Home cinema hardware > Luidsprekers & subwoofers

Ervaringen betreffende de subwoofer vedolyne spl 1000 ultra door bram.

<< < (3/8) > >>

bram freestone:

--- Citaat van: flakkees op 08 maart 2017, 09:03:13 ---
--- Citaat van: Be Tweeter op 08 maart 2017, 07:29:35 ----Helder verhaal
-Goede argumenten
-Sterk onderbouwd
Uit onderstaande punten zul je wel begrijpen dat ik blij ben je weer terug te zien en mijn best doe om je niet meer te laten vertrekken. :)

--- Einde van citaat ---
helder verhaal , niet echt
goede argumenten , totaal niet
sterk onderbouwd , door wie , velodyne ?

een sub is niet afhankelijk van je ruimte , het is eerder anders om
een sub kies je op behoefte van laag . daar heeft je ruimte niets mee te maken
ik heb ook geen idee wat het verschil zou kunnen zijn tussen een surround sub en een hifi sub

--- Einde van citaat ---

Onvoorstelbaar wat je daar neertikt,heb je de link van velodyne überhaupt wel goed doorgenomen?

En vooral onderaan de waarschuwing over de grote van kamers en te dure subs? is dat niet eerlijk van velodyne?

Ik beweer hier gewoon dat de meeste subs geplaatst in nl helemaal niets toevoegen het is eigenlijk eentje van;Ik heb er eentje.

Be Tweeter:
@Kees: Het verbaast me een beetje dat mijn reactie echt uitgelegd moet worden. Ik had wellicht overal smileys moeten plaatsen. Ik was het volledig met je eens maar probeerde dat op een andere wijze naar voren te brengen. :)
@Bram: "een wand die bas-arm is". Zou je iets meer kunnen uitleggen over de bas-arm of rijkheid van een wand, hoe werkt dat?

flakkees:
als ik de handdoek in de ring gooi bram dan zal dat zijn omdat mijn sub te klein is en ik dan een grotere ga bouwen
ik heb de link gezien ja en over veel te dure subs kunnen ze bij velodyne goed mee praten
en inderdaad een te kleine sub voegt niets toe  ;)

bram freestone:

--- Citaat van: Be Tweeter op 08 maart 2017, 09:58:06 ---@Kees: Het verbaast me een beetje dat mijn reactie echt uitgelegd moet worden. Ik had wellicht overal smileys moeten plaatsen. Ik was het volledig met je eens maar probeerde dat op een andere wijze naar voren te brengen. :)
@Bram: "een wand die bas-arm is". Zou je iets meer kunnen uitleggen over de bas-arm of rijkheid van een wand, hoe werkt dat?

--- Einde van citaat ---


Dat zal ik proberen aan de hand van mijn speakers.Plaats ik ze voor de vensterbank in de hoeken dan krijg ik eigenlijk

een indirecte bas,nu kan ik ze ook wel een beetje uit de hoeken halen maar het russeltaat zal niet veel anders zijn.

de kamerakoestiek speelt mee,dus zonder sub ideaal voor mij want het is een positieve kleuring,hetzelfde geld voor de

MFB want die staan er nog steeds.

Het word een ander verhaal als ik de sub eraan toevoeg dan krijg ik te maken met de dan negatieve kleuring van de

hoofdluidsprekers.En natuurlijk is het nu zo dat ik de sub heb aangesloten op de pre van de versterker,maar ook en dat

is doorslagevend op main out van de velodyne.Dus er word gekapt bij 80 hz, maar boven de 80hz kunnen speakers

in hoeken en kasten toch vervelende soundjes produceren.

En een basarme muur houd eigenlijk in als je daar solo speakers neerzet dat er eigenlijk hoorbaar minder bas uit komt als

dat je dacht,teminste let wel ik heb zo'n muur.

i2Paq:
Nu al weer een fijn topic om te lezen.

NOT!

Gaat al richting de andere fora zo.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie