er een paar gehad, nieuw gekocht, maar die deden er erg lang over om muziek te maken en gebrande cd's gaven altijd errors.

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
« Reactie #1261 Gepost op: 11 februari 2024, 12:09:37 »
Die Rega spelers hebben wel vaker kuren.  Mijn maatje heeft er een paar gehad, nieuw gekocht, maar die deden er erg lang over om muziek te maken en gebrande cd's gaven altijd errors.
Echte high-end zullen we maar zeggen  ;) mijn Audiolab doet het prima (al wordt deze door het streamen niet veel gebruikt). Vincent had een CD bij zich van zijn drumleraar en die was niet te streamen, dus toen kwam mijn Audiolab CD speler goed van pas.

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #1262 Gepost op: 11 februari 2024, 12:27:56 »
Vandaag was Vincent (@McAlbert van HTforum bij mij op bezoek om e.a. op buizen te horen spelen.
Hij had zelf ook luidsprekers (Mission M71) en CDspeler (Rega, maar deze heeft kuren en hebben we niet aangesloten). En een TLAudio Fatman iTube versterker.
Vincent was zich niet bewust dat dit alleen een voorversterker buizen versterker is met een IC eindversterker.

We zijn begonnen met mijn 300B versterkers en mijn Celestion SL6 speakers en Rel subs. Zijn indruk was vooral wat feller dan zijn Missions (en dat kan ik beamen).
Hierna hebben we zijn apparatuur aangesloten. Helaas wilde de Rega de CD’s niet lezen, dus hebben we vanaf mijn BlueSound streamer en mijn Audiolab CDspeler gepeeld.
Na deze set hebben we de Missions op mijn Cayin versterker aangesloten met mijn Classic No 9.0 buizen voorversterker en de Rel subs. Wat Vincent betreft werd het geluid toen ook wat feller. Hierna mijn Magnepans aangesloten. Dat viel bij Vincent wel in de smaak. 
Heb van Vincent nog een lekker bier pakketje gekregen voor de leuke middag (altijd goed!).

Een album die Vincent aanvroeg om te luisteren:
Steve Gadd band, album: Gadditude en dan het eerste nummer: Afrika.
(Vincent drumt zelf ook, en dan is deze artiest vaste kost heb ik begrepen). Het is Fusion Jazz, en dat gaat bij mij er wel in. Deze staat nu ook in mijn lijstje favoriete albums.

Hier trouwens de binnenkant van die TLaudio Fatman

is z’n chip die ook in autoradio’s wordt gebruikt  :D
Gezellig, wat muziek luisteren bij elkaar en wat met de componenten spelen. Klinkt goed Michael!
Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #1263 Gepost op: 17 februari 2024, 22:38:08 »
Gisteren lekker gegeten in muziek café, restaurant Nomono in Utrecht. Achter de bar staan twee Thorens TD 125 draaitafels aangesloten op een klassieke Sansui AU 9900 (als ik het type goed heb) prachtige versterker. Deze stonden aangesloten op een paar grote Altec Lansing luidsprekers.
Kwam met de eigenaar in gesprek en dat is duidelijk een liefhebber. We gaan wat afspreken, ook om één van zijn Thorens te ontdoen van een brom.

Paul

• Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #1264 Gepost op: 18 februari 2024, 12:57:32 »
Typisch, die brom heb ik ook op m,n Thorens maar alleen als ik de headshell of arm aanraak.
Bij het afspelen geen brom lijkt een massa probleem maar de Thorens heeft geen aardedraad.

bst

• Hero Member
« Reactie #1265 Gepost op: 19 februari 2024, 11:13:43 »
Wat leuk om die klassieke spullen tegen te komen in een restaurant. Daar moet ik dan ook maar eens een keer langs gaan, het is niet zo heel ver vanaf mijn werkplek in houten.
Liefhebber van oud spul:
B&W Matrix 801 Mk2, B&W 802s80, B&W DM5
Thorens TD160B MkII
Pioneer PDS601/Philips CD614/Sony CDP-XE270/Denon DA500
Onkyo P5030 & AVM Evolution V3
Onkyo M5000R & Onkyo P3000R
Quad 33 & Quad 303
En nog wat ander los klein spul...

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #1266 Gepost op: 19 februari 2024, 21:40:59 »
Wat leuk om die klassieke spullen tegen te komen in een restaurant. Daar moet ik dan ook maar eens een keer langs gaan, het is niet zo heel ver vanaf mijn werkplek in houten.
Grappig, ik werk ook in Houten. Mijn mancave staat in Utrecht, dus als je toch in de buurt werkt…..

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #1267 Gepost op: 19 februari 2024, 21:51:07 »
Typisch, die brom heb ik ook op m,n Thorens maar alleen als ik de headshell of arm aanraak.
Bij het afspelen geen brom lijkt een massa probleem maar de Thorens heeft geen aardedraad.
Bij één van de spelers hebben ze de kabel verlengd met een extra stukje kabel, weet niet of dat de boosdoener is. Verder moet ik nog onderzoeken waar de brom vandaan komt. De SME arm heeft ook nog een probleem dat deze niet meer gedempt is al je hem laat zakken. Kom ik ook wel uit. Lijkt me in ieder geval een leuke klus.

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #1268 Gepost op: 19 februari 2024, 22:00:22 »
Ik weet niet wat ik heb, maar na die vrijdag bij dat café/restaurant ben ik steeds plaatjes aan het draaien. En ik merk dat het ook goed is voor mijn conditie, je moet elke keer naar de tafel lopen, kant A, kant B, stofje aan de naald, plaat niet te dicht bij je trui anders gaat ie knetteren, naald naar het begin, even de borstel over het zwarte goud en dan die naald laten zakken in de eerste groef...kippenvel  ;)

JohnK

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
« Reactie #1269 Gepost op: 19 februari 2024, 22:59:25 »
Het is net een virus….

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #1270 Gepost op: 19 februari 2024, 23:20:32 »
Het is net een virus….

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ha…ha…..ha…..tjoe!
Nergens last van  ;)

bst

• Hero Member
« Reactie #1271 Gepost op: 22 februari 2024, 08:28:20 »
Ik weet niet wat ik heb, maar na die vrijdag bij dat café/restaurant ben ik steeds plaatjes aan het draaien. En ik merk dat het ook goed is voor mijn conditie, je moet elke keer naar de tafel lopen, kant A, kant B, stofje aan de naald, plaat niet te dicht bij je trui anders gaat ie knetteren, naald naar het begin, even de borstel over het zwarte goud en dan die naald laten zakken in de eerste groef...kippenvel  ;)

Ik ken het  :) Ik vind het zelf ook altijd leuk, plaatjes draaien. Ookal is het geluid duidelijk minder goed dan een cd heeft het toch wat qua beleving  ;D
Liefhebber van oud spul:
Thorens TD160B MkII
Quad 33 & Quad 303

bst

• Hero Member
« Reactie #1272 Gepost op: 22 februari 2024, 08:30:54 »
Grappig, ik werk ook in Houten. Mijn mancave staat in Utrecht, dus als je toch in de buurt werkt…..

Nou.. dat lijkt me wel leuk om een keer te doen! Kan best een keer na werk langskomen. In het weekend woon ik in Arnhem.
Liefhebber van oud spul:
Thorens TD160B MkII
Quad 33 & Quad 303

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #1273 Gepost op: 26 februari 2024, 21:28:38 »
Gisteren het album van Säje (gelijknamige album naam) over mijn Magnepans gedraaid. Ik weet niet wat ze gedaan hebben met deze opname, maar met de Magnepans lijkt het of de dames om je heen staan te zingen (misschien een soort Q sound?).

Nu wil ik als oude snoepert wel omringd worden door mooie jonge dames  :D  top middag gehad!

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #1274 Gepost op: 08 maart 2024, 20:42:18 »
Vandaag de Phono kabel bij de draaitafel van Nomono vervangen en jawel de brom is weg (was ook niet vreemd als je zag wat voor meuk er aan zat. Daarna lekker met Sandra daar gegeten als tegenprestatie. Sandra moest wel door de Jazz muziek worstelen  ;) Totaal niet haar ding, maar wel allebei lekker gegeten en gedronken. De Sommer kabel die ik geadviseerd had is een mooie kwaliteit, goed afgeschermd en laag in capaciteit.

De oude kabel (met verleg kabel).

Binnenkant van het beestje
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2024, 20:55:40 door mmuetst »