Auteur Topic: Sets van John Picoso  (gelezen 13303 keer)

John Picoso

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
    • Mijn sets
Sets van John Picoso
« Gepost op: 24 december 2017, 15:59:17 »
Besten,

In mijn muziek en hifi-leven gloort er weer licht aan de kim :yeah:. En na de donkerste dagen van het jaar is dat wel een mooi moment er ook hier melding van te maken. Na 5 jaar 'opslag' en nog wat jaren ontwerpen en bouwen krijgen de plannen concreter karakter. De ruimte is al weer vele maanden onder de pannen, de afbouw vordert.

Eerste indrukken.





groet, JP
Met vriendelijke groet, John Picoso

Ook online ook op https://johnpicoso.wordpress.com

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2017, 16:00:55 »
Kijk, er schijnt licht aan het eind van de bouwtunnel.  Mooi hoor!   :claps:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #2 Gepost op: 24 december 2017, 16:27:40 »
Goed om te lezen dat er weer licht aan de kim is.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #3 Gepost op: 24 december 2017, 16:33:19 »
Mooie ruimte.....nu al!!

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #4 Gepost op: 24 december 2017, 17:03:09 »
Mooi hoor..!!
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #5 Gepost op: 24 december 2017, 17:09:01 »
Dat ziet er veelbelovend uit Toppie!
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #6 Gepost op: 24 december 2017, 17:10:53 »
Mooi John succes.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #7 Gepost op: 24 december 2017, 20:29:30 »
Besten,

In mijn muziek en hifi-leven gloort er weer licht aan de kim :yeah:. En na de donkerste dagen van het jaar is dat wel een mooi moment er ook hier melding van te maken. Na 5 jaar 'opslag' en nog wat jaren ontwerpen en bouwen krijgen de plannen concreter karakter. De ruimte is al weer vele maanden onder de pannen, de afbouw vordert.

Eerste indrukken.



groet, JP

Altijd goed om te lezen dat er weer 'muziek en hifi-leven' licht aan de horizon gloort JP! Het is en blijft een leuke hobby. Leuk dat je "ons" meeneemt in de afbouw van je toekomstige luisterruimte. Gave ruimte overigens, daar kan je een hoop leuke dingen mee doen. Ik zal je bevindingen en vorderingen volgen, succes!

Toppie! 

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #8 Gepost op: 24 december 2017, 22:11:03 »
Dat is een prachtige ruimte kerel!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2017, 22:19:55 »
Lang verwacht en nu in aanbouw. Mooie ruimte heb je straks voor de hobby!!
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #10 Gepost op: 24 december 2017, 22:45:35 »
Dat ziet er goed uit en akoestisch gezien valt hier m.i. wel wat leuks van te maken !  Toppie!

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #11 Gepost op: 25 december 2017, 13:56:35 »
 Toffe ruimte.
I love vintage.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #12 Gepost op: 24 februari 2018, 13:14:02 »
Besten,

In mijn muziek en hifi-leven gloort er weer licht aan de kim :yeah:. En na de donkerste dagen van het jaar is dat wel een mooi moment er ook hier melding van te maken. Na 5 jaar 'opslag' en nog wat jaren ontwerpen en bouwen krijgen de plannen concreter karakter. De ruimte is al weer vele maanden onder de pannen, de afbouw vordert.

Eerste indrukken.



groet, JP

Altijd goed om te lezen dat er weer 'muziek en hifi-leven' licht aan de horizon gloort JP! Het is en blijft een leuke hobby. Leuk dat je "ons" meeneemt in de afbouw van je toekomstige luisterruimte. Gave ruimte overigens, daar kan je een hoop leuke dingen mee doen. Ik zal je bevindingen en vorderingen volgen, succes!

Het is alweer enkele maanden geleden dat je "hier" melding maakte van je nieuw in te richten luisterruimte John. Ik ben benieuwd of je inmiddels al flinke stappen gemaakt hebt? Hopelijk ben je tijdens de afwerking geen al te grote beren op je weg tegen gekomen?

I know, i know, curiosity killed the cat maar ik ben geen kat slechts curieus...  ;D

John Picoso

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
    • Mijn sets
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #13 Gepost op: 02 juni 2018, 12:26:56 »
Beste allen,

Even een tussentijdse update. Nu zo'n 2 maanden na de verhuizing. De studio is vooral een periode opslag geweest - een beetje een doorvoer ruimte voor de rest van het huis. En een verhuizing blijkt weer eens een project van weken en maanden, voordat alles een beetje op z'n plek staat.

Even copy paste van mijn weblog van vandaag.

Verhuizen betekent voor mij de samenvoeging van de inhoud van verschillende opslaglokaties naar één nieuwe woonlokatie. Na ruim 6 jaren van een vastzittende woningmarkt en aardbevingsschade in het gasrijke noorden verkocht ik daar dan toch eindelijk -met de nodige verliezen- mijn woning. Vervolgens is er gezocht naar een nieuw woonhuis. Het werd al snel nieuwbouw: met een ruimte voor de muziek- en audiohobby. De twee luisterruimten van weleer wenste ik samen te voegen tot één functionele ruimte: bibliotheek, kantoor, luisterruimte, home-theater, muziek verzamelruimte, waarschijnlijk t.z.t. ook musiceerruimte voor een klavier of meerdere klavieren.

Voor inhuizen is er een stevig tapijt op de vloer gelegd. De vloer zelf is zo goed als dood: beton, met onderliggend een kruipruimte, maar de 6 meter breedte overspanning is ondersteund met een extra funderingsstrook/muur in de kruipruimte in het midden en de vloer is van zich zelf zo zwaar dat deze geen eigen klank toevoegt aan de ruimte als je erin rondloopt en ook niet als je op de vloer stampt.

De ruimte is een juweel geworden van 200 m3, vrij van de woning, maar wel vanuit de woning bereikbaar. Het was/is nu vooral overslag ruimte. Maar inmiddels is hij wel zo ver opgeruimd dat er provisorisch geluisterd kan worden. Altijd een spannend moment: hoe gaat dit uitpakken? Nog niet alle apparatuur en luidsprekers zijn gearriveerd, maar ik kan een basis leggen. Ik heb nog een eenvoudige ‘boekenplank luidspreker’, echt een hobby setje: de Boston Acoustics CS 26. Een paar honderd euro betaal je voor een setje. Maar het is een verrassend allrounder luidsprekertje.

Het frontend is opgesteld in het Creaktiv meubel van weleer. Een goede driehoek opstelling gekozen. Gespeeld met verschillende bronnen, de JK Ultimate DAC en Reference CD-drive en de oude Luxman L200 als versterker, later een Active I set met Ultimate 1 Pre als voorversterker. Simpel gewired. Ogen dicht en luisteren maar naar het Hinsz orgel te Leens in Baroque repertoire gespeeld door Hans van Nieuwkoop op een Intersound CD en het Orpheus Chamber Orchestra met werk van Spaanse bodem (Joaquin Rodrigo) op DGG.



En? Het klinkt fenomenaal. Wat een RUIMTE. Zo heerlijk los van de luidsprekers, met behoud van een goed focus in de afbeelding van het orgel in Leens met die goede onderscheiding van het hoofdwerk en rugwerk in hoogte en diepte, en het Orpheus Chamber Orchestra staat mooi als een halve circel voor mij uitgespannen met fraaie afbeeldingen van het houtwerk (hobo, klarinet en fagot) achterin, ook daar goed een focus per instrument en een goede pregnante klank. Dit is schitterend. De ruimte is ook verder dood, zonder dat op dit moment de gordijnen hangen, maar alle boekenkasten staan al wel en zijn goed gevuld. Ook van de schuine kap komen geen vervelende reflecties. Zelfs achterin de ruimte vanuit de audioset gezien, waar mijn bureauplaats is gesitueerd is de klank nog buitengewoon goed en is er nog steeds een ruime afbeelding.

Kortom: dit belooft nog veel meer moois voor de toekomst, als ik de JK luidsprekers ga inhuizen…
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2018, 12:32:10 door John Picoso »
Met vriendelijke groet, John Picoso

Ook online ook op https://johnpicoso.wordpress.com

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #14 Gepost op: 02 juni 2018, 12:39:00 »
Dat klinkt veelbelovend!  Veel luistergenot gewenst.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.