Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 130753 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #855 Gepost op: 25 juli 2021, 11:33:49 »
En wat zijn dan de netto hoogte tweeter en middentonerhoogte?

Groet,
Jacco

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #856 Gepost op: 25 juli 2021, 11:37:59 »
Nieuwe 2e hands luidsprekers gekocht: Translator Impact 4II
Zoek nog goede tafeltjes voor eronder van 30cm hoog. De standaarden die er bij zitten wordt het laag te wollig en komt ook niet ten goede van de hoge tonen.


Stonden ze met de steunen niet wat achterover? Leek mij wel goed.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #857 Gepost op: 25 juli 2021, 21:17:50 »
En wat zijn dan de netto hoogte tweeter en middentonerhoogte?

Groet,
Jacco
90 cm voor de tweeter.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #858 Gepost op: 25 juli 2021, 21:21:07 »
Stonden ze met de steunen niet wat achterover? Leek mij wel goed.
Nee, helaas niet +/- 17 cm en gaf een wollig laag zo bij de grond. En je hebt het gevoel dat de zangeres in de kelder zit te zingen…

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #859 Gepost op: 25 juli 2021, 21:21:44 »
En wat zijn dan de netto hoogte tweeter en middentonerhoogte?

Groet,
Jacco
90 cm voor de tweeter.
Ja, is redelijk standaard. Daar zit een needle ook ongeveer op. Klinkt okay.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #860 Gepost op: 25 juli 2021, 21:22:52 »
Vandaag weer een sub er bij gekocht…zodat ik weer een stereo paar heb.
En ze zijn ook prima standaards voor mijn Translators.


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #861 Gepost op: 26 juli 2021, 00:54:59 »
Na een avondje zo luisteren op deze subs die alleen zachtjes alles onder de 40 hz aanvullen kan ik niet anders concluderen dat dit prettige luidsprekers zijn. Ze overtreffen niet mijn OLS of de Reference 3A luidsprekers. Op goede stands van 30 a 40 cm (waarbij 30 cm het laag het mooiste uit komt zonder sub) zetten deze luidsprekers een mooi plaatje neer. Je kunt met ogen dicht duidelijk merken dat ze kunnen verdwijnen. Het zijn wel luidsprekers die kieskeurig zijn voor plaatsing. Ze zijn buizenversterker vriendelijk. Op mijn 300B het beste te pruimen. Leuke aanwinst in mijn overvolle cave. Vergeleken met mijn Refexions van het zelfde merk, de Reflexion zijn meer in belans, mooier hoog en mid. De filters zijn volgens de vorige eigenaar “gemoderniseerd” door Ronald van Eijk, dus ik wil eens kijken wat dat inhoud. Misschien kan ik via Peter van der Gijn nog het orginele filter achterhalen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #862 Gepost op: 31 juli 2021, 19:14:28 »
Maandag komt Willem luisteren in mijn mancave. Ik heb al een aantal luidsprekers bij Willem gekocht, de Reference 3A Master Control MMC was de laatste set. Maandag neemt hij een set Translator Stylus one luidsprekers mee die ik ga overnemen.

Dit is het model wat mijn Reflexions heeft vervangen in 1984. De kast is net zo hoog als de Reference van Translator.
Dit wordt mijn vierde Translator luidspreker van mijn collectie. De Impact 30 heb ik ooit weer verkocht.
Ach de één spaart Elac, ik weer Translator  ;)





Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #863 Gepost op: 31 juli 2021, 19:24:38 »
Ik moet ook nodig een "Willem" zoeken. ;)
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #864 Gepost op: 31 juli 2021, 20:00:01 »
Translator, ik hou der van! Mooie luidsprekers Michael.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #865 Gepost op: 31 juli 2021, 20:29:14 »
Bedoel je Willem uit Deil, Michael ? Mooie speakers Michael !
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2021, 20:48:23 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #866 Gepost op: 31 juli 2021, 20:59:17 »
Bedoel je Willem uit Deil, Michael ? Mooie speakers Michael !
Ja die Willem bedoel ik. Hij heeft momenteel weer veel mooi speelgoed staan. Ik had de Translator Stylus one bij de verkoper van de Impact 4 II mogen beluisteren en was gelijk onder de indruk van deze luidsprekers. Ik hou zo van dit merk omdat het heel buizenversterker vriendelijke luidsprekers zijn. Ben benieuwd wat Willem van mijn luisterruimte vind. Hij moet zich behelpen met de eetkamer met luidsprekers aan weerszijde van de eettafel. Niet echt optimaal. Wat ik leuk vind van Willem is dat hij veel oldtimers opknapt zodat ze weer een nieuw leven kunnen leiden bij een muziek liefhebber.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #867 Gepost op: 31 juli 2021, 21:01:28 »
Bedoel je Willem uit Deil, Michael ? Mooie speakers Michael !
Ja die Willem bedoel ik. Hij heeft momenteel weer veel mooi speelgoed staan. Ik had de Translator Stylus one bij de verkoper van de Impact 4 II mogen beluisteren en was gelijk onder de indruk van deze luidsprekers. Ik hou zo van dit merk omdat het heel buizenversterker vriendelijke luidsprekers zijn. Ben benieuwd wat Willem van mijn luisterruimte vind. Hij moet zich behelpen met de eetkamer met luidsprekers aan weerszijde van de eettafel. Niet echt optimaal. Wat ik leuk vind van Willem is dat hij veel oldtimers opknapt zodat ze weer een nieuw leven kunnen leiden bij een muziek liefhebber.

Willem is een druk baasje op audiogebied en hij heeft zo nu en dan interessante luidsprekers in de aanbieding !  Toppie!
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2021, 21:03:40 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #868 Gepost op: 31 juli 2021, 21:10:45 »
Klopt, de Etude Ariadne die hij nu heeft staan is ook een hele interessante set luidsprekers.
Wel grappig dat hij niet echt een luisterruimte heeft, hij woont wel in een kast van een huis :)
Maar zijn opslag staat tot de nok vol met allemaal projecten (luidsprekers) die nog opgeknapt moeten worden. Maar mijn mancave begint nu wel zo vol te raken dat ik hierna weer eerst moet gaan verkopen en daarna weer uitbreiden  :D

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #869 Gepost op: 31 juli 2021, 21:41:15 »
Klopt, de Etude Ariadne die hij nu heeft staan is ook een hele interessante set luidsprekers.
Wel grappig dat hij niet echt een luisterruimte heeft, hij woont wel in een kast van een huis :)
Maar zijn opslag staat tot de nok vol met allemaal projecten (luidsprekers) die nog opgeknapt moeten worden. Maar mijn mancave begint nu wel zo vol te raken dat ik hierna weer eerst moet gaan verkopen en daarna weer uitbreiden  :D
Het wordt heel interessant als hij de Zeus van Mark van Moerbeke (Etude) weet te  aanbieden.

« Laatst bewerkt op: 31 juli 2021, 21:43:53 door Audiofreak »