Auteur Topic: Mijn spul.  (gelezen 138432 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Mijn spul.
« Reactie #645 Gepost op: 16 januari 2022, 21:02:30 »
Lekker luisteren, Rene! Toppie!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #646 Gepost op: 22 januari 2022, 14:16:01 »
Ben wat aan het schuiven geweest met de luidsprekers, die waren tijdens de kerst verzet omdat er iets achter het schot weg moest komen. Ik was het niet eens met het geluid na wat heen en weer schuiven ben ik nu weer verbaast hoe goed het klinkt. De plaatsing is weer goed, je kunt nu weer aanwijzen waar de instrumenten staan te spelen, dit geeft weer kippenvel. Plaatsing is een pluspunt van mijn set.
Dit klonk weer geweldig.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2022, 14:19:47 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn spul.
« Reactie #647 Gepost op: 22 januari 2022, 18:22:54 »
Ik moet ook weer aan het schuiven, omdat ik het grote kleed in de luisterruimte had verschoven waardoor de speakers op een minder gunstige plaats kwamen te staan.



Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Mijn spul.
« Reactie #648 Gepost op: 22 januari 2022, 20:10:58 »
Leuke hobby blijft het toch he !

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #649 Gepost op: 22 januari 2022, 22:01:14 »
Leuke hobby blijft het toch he !

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk
Muziek luisteren is de eigenlijke hobby, het spul op zich dat staat er wel, de laatste wisseling is denk 12 jaar terug. Als ik luister moet het wel goed zijn en dat was het niet, nu na het schuiven is het weer zoals het hoort te zijn.
Eens buizen altijd buizen.

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Mijn spul.
« Reactie #650 Gepost op: 22 januari 2022, 23:03:14 »
Ben wat aan het schuiven geweest met de luidsprekers, die waren tijdens de kerst verzet omdat er iets achter het schot weg moest komen. Ik was het niet eens met het geluid na wat heen en weer schuiven ben ik nu weer verbaast hoe goed het klinkt. De plaatsing is weer goed, je kunt nu weer aanwijzen waar de instrumenten staan te spelen, dit geeft weer kippenvel. Plaatsing is een pluspunt van mijn set.
Dit klonk weer geweldig.

Prettige muziek die Mandoline Orange. Bedankt voor de tip.

Groeten...

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #651 Gepost op: 22 januari 2022, 23:25:43 »
 ;D
Gebruik het als een soort van referentie, heb er meerdere maar dit is een favoriet. Dit soort muziek klinkt goed over de B&W's bij mij op zolder. Gewoonlijk ook Jennifer Warnes: the Hunter maar die heb ik nu zo vaak gehoord dat ik die nu in de kast laat staan.
Ze hebben de naam veranderd, Mandoline Orange = Watchhouse.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2022, 09:09:06 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn spul.
« Reactie #652 Gepost op: 13 februari 2022, 09:08:59 »
De vv is gewisseld, de 1e staat er nu weer. Nr.2 moet in onderhoud, er moeten nieuwe buizen type 76 in en een nieuwe volumemeter, die er nu inzit kraakt.

Buizenbezetting nr1 is: e88cc, e188cc en ecc83, allen van Philips. En nog een ez64 van Sylvania.

En alles weer hersteld ?

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #653 Gepost op: 13 februari 2022, 10:05:33 »
Nee, ik ben nog niet bij kameraad Frens geweest om de versterkers te brengen. Gaat binnenkort wel gebeuren, er is al telefonisch contact geweest over het probleem. Van de 2e vv moeten buizen vervangen worden en de volumeregelaar, van de ev moet een regelaar om de bias in te stellen vervagen worden. Als ze er toch zijn een algemene check, de ev is 20 jaar oud, de vv zal ongeveer 14 jaar zijn.
Maar geen nood, ik heb nu de 1e buizenvv en de Rotel 980 ev aangesloten en dat gaat heel goed.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2022, 10:41:41 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn spul.
« Reactie #654 Gepost op: 13 februari 2022, 12:48:56 »
Duidelijk en je draait geen Krall dus zou snel slijten de componenten niet.  :rofl:  ;)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #655 Gepost op: 13 februari 2022, 13:13:02 »
Krall ooit geprobeerd maar de cd speler slikte de cd niet. CD weggegeven en staat nu bij kameraad Frens in de cd kast. Het was de speler op de foto een Marantz SA7001.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2022, 19:04:45 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #656 Gepost op: 23 april 2022, 18:37:18 »
Nee, ik ben nog niet bij kameraad Frens geweest om de versterkers te brengen. Gaat binnenkort wel gebeuren, er is al telefonisch contact geweest over het probleem. Van de 2e vv moeten buizen vervangen worden en de volumeregelaar, van de ev moet een regelaar om de bias in te stellen vervagen worden. Als ze er toch zijn een algemene check, de ev is 20 jaar oud, de vv zal ongeveer 14 jaar zijn.
Maar geen nood, ik heb nu de 1e buizenvv en de Rotel 980 ev aangesloten en dat gaat heel goed.

Dat gaat zo goed dat ik nog steeds niet bij Frens ben geweest. Vanmiddag een tijd op zolder gezeten en muziek gespeeld, de buren zijn er niet dus wat harder dan normaal. Klinkt gewoon goed, met sommige muziek kippenvel, 't is wel goed zo. De buizenversterkers worden gemaakt en dan zullen we eens gaan vergelijken, de vorige keer viel dat in het voordeel van de buizen ev uit.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn spul.
« Reactie #657 Gepost op: 23 april 2022, 18:47:05 »
Misschien moeten we een keer mijn B60SST proberen.   ;)



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #658 Gepost op: 23 april 2022, 19:30:31 »
Dat is een mooie, moeten we maar een keer doen.
Eens buizen altijd buizen.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Mijn spul.
« Reactie #659 Gepost op: 23 april 2022, 20:51:38 »
Nee, ik ben nog niet bij kameraad Frens geweest om de versterkers te brengen. Gaat binnenkort wel gebeuren, er is al telefonisch contact geweest over het probleem. Van de 2e vv moeten buizen vervangen worden en de volumeregelaar, van de ev moet een regelaar om de bias in te stellen vervagen worden. Als ze er toch zijn een algemene check, de ev is 20 jaar oud, de vv zal ongeveer 14 jaar zijn.
Maar geen nood, ik heb nu de 1e buizenvv en de Rotel 980 ev aangesloten en dat gaat heel goed.

Dat gaat zo goed dat ik nog steeds niet bij Frens ben geweest. Vanmiddag een tijd op zolder gezeten en muziek gespeeld, de buren zijn er niet dus wat harder dan normaal. Klinkt gewoon goed, met sommige muziek kippenvel, 't is wel goed zo. De buizenversterkers worden gemaakt en dan zullen we eens gaan vergelijken, de vorige keer viel dat in het voordeel van de buizen ev uit.
Die cdm7 NT's he man.

Ik blijf het echt toppers vinden!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk