Auteur Topic: Sets van John Picoso  (gelezen 13311 keer)

John Picoso

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
    • Mijn sets
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #15 Gepost op: 02 juni 2018, 12:41:32 »

Het is alweer enkele maanden geleden dat je "hier" melding maakte van je nieuw in te richten luisterruimte John. Ik ben benieuwd of je inmiddels al flinke stappen gemaakt hebt? Hopelijk ben je tijdens de afwerking geen al te grote beren op je weg tegen gekomen?

I know, i know, curiosity killed the cat maar ik ben geen kat slechts curieus...  ;D

Toen we aan het hele traject en project begonnen zag ik er ook wel tegenop: zoveel van andere gehoord over gezeur en gezever, matige kwaliteit van uitvoering van opdrachten, dingen die verkeerd gaan.... Welnu: eigenlijk niets van dat alles. En topafwerking door een extreem gemotiveerd en echt toegewijd team. Wellicht samenhangend met de opdracht - waarbij het object ook genoeg in zich heeft er een prestige object van te maken, waar je als bouwer en alle betrokken partijen een goede referentie aan hebt. En verder hebben we de uitvoerders ook veel vrijheid gegeven - waarbij zij actief meedachten over 'wat handig en niet handig' was. Nee, we hebben werkelijk niets te klagen gehad. En zo kijken we er ook op terug nu we enkele maanden verder zijn. Het voelt alsof we een paleis bewonen: stevig en degelijk, maar geheel naar de eisen van de tijd. Gasloos, met een prachtige warmtepomp en energieneutraal met een beste partij zonnepanelen. En de ruimte is overdadig. Als dan ook de audioruimte zo goed uitpakt is dat wel een heerlijkheid. Ik doe maar rustig aan met de ontwikkeling ervan: family-life gaat voor en in mijn praktijk blijf ik voor alles ook graag excelleren.
Met vriendelijke groet, John Picoso

Ook online ook op https://johnpicoso.wordpress.com

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #16 Gepost op: 02 juni 2018, 13:27:23 »
Een eigen concertzaal, dat is de droom van iedere muziekliefhebber. ;D
Eens buizen altijd buizen.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #17 Gepost op: 02 juni 2018, 15:15:25 »
Geweldig toch als een lang gekoesterde wens in vervulling komt.

Groet, John
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #18 Gepost op: 02 juni 2018, 17:13:33 »
Goede berichten, veel plezier.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #19 Gepost op: 02 juni 2018, 17:26:10 »
 ;D Ik hoop dat het een mooie multikanaals luisterruimte gaat worden.

Groet,
Jacco

John Picoso

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
    • Mijn sets
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #20 Gepost op: 09 juni 2018, 16:04:54 »
;D Ik hoop dat het een mooie multikanaals luisterruimte gaat worden.

Groet,
Jacco



Dit was november 2014 (alweer...!). Een belangrijke oriëntatie op de toekomst. Een zo grote ruimte is het niet geworden, maar het idee is wel blijven staan.

En dan bijna 4 jaar verder (!) ben ik nu hier aangeland.



Dus ja, de multikanaal 5.0 en 5.1 zijn niet ver meer weg.

Waarbij ik vandaag schreef:

Citaat
Inmiddels vordert de inhuizing van ‘de spullen’, ondanks dat ik nog zat heb op te ruimen, neem ik toch af en toe de tijd voor een stukje muziek. Het is verstandig om de overgangen heel gradueel te maken: vanuit niks naar de JK Ultimate set zou wel eens te shockerend kunnen zijn. Nu staat er dit: een deel van de beoogde 5.0 multichannel speelt in 2.0 stereo: de JK Reference 1 met veel JK historie en Van Den Hul bekabeling. Verhoogd opgesteld. En het blijft één groot feest. Nu met grootsheid en autoriteit en en een flinke reductie in de kleuring die ik van de Boston acoustics CS 26 kon genieten. in een prachtige akoestische bel ontplooit zich de muziek met groot gemak: met de ogen dicht maak ik een grote reis, schiet door Europese cathedralen en concertzalen… wonderlijk mooi is dit!

Inmiddels ook een paar gasten in deze opzet 'flabbergasted' achter gelaten - die kwamen niet voor de muziek, maar bij een ommetje door het huis kwamen ze ook een kijkje nemen in deze set-up en wilden ze graag even luisteren, waarbij ik de dominee van het gezelschap eventjes in Leens heb actergelaten ;D, en weer terug heb gebracht in onze eigen contreien.
Met vriendelijke groet, John Picoso

Ook online ook op https://johnpicoso.wordpress.com

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #21 Gepost op: 11 juni 2018, 10:04:01 »
Goed bezig.

Geniet er van met meer dan volle teugen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

John Picoso

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 47
    • Mijn sets
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #22 Gepost op: 02 augustus 2019, 21:54:30 »
Beste hififreaks,

Dat is zomaar meer dan een jaar geleden dat ik iets plaatste in dit draadje... Maar het was een wat gevuld jaar van hard werken en ‘family life’, en dan schiet het delen van de hobby er even bij in.

Studio Picoso is nog steeds een rommeltje als het gaat om non-audio, maar de sets hebben inmiddels al grotendeels hun plaats gekregen. En tussendoor is er veel muziek geluisterd als daar de gelegenheid voor was.

Het spul speelt. Nu sinds enkele maanden ook met ‘surround’ erbij... - inmiddels met de nodige vintage (waar vind je nog een universal disk speler met zoveel discrete uitgangen..., zoals de Denon DBP 4010-UD?), en ja: het is een feest. Voor mij als klassiek liefhebber: “De zaal is er!" :yeah: Nu deze ‘concert hall’ eens een beetje gaan opruimen en nog een plekje zoeken voor de beamer en een scherm. Voorlopig red ik me nog even met het plasmascherm van Fujitsu - ook al vintage...

https://johnpicoso.wordpress.com/2019/08/02/concert-hall/



« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2019, 22:12:55 door John Picoso »
Met vriendelijke groet, John Picoso

Ook online ook op https://johnpicoso.wordpress.com

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #23 Gepost op: 02 augustus 2019, 23:24:25 »
Gezellige boel, goed weer iets van je te lezen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #24 Gepost op: 02 augustus 2019, 23:45:31 »
Vooral mooi om te lezen dat je het multikanaals verhaal tot een succes hebt weten te brengen. Is inderdaad wel een dingetje als je het zo kan ervaren, dat gevoel staat nog in mijn geheugen. Begint al te vervagen overigens. Keep up the good work  Toppie!

Groet,
Jacco

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #25 Gepost op: 03 augustus 2019, 00:23:48 »
Mooi hoor, ben benieuwd hoe het in je nieuwe onderkomen klinkt.

Groet, John


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #26 Gepost op: 03 augustus 2019, 06:33:02 »
Mooie ruimte maar zie daar maar eens orde in te scheppen.  Ik heb ook zo'n dingetje .................   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #27 Gepost op: 03 augustus 2019, 11:00:05 »
Ach, beschouw het als sound diffusors...

Groet, Jacco


Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #28 Gepost op: 03 augustus 2019, 11:59:08 »


En.....dan net als een kennis van mij met objecten gaan schuiven, wegnemen en toevoegen, totdat de optimale toonbalans is bereikt. Het resultaat was daarna gewoonweg overdonderend. Een paar kleine luidsprekers zoals de Cabasse Galiotes klonken ineens heel groots in zijn tot luisterruimte verbouwde garage. Dat is dus wat akoestiek met de weergave kan doen.
Heel veel luisterplezier toegewenst in je prachtige luisterruimte. Nou nog een "luie" stoel plaatsen en dan wegdromen op een rijkdom aan welluidende klanken.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Sets van John Picoso
« Reactie #29 Gepost op: 03 augustus 2019, 13:43:53 »
Dit was november 2014 (alweer...!). Een belangrijke oriëntatie op de toekomst. Een zo grote ruimte is het niet geworden, maar het idee is wel blijven staan.

En dan bijna 4 jaar verder (!) ben ik nu hier aangeland.

Hij gaat lekker John! Ik zie waar je je inspiratie voor de mancave opgedaan hebt.
Mooie ruimte. N-Joy!