Auteur Topic: Mancave mmuetst  (gelezen 132610 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1155 Gepost op: 23 mei 2023, 19:51:42 »
Laten we het hopen. Voor mij een reden om voor DC te gaan.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1156 Gepost op: 25 mei 2023, 10:06:28 »
Mag de buizen na mijn vakantie omruilen, misschien ga ik voor de duurdere variant van deze buizen Elite 6SN7. Wel netjes van Tonefactory.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1157 Gepost op: 25 mei 2023, 12:06:54 »
Mag de buizen na mijn vakantie omruilen, misschien ga ik voor de duurdere variant van deze buizen Elite 6SN7. Wel netjes van Tonefactory.
Zeker netjes Michael.  Toppie!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1158 Gepost op: 02 juli 2023, 00:21:08 »
Heb besloten om de buisjes te houden, gezien ze ook bruikbaar zijn in mijn andere versterker. Heb ik nog wat op voorraad liggen op deze manier. En in mijn andere versterker heb ik geen last van brom omdat de gloeispanning daar gelijkspanning gebruikt.
Verder heb ik na de vakantie een abonnement genomen op NPO plus, ik wilde de complete serie van Das Boot zien, prachtige serie! Doet me denken aan de serie van Raily meester spion, maar dit speelt natuurlijk in een andere tijd af. Mijn Sony scherm wordt in ieder geval volop gebruikt in de cave. Zowel voor muziek als voor films en series.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1159 Gepost op: 07 juli 2023, 00:14:16 »
Helaas is mijn Sony (gratis vuilnis TV) waarschijnlijk gestorven  :(
De TV start wel maar laadt het Android OS niet meer helemaal. De truc met de firmware op de USB stick werkt ook niet meer. De TV begint wel met de firmware update, maar ergens halverwege herstart de TV om weer van voor af aan met de firmware update te beginnen. Soms boot de TV wel verder en kan ik de HDMI poort 1 gebruiken (ik krijg ook beeld als ik mijn laptop aansluit). Heb van alles geprobeerd om het kreng te resetten, maar zonder resultaat.
Het nadeel is dat ik eigenlijk wel lekker vind zo’n scherm in mijn mancave. Dus ben bang dat ik toch voor vervanging ga.
Maar ach, voor nop heb ik toch wel lol gehad met dit beestje…anders was hij al eerder afgevoerd geweest.
Zo is het leven….ik zie een aanbieding bij Cool Blue 55 inch voor maar €449,- van Tochiba….verleidelijk  ;)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1160 Gepost op: 07 juli 2023, 08:13:52 »
Nou, kopen dan.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk


Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1161 Gepost op: 07 juli 2023, 08:51:00 »
 Good Posting

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1162 Gepost op: 07 juli 2023, 12:32:10 »
Helaas is mijn Sony (gratis vuilnis TV) waarschijnlijk gestorven  :(
De TV start wel maar laadt het Android OS niet meer helemaal. De truc met de firmware op de USB stick werkt ook niet meer. De TV begint wel met de firmware update, maar ergens halverwege herstart de TV om weer van voor af aan met de firmware update te beginnen. Soms boot de TV wel verder en kan ik de HDMI poort 1 gebruiken (ik krijg ook beeld als ik mijn laptop aansluit). Heb van alles geprobeerd om het kreng te resetten, maar zonder resultaat.
Het nadeel is dat ik eigenlijk wel lekker vind zo’n scherm in mijn mancave. Dus ben bang dat ik toch voor vervanging ga.
Maar ach, voor nop heb ik toch wel lol gehad met dit beestje…anders was hij al eerder afgevoerd geweest.
Zo is het leven….ik zie een aanbieding bij Cool Blue 55 inch voor maar €449,- van Tochiba….verleidelijk  ;)
Heb je ook naar die TCL televisie gekeken? Die heeft iets betere specs dan de Toshiba en is €399. TCL is hier in Europa nog niet zo bekend maar in landen zoals Amerika en Canada is het een absoluut A-merk.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1163 Gepost op: 07 juli 2023, 13:39:08 »
Heb je ook naar die TCL televisie gekeken? Die heeft iets betere specs dan de Toshiba en is €399. TCL is hier in Europa nog niet zo bekend maar in landen zoals Amerika en Canada is het een absoluut A-merk.

grts Dick
Nee, bedankt voor de tip! Je bedoeld dan: TCL 55P635

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1164 Gepost op: 07 juli 2023, 16:28:37 »
Klopt idd. Dat is een erg mooie tv voor het geld.

Grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1165 Gepost op: 14 juli 2023, 19:50:47 »
Heb toch besloten om geen andere TV te gaan kopen. De Sony was leuk, maar die kwam domweg gewoon op mijn pad. De mancave ga ik toch weer voor muziek gebruiken (zoals vanavond met een lekker biertje genieten van muziek  ;) ). De platenspeler kan daarom weer boven in het rack en ik ga de glazen plankjes nog anders instellen zodat mijn lade van de cdspeler goed open kan en niet tegen de buizenversterker aan komt.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1166 Gepost op: 14 juli 2023, 20:04:27 »
Groot gelijk gewoon een audiohok.  ;D

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1167 Gepost op: 14 juli 2023, 20:07:32 »
Persoonlijk zou ik geen scherm in mijn luisterruimte willen. Juist mezelf en de muziek.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1168 Gepost op: 14 juli 2023, 20:53:16 »
Toch vond ik het heel leuk om live opnames van bijvoorbeeld klassiek en Snarky Puppy (en nog meer artiesten) te kijken en luisteren via de Sony, wat ik niet doe in onze woonkamer. In de woonkamer is alles versterkt door SonoS, en dat is prima hoor, maar een andere beleving dan de luidsprekers in mijn cave.
Bij het zien van de artiesten en hoe met passie muziek wordt gemaakt geeft ook een dimensie aan je luisterbeleving is mijn ervaring.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Mancave mmuetst
« Reactie #1169 Gepost op: 14 juli 2023, 20:58:19 »
Dat is dan een ander verhaal... Dan voegt het iets toe...

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk