Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 130780 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #705 Gepost op: 21 februari 2021, 19:11:12 »
Kijk, dat seht gut aus.  :claps: Misschien dat die speakers bij jou wel tot klinken te krijgen zijn. Ik ben geloof ik de enige luisteraar die die speakerts maar zo-zo vindt. Maar misschien is mijn herinnering wat vertroebeld.

Groet,
Jacco

Mijn buurman heeft de Rogers LS 3/5a (15 Ohm versie) al tientallen jaren en ik vind ze echt niet slecht klinken, maar ik zou ze zelf niet kopen en zeker niet gezien de zwaar overvraagde prijzen. Ik heb zelf de KEF 101 Reference speakers gehad en die kwamen heel dicht in de buurt van de Rogers LS 3/5a speakers en er wordt weleens beweerd, dat ze speciaal werden ontworpen om met de Rogers LS 3/5a te concurreren. Helaas wisten ze mij op de lange duur niet te boeien. Ik heb nog wel een setje Celestion 3 luidsprekers die m.i. ook niet zo veel onderdoen voor de Rogers LS 3/5a luidsprekers, maar die wel een fractie (vaak tientjes werk) van de Rogers LS 3/5a kostten. Als je een subwoofer aan de Celestion 3 luidsprekers hangt, heb je een topsysteem voor weinig geld.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2021, 12:26:43 door Audiofreak »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #706 Gepost op: 21 februari 2021, 19:13:37 »
Kijk, dat seht gut aus.  :claps: Misschien dat die speakers bij jou wel tot klinken te krijgen zijn. Ik ben geloof ik de enige luisteraar die die speakerts maar zo-zo vindt. Maar misschien is mijn herinnering wat vertroebeld.

Groet,
Jacco

Mijn buurman heeft ze al tientallen jaren en ik vind ze niet slecht klinken, maar ik zou ze zelf niet kopen. Ik heb zelf de KEF 101 Reference speakers gehad en die kwamen heel dicht in de buurt van de Rogers LS 3/5a speakers. Helaas wisten ze mij op de lange duur niet te boeien,
Jan een keer een langs een sm mevrouwtje gaan en het boeit van zelf. 😅  :rofl:

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #707 Gepost op: 21 februari 2021, 19:23:52 »
Kijk, dat seht gut aus.  :claps: Misschien dat die speakers bij jou wel tot klinken te krijgen zijn. Ik ben geloof ik de enige luisteraar die die speakerts maar zo-zo vindt. Maar misschien is mijn herinnering wat vertroebeld.

Groet,
Jacco

Mijn buurman heeft ze al tientallen jaren en ik vind ze niet slecht klinken, maar ik zou ze zelf niet kopen. Ik heb zelf de KEF 101 Reference speakers gehad en die kwamen heel dicht in de buurt van de Rogers LS 3/5a speakers. Helaas wisten ze mij op de lange duur niet te boeien,
Jan een keer een langs een sm mevrouwtje gaan en het boeit van zelf. 😅  :rofl:

Verd.... Paul, je brengt me weer op slechte gedachten  :think:

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #708 Gepost op: 21 februari 2021, 20:12:44 »
Heb nu heel subtiel de Rel sub er bij aangezet. En met wat Franse klanken (Stacey Kent) uit deze speakers is het wel geweldig wat men 1975 heeft ontworpen. Tot nu toe alleen buizen geprobeerd. Ben ook benieuwd hoe e.a. klinkt op transistor. In de studio in Zwolle werden ze aangestuurd door een Quad 405.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #709 Gepost op: 22 februari 2021, 08:16:59 »
Leuke speakers.  VL heeft ze ook gehad.  Het budgetantwoord op de Rogers was de Celestion 3. 
Als de situatie het toelaat, zet ik ze graag ernaast.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #710 Gepost op: 22 februari 2021, 08:35:22 »
Leuke speakers.  VL heeft ze ook gehad.  Het budgetantwoord op de Rogers was de Celestion 3. 
Als de situatie het toelaat, zet ik ze graag ernaast.
Zeker Henk, altijd leuk om dit soort speakers met elkaar te vergelijken.
 

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #711 Gepost op: 22 februari 2021, 09:13:58 »
Heb nu heel subtiel de Rel sub er bij aangezet. En met wat Franse klanken (Stacey Kent) uit deze speakers is het wel geweldig wat men 1975 heeft ontworpen. Tot nu toe alleen buizen geprobeerd. Ben ook benieuwd hoe e.a. klinkt op transistor. In de studio in Zwolle werden ze aangestuurd door een Quad 405.
Kom jij nog wel aan muziekluisteren toe?, er komen zoveel luidsprekers voorbij. Is dat de zoektocht naar "het" geluid voor jouw of is het de nieuwsgierigheid hoe luidsprekers klinken.
Die Rogers waren in hun tijd denk ik de top. Ik heb ze gehoord op een M&G in Veenendaal in de kleine zaal met nog veel meer kleine luidsprekers. Daar vielen ze mij niet op als beter dan de rest. Er waren een paar luidsprekers die door de mand vielen, o.a. Philips MFB was niet veel soeps. Dat lag zoals normaal aan de zaal en akoestiek daarvan  8)
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2021, 11:11:05 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #712 Gepost op: 22 februari 2021, 11:24:19 »
Kom jij nog wel aan muziekluisteren toe?, er komen zoveel luidsprekers voorbij. Is dat de zoektocht naar "het" geluid voor jouw of is het de nieuwsgierigheid hoe luidsprekers klinken.
Die Rogers waren in hun tijd denk ik de top. Ik heb ze gehoord op een M&G in Veenendaal in de kleine zaal met nog veel meer kleine luidsprekers. Daar vielen ze mij niet op als beter dan de rest. Er waren een paar luidsprekers die door de mand vielen, o.a. Philips MFB was niet veel soeps. Dat lag zoals normaal aan de zaal en akoestiek daarvan  8)
Zeker wel, een set staat vaak een week te draaien. De LS3/5A blijft altijd mensen interesseren. Zelf Chinezen brengen deze luidsprekers weer op de markt (maar dan zonder BBC licentie).
En sommige merken als Harbeth en Falcon Acoustics maken nog steeds gebruik van het succes van deze speakers.

Ze worden zelf in elkaar geknutseld:
http://www.plsaudio.nl/Bouw-Rodgers-LS3/5a/Bekijk-alle-producten.html

Merknamen worden weer gekocht om ze weer op de markt te brengen:
https://www.rogers-hifi.uk/rogers-ls35a-classic-speakers

Sommige Britse merken brengen ze voor veel geld weer op de markt:
https://www.grahamaudio.co.uk/products/ls35a/



« Laatst bewerkt op: 22 februari 2021, 11:29:48 door mmuetst »

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 476
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #713 Gepost op: 22 februari 2021, 12:23:47 »
Snapt het wel, het is leuk om te wisselen van luidsprekers, met de Tannoy’s ondoenlijk, dikke 60kg, dus die blijven staan, zet soms wat klein spul neer, klooi graag met breedbandjes,supertweeters enz,is geen onrust maar leuk.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #714 Gepost op: 22 februari 2021, 12:38:36 »
Snapt het wel, het is leuk om te wisselen van luidsprekers, met de Tannoy’s ondoenlijk, dikke 60kg, dus die blijven staan, zet soms wat klein spul neer, klooi graag met breedbandjes,supertweeters enz,is geen onrust maar leuk.
Als ik geen mancave had was dat ook niet het geval geweest en had ik waarschijnlijk maar één set. Maar juist de mancave geeft me de gelegenheid om naar meerdere sets te kunnen luisteren.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #715 Gepost op: 22 februari 2021, 16:36:41 »
En dat kan ik onderschrijven. In de set beneden is het wel goed zo. In de set boven is het leuk om te experimenteren met speakers, maar ondertussen wel blijven genieten van mooie muziek.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #716 Gepost op: 22 februari 2021, 22:06:41 »
Kijk, dat seht gut aus.  :claps: Misschien dat die speakers bij jou wel tot klinken te krijgen zijn. Ik ben geloof ik de enige luisteraar die die speakerts maar zo-zo vindt. Maar misschien is mijn herinnering wat vertroebeld.

Groet,
Jacco
Misschien niet, er is om deze luidsprekers een hele hype gemaakt...maar waarom? Deze luidsprekers zijn ontwikkeld voor de BBC voor monitoring van uitzendingen en niet voor audiofielen. Mensen denken daarom dat dit een audiofile luidspreker is, maar minder is waar. Deze luidsprekers zijn zeker niet recht in hun frequentie curve. Het is daarom heel normaal dat jij (en andere forum leden) dit niet lekker vind klinken. De mensen die vroeger bij de BBC deze luidsprekers gebruikten voor bijvoorbeeld live uitzendingen waren wel blij met deze monitoren. Voor mij is het een stukje jeugd herinnering en ik vind ze op mijn manier wel prachtig, maar zeker niet perfect.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2021, 22:57:34 door mmuetst »

Dmt 15 mkII

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 476
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #717 Gepost op: 23 februari 2021, 10:14:13 »
En dat kan ik onderschrijven. In de set beneden is het wel goed zo. In de set boven is het leuk om te experimenteren met speakers, maar ondertussen wel blijven genieten van mooie muziek.
die laatste twee zinnen, yub daar gaat het om, krijg soms het comertaar, dat ik nog de gratis streaming gebruikt..gemak dient de mens, maar vindt niets heerlijker dan naar boven lopen en wat vinyl en cd's uit te zoeken voor de avond....regelmatig bij topics waar men tracht de uiterste uit de set probeert te halen..frons ik toch wel mijn wenkbrauwen en een glimlach.. hier is 70% van het muziek materiaal onder de maat in verhouding met de set.. echt heel goede materiaal is met een lampje te zoeken,nog vreemder vind ik ,plat geregelde sets met een frequentie curve van een liniaal,zit je daar, moet je dit is horen.....zetten ze plat gecompreste Anie Lenox  bol van de loudneswar...en dat vind men dan audiofiele opnames...

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #718 Gepost op: 23 februari 2021, 20:35:59 »
Kom jij nog wel aan muziekluisteren toe?, er komen zoveel luidsprekers voorbij. Is dat de zoektocht naar "het" geluid voor jouw of is het de nieuwsgierigheid hoe luidsprekers klinken.
Nog hier op terugkomen, momenteel draai ik Gillian Welch (u wel bekend, want ik heb die muziek tip van jou). Vooral dit soort muziek vocal simpel met gitaar doen het prachtig op deze LS3/5a. Het is dus het genot hoe een bepaalde luidspreker een album kan vertolken. Ik luister altijd het hele album af en maak verzamellijsten als ik naar verschillende artiesten wil luisteren. Elke vrijdag neem ik de nieuwe jazz lijst door bij Tidal. Soms kijk ook naar blues en country, maar jazz vind ik vaak het lekkerste. Eigenlijk luister ik elke avond naar muziek behalve als er bezoek is of als ik samen met Sandra naar een goede film zit te kijken.

Thanatos

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 70
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #719 Gepost op: 27 februari 2021, 20:43:42 »
Tijdje geleden weer mogen horen, na ruim 40 jaar, was echt aangenaam verrast door de laagweergave en de zeer mooie totale balans, nee viel me niet tegen,betrof hier wel een mint paartje in de gewilde 15 ohm uitvoering.

Sterker nog je hebt toen dit paartje gehoord  8)

Het netste setje LS3/5a welke hier door het huis is gegaan. De stands zijn ook speciaal voor de LS3/5a en lood gevuld.

Met veel aandacht aan opstelling en de juiste match met versterker zijn het nog steeds referentie weergevers. Een setje om te koesteren.
-> Uitspraken uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst! <-