Auteur Topic: Mijn spul.  (gelezen 139447 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #660 Gepost op: 23 april 2022, 22:17:14 »
Dat zijn het ook, heb ze nu 21 jaar. Destijds naar veel luidsprekers geluisterd maar deze sprongen eruit. Waren het na de CDM7 en SE het derde model in de serie en veruit de beste. De CDM9NT waren mij te duur en de bas nogal overheersend, de CDM7NT hebben een goed fundament welke voor mij ruim voldoende is. Die gehele CDM NT serie vind je haast niet op Marktplaats. Waar ik ze heb gekocht wilde de eerste twee series helemaal niet verkopen omdat ze ze niet goed vonden klinken.
Ik draaide vanmiddag onderstaande cd, het nummer Golden Embers, rustig nummer, bij 2'50'' komt er meer bas bij dat wordt heel goed weergegeven, als de ogen dicht zijn gevallen dan gaan ze daar weer open, daar is b.v. geen subwoofer nodig.
Tot nu alleen maar positieve reacties gehad op de B&W's. Eén keer niet, iemand van een ander forum kwam luisteren, er ontstond enige wrijving tussen hem en mij, ik had het idee dat hij het van te voren al niks vond, B&W was zijn merk niet en ik hoorde geen verschil in de door hem meegebrachte kabels.
« Laatst bewerkt op: 23 april 2022, 23:09:31 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mijn spul.
« Reactie #661 Gepost op: 24 april 2022, 09:28:30 »
Tja, emotie en audio luisteren…ik heb die CDM9NT beluisterd in Woerden bij Freakuence (kon ze niet vergelijken met het kleinere model de CDM7NT). Maar ik was verrast door het mooie geluid van deze B&W’s en vond ze een stuk minder vermoeiend dan de Infinitie luidsprekers die ik daarvoor in dezelfde ruimte had beluisterd. Heb bij HiFiklubben heel wat andere modellen van B&W mogen beluisteren, maar vond veel modellen niet mijn smaak. Als mensen al van te voren een mening hebben dan is het soms moeilijk om voorbij deze mening te luisteren. Maar ach types die bij hoog en laag beweren dat een set totaal anders klinkt door een kabel neem ik zo wie zo niet serieus (of ze moeten de plus en in min per ongeluk van één luidsprekers hebben omgedraaid  ;) ).

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #662 Gepost op: 24 april 2022, 09:46:07 »
De 9 heeft meer basfundament, de rest is ongeveer gelijk. Ik ben niet zo'n basfreak, het moet in verhouding zijn en dat vond ik bij de 7 aanwezig en zoals ik al zei de 9 waren te duur.
Bij mij kun B&W en JMR beluisteren, je bent welkom.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Mijn spul.
« Reactie #663 Gepost op: 24 april 2022, 10:13:46 »
De 9 heeft meer basfundament, de rest is ongeveer gelijk. Ik ben niet zo'n basfreak, het moet in verhouding zijn en dat vond ik bij de 7 aanwezig en zoals ik al zei de 9 waren te duur.
Bij mij kun B&W en JMR beluisteren, je bent welkom.
Heb voorlopig twee uitnodigen staan. Frits komt mijn Prima Luna beluisteren met Elac en binnenkort ga ik weer naar Peter zijn grote Tannoy’s beluisteren (altijd een plezier).
Fred heeft naast zijn Thiel CS 2.3 nu ook een set Thiel CS 2.4 gekocht en woont om de hoek, dus ook weer eens een bakkie daar doen.
Wat de bas betreft waren die CDM9NT niet overdreven aanwezig in de ruimte waar ik ze beluisterd heb. Ik denk dat meer bas niet het juiste woord is, maar eerder dieper.
Ik kan ook genieten van luidsprekers met veel minder bas, het hangt ook van het type muziek af waar ik naar zit te luisteren. Mijn monitoren gaan ook niet diep maar zijn prima te pruimen zonder subwoofers. Bij te veel bas in mijn ruimte gaat er van alles mee trillen en dat is ook niet om aan te horen. Vind diep dus mooi en als het moet mag het ook grommen  :D

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Mijn spul.
« Reactie #664 Gepost op: 24 april 2022, 10:24:02 »
Persoonlijk zou ik graag de 9's of de 804n/s ooit hebben. Dan heb ik echt mijn droom set.

Over b&w speakers kan veel gezegd worden en er hangt veel vanaf op welke versterker je ze hangt met welke klankkleur. Ook onafhankelijk van het wattage van de versterker, een stabiele versterker zijn want de b&W's kunnen nogal eens dippen.

Voor mij persoonlijk de beste combinatie die je kan maken met b&w is accuphase. Maar dit is smaak

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #665 Gepost op: 24 april 2022, 10:45:06 »
Ik heb ze normaal op een buizenversterker van 2x45W en dat voldoet prima. De buizen moet in revisie en nu staat er een Rotel RB980 en dat voldoet ook prima. Ik heb liever de buizen maar als ik blind ga luisteren val ik door de mand.
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #666 Gepost op: 15 december 2022, 11:44:19 »
De luisterzolder is ontmanteld. De buizenset moet worden nagezien, al een hele tijd maar ga er nu werk van maken. De Realistic receiver moet in de revisie en ook daar ga ik werk van maken.
Stieneke heeft op haar heupen gekregen en is aan het opruimen geslagen, ik laat haar gang maar gaan. Ik breek de set af en meubel af. Ik zet er weer een stevige tafel neer, dat bevalt beter als wat er nu staat. Daarna de set weer opnieuw neerzetten, hoe weet ik nog niet misschien wel 180 gradenn gedraaid
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn spul.
« Reactie #667 Gepost op: 15 december 2022, 11:53:23 »
De luisterzolder is ontmanteld. De buizenset moet worden nagezien, al een hele tijd maar ga er nu werk van maken. De Realistic receiver moet in de revisie en ook daar ga ik werk van maken.
Stieneke heeft op haar heupen gekregen en is aan het opruimen geslagen, ik laat haar gang maar gaan. Ik breek de set af en meubel af. Ik zet er weer een stevige tafel neer, dat bevalt beter als wat er nu staat. Daarna de set weer opnieuw neerzetten, hoe weet ik nog niet misschien wel 180 gradenn gedraaid

Gewoon uitproberen, maar voor zover ik  mij herinner had je de luidsprekers al aardig op de goede plaats staan.  ;)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #668 Gepost op: 15 december 2022, 12:18:49 »
Waar ze nu staan is het geluid goed, als blijkt dat daar de enige goede plek is komen ze daar weer te staan. Zolder wordt opgeruimd en een deel van het oude spul zal achter een schot komen te staan. Het gaat niet weg maar hoef het niet te zien. Minder "troep" op zolder, wordt er rustiger van.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn spul.
« Reactie #669 Gepost op: 15 december 2022, 15:21:40 »
Waar ze nu staan is het geluid goed, als blijkt dat daar de enige goede plek is komen ze daar weer te staan. Zolder wordt opgeruimd en een deel van het oude spul zal achter een schot komen te staan. Het gaat niet weg maar hoef het niet te zien. Minder "troep" op zolder, wordt er rustiger van.



Ik probeer het ook zo strak mogelijk te houden en met twee sets lukt dat heel aardig !   ;)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #670 Gepost op: 15 december 2022, 16:04:37 »
Ik heb over niet al te lange tijd mijn buizen/Marantz sa7001/B&W set weer op orde en daarnaast een set waar de JMR's uit 1982 aan kunnen. Die set zal uit een Rotel RB980 ev met mijn eerste buizen vv en een Marantz cd6000KI bestaan.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn spul.
« Reactie #671 Gepost op: 15 december 2022, 16:24:19 »
Goed bezig René, altijd relaxed als de boel weer op orde is.
 
Cool

Het spul staat geloof ik al een tijdje in repair.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #672 Gepost op: 15 december 2022, 16:34:45 »
Klopt de laatste tijd niet meer zoveel aandacht aan besteed. Laatste maanden waren niet de leukste, ik hoop dat het vaarwater wat rustiger wordt. Zit nu al 2 maanden ziek thuis en kan niet zoveel, o.a. autorijden gaat niet. Maar er is verbetering zichtbaar, het komt goed.
Eens buizen altijd buizen.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Mijn spul.
« Reactie #673 Gepost op: 15 december 2022, 17:28:03 »
Fijn dat er verbetering is.
I love vintage.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Mijn spul.
« Reactie #674 Gepost op: 15 december 2022, 20:08:14 »
Verzorg jezelf goed René en laat je maar in de watten leggen door je vrouwtje.

Veel beterschap!

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk