Auteur Topic: Hifi & Muziek Apps  (gelezen 23824 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Hifi & Muziek Apps
« Reactie #15 Gepost op: 25 april 2020, 09:56:48 »
Even inhaken op de post van Bloom.
Bloom, jij hebt heel heel heel erg veel muziek tot je beschikking in huis.
Op Cd o.a en op lokale opslagmedia.
Nou hoop ik serieus , om vele redenen, dat nooit op welke manier dan ook je lokale digitale opslag en je verzameling CD's wordt verwoest.
Ik zat hierover te denken omdat je cloudgebaseerde muziekdiensten noemt.
Veel mensen die een back up hebben van hun computer bestanden hebben die vaak thuis liggen op , bijvoorbeeld , een extra harde schijf of een NAS.
Maar bij brand gaat je computer en je back up er aan en heb je niks meer.
Het lijkt me moeilijk als je het over flink veel Terra-bite aan opgeslagen muziek en films hebt om die in een cloud te zetten.  Ik denk dat het behoorlijk duur gaat worden.
Maar de misses en ik gebruiken voor bestanden die we echt niet kwijt willen of mogen raken Google Drive (cloud).  Want genoeg gratis opslag voor ons en erg gemakkelijk in gebruik.
Geen idee of het de verstandigste keuze is. 
We gebruiken wel een wachtwoord met hoofdtellers kleine letters cijfers en leestekens om het wat moeilijker te maken voor de digitale inbrekers.
Ook ik ga op mijn plaat als het om muziek gaat omdat ik niets van mijn CD's op wat voor manier dan ook maar in back up heb.

Zomaar wat gedachtes over het samen in huis hebben van geripte CD's en de CD's zelf.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hifi & Muziek Apps
« Reactie #16 Gepost op: 25 april 2020, 11:05:51 »
Ja, dat is inderdaad een probleem. De complete verzameling geripte cd's is zo'n 3 TB groot, dus dat is nog makkelijk te back-uppen.
Ik overweeg om een paar back-upservers in de stookkamer neer te zetten, bij een brand in huis zou die gevrijwaard blijven. Het LizardFS systeem dat ik gebruik kan back-upservers gebruiken en zelfs aan georeplicatie doen (dan zouden chunkservers op een andere locatie opgesteld kunnen worden en gesynchroniseerd gehouden worden via een versleutelde verbinding over het internet).

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Hifi & Muziek Apps
« Reactie #17 Gepost op: 14 maart 2024, 15:46:49 »
Een andere optie zou natuurlijk kunnen zijn dat je de belangrijkste bestanden op een portable HDD zet en bij een kennis of een forumlid onderbrengt, voor het geval dat..