Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 132326 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.364
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #615 Gepost op: 29 augustus 2020, 17:28:59 »
Wat ik leuk vind is dingen uitproberen die eigenlijk niet kunnen zoals een paar Magnepan luidsprekers aansturen met een Prima Luna Prologue 4 versterker +/- 35 watt. En dat klinkt helemaal niet verkeerd. En dan elektronische muziek met veel computer bas....geweldig   Grin
Ik moet altijd even een knop in mijn hoofd omdraaien als ik van Box naar vel ga qua luidspekers, maar het blijven bijzondere jongens die Magnepans.





muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #616 Gepost op: 30 augustus 2020, 01:23:18 »
Jij moet een keer hier op visite komen kun je het oude vlaggeschip keer horen.  Altijd welkom

Mooie set, ik zie niet waarom buis magnepan niet zou kunnen aansturen.
Qua impedantie zakken maggies niet. Stabieler dan meeste point source speakers.
Laag rendement, jou buis geeft mooie wattjes,  dankzij de trafos stabiel ook. Althans dat is dusver mijn ervaring met maggies. Ik heb geen problemen ondervonden met buis.

Zelfs de grootste magnepans kun je redelijk makkelijk aansturen met een degelijke amp (Waar die van jou op zeker onder valt).
 
Hele mooie set btw!  worship1

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #617 Gepost op: 30 augustus 2020, 01:31:36 »
Jij moet een keer hier op visite komen kun je het oude vlaggeschip keer horen.  Altijd welkom
waarom niet het is in de buurt Cool

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #618 Gepost op: 30 augustus 2020, 01:34:33 »
Jij moet een keer hier op visite komen kun je het oude vlaggeschip keer horen.  Altijd welkom
waarom niet het is in de buurt Cool

You never know!!

Ik verkocht een set speakers hier aan een Nederlander  worship1

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.364
Re: Mancave mmu
« Reactie #619 Gepost op: 30 augustus 2020, 15:59:23 »
Jij moet een keer hier op visite komen kun je het oude vlaggeschip keer horen.  Altijd welkom

Mooie set, ik zie niet waarom buis magnepan niet zou kunnen aansturen.
Qua impedantie zakken maggies niet. Stabieler dan meeste point source speakers.
Laag rendement, jou buis geeft mooie wattjes,  dankzij de trafos stabiel ook. Althans dat is dusver mijn ervaring met maggies. Ik heb geen problemen ondervonden met buis.

Zelfs de grootste magnepans kun je redelijk makkelijk aansturen met een degelijke amp (Waar die van jou op zeker onder valt).
 
Hele mooie set btw!  worship1
Dank je wel, Het westen van de USA staat nog wel op mijn Bucket list, vooral de natuurschoon. Met steden heb ik niet zoveel.
Wat betreft de Magies, er wordt meestal vanuit gegaan dat ze zich prettig voelen met een krachtige versterker. De Prima Luna zou ik daar niet direct onder willen laten vallen. Toch gaat het goed.  Misschien is met een stevige transistor het laag meer onder controle. Ik ga deze week eens al mijn versterkers uitproberen op deze luidsprekers.

muziekfreak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 106
Re: Mancave mmu
« Reactie #620 Gepost op: 30 augustus 2020, 16:17:17 »
Jij moet een keer hier op visite komen kun je het oude vlaggeschip keer horen.  Altijd welkom

Mooie set, ik zie niet waarom buis magnepan niet zou kunnen aansturen.
Qua impedantie zakken maggies niet. Stabieler dan meeste point source speakers.
Laag rendement, jou buis geeft mooie wattjes,  dankzij de trafos stabiel ook. Althans dat is dusver mijn ervaring met maggies. Ik heb geen problemen ondervonden met buis.

Zelfs de grootste magnepans kun je redelijk makkelijk aansturen met een degelijke amp (Waar die van jou op zeker onder valt).
 
Hele mooie set btw!  worship1
Dank je wel, Het westen van de USA staat nog wel op mijn Bucket list, vooral de natuurschoon. Met steden heb ik niet zoveel.
Wat betreft de Magies, er wordt meestal vanuit gegaan dat ze zich prettig voelen met een krachtige versterker. De Prima Luna zou ik daar niet direct onder willen laten vallen. Toch gaat het goed.  Misschien is met een stevige transistor het laag meer onder controle. Ik ga deze week eens al mijn versterkers uitproberen op deze luidsprekers.

Mooie versterkers, Ohh natuurlijk meer versterking kan degelijk het verschil maken. Echter, vooral op de Amerikaanse forums. Gooien mensen al snel het “je moet een dikke brystons of krell erop hebben anders werkt het niet”

En dat treft ik woon country side buiten de stad, vrijstaand op een lap grond! Dus geen buren die mij vertellen volume moet onder bedwang gehouden worden  worship1

Ik Ben benieuwd naar je bevindingen met je andere versterking


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.364
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #621 Gepost op: 01 september 2020, 22:07:45 »
Met de Prima Luna op de Magnepans heb ik niet direct dat het slecht klinkt, maar ik nu de Luxman aan de Magnepans heb geknoopt is het laag wel meer onder controle. Het klinkt allemaal wat strakker.
Dus blijf ik wel bij dat de Magnepans met transistor een betere match zijn.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.364
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #622 Gepost op: 24 oktober 2020, 17:22:03 »
Deze week de Remo Rogers monitor 5 aangesloten gehad. Ik moet nog steeds de tweeters, die ik vervangen heb, goed monteren, maar heb de hele week kunnen genieten van deze luidsprekers. Momenteel weer de Magnepans aangesloten en ben de twee albums van Pete Josef aan het luisteren: Colour en I rise with the birds...wat een lekkere albums! Ik had bijna een set Etude Ikaros luidsprekers gekocht...maar gezien de mancave te vol staat toch kunnen inhouden. Ik moet toch maar eens gaan beslissen welke speakers weer moeten gaan...verse onbekende luidsprekers is altijd lekker....maar die nu in de cave staan zijn ook allemaal op hun manier bijzonder......binnenkort kom ik in het nieuwe RTL4 programma: Help! Mijn man heeft te veel speakers  ;D

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.331
  • Elac addict
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #623 Gepost op: 24 oktober 2020, 18:25:56 »
Hellup! Mijn man heeft een hobby. Daag
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.364
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #624 Gepost op: 24 oktober 2020, 20:02:33 »
Hellup! Mijn man heeft een hobby. Daag
Die hobby vind mijn vrouw niet zo erg...kan zij lekker rustig crimi series kijken zonder gestoord te worden.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.331
  • Elac addict
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #625 Gepost op: 24 oktober 2020, 20:35:15 »
 ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #626 Gepost op: 25 oktober 2020, 07:34:21 »
Deze week de Remo Rogers monitor 5 aangesloten gehad. Ik moet nog steeds de tweeters, die ik vervangen heb, goed monteren, maar heb de hele week kunnen genieten van deze luidsprekers. Momenteel weer de Magnepans aangesloten en ben de twee albums van Pete Josef aan het luisteren: Colour en I rise with the birds...wat een lekkere albums! Ik had bijna een set Etude Ikaros luidsprekers gekocht...maar gezien de mancave te vol staat toch kunnen inhouden. Ik moet toch maar eens gaan beslissen welke speakers weer moeten gaan...verse onbekende luidsprekers is altijd lekker....maar die nu in de cave staan zijn ook allemaal op hun manier bijzonder......binnenkort kom ik in het nieuwe RTL4 programma: Help! Mijn man heeft te veel speakers  ;D

Nou, ik heb wel suggesties hoor, die rioolpijpen van je zijn veuls te high end (letterlijk) en die deutsche grabkiste wil ik thuis wel eens versuchen als
mijn verherbouw perikelen achter de rug zijn.....
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.364
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #627 Gepost op: 25 oktober 2020, 09:37:45 »
Deze week de Remo Rogers monitor 5 aangesloten gehad. Ik moet nog steeds de tweeters, die ik vervangen heb, goed monteren, maar heb de hele week kunnen genieten van deze luidsprekers. Momenteel weer de Magnepans aangesloten en ben de twee albums van Pete Josef aan het luisteren: Colour en I rise with the birds...wat een lekkere albums! Ik had bijna een set Etude Ikaros luidsprekers gekocht...maar gezien de mancave te vol staat toch kunnen inhouden. Ik moet toch maar eens gaan beslissen welke speakers weer moeten gaan...verse onbekende luidsprekers is altijd lekker....maar die nu in de cave staan zijn ook allemaal op hun manier bijzonder......binnenkort kom ik in het nieuwe RTL4 programma: Help! Mijn man heeft te veel speakers  ;D

Nou, ik heb wel suggesties hoor, die rioolpijpen van je zijn veuls te high end (letterlijk) en die deutsche grabkiste wil ik thuis wel eens versuchen als
mijn verherbouw perikelen achter de rug zijn.....
Gaan we zeker regelen Cees. Maar die schijtpijpen blijven  ;D vind ze wel lekker klinken.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #628 Gepost op: 25 oktober 2020, 09:51:31 »
Maar die schijtpijpen blijven  ;D vind ze wel lekker klinken.

Shit !
Nou ja, smaak kan zich ontwikkelen, je bent nog jong  ;D
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #629 Gepost op: 25 oktober 2020, 10:41:49 »
 ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.