Auteur Topic: Bass Trap Myths by Ethan Winer  (gelezen 5948 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Bass Trap Myths by Ethan Winer
« Gepost op: 22 augustus 2016, 22:01:15 »
Dit is ongetwijfeld een interessante link: Bass Trap Myths by Ethan Winer artikel.

Ik kwam hem tegen op mijn Facebook pagina. Nu heeft FB het nadeel slechts 48 uur actueel te zijn, daarna moet je gaan zoeken en graven, vandaar het parkeren van de inhoud op een wat ouderwetsere manier (forum).

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Bass Trap Myths by Ethan Winer
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2016, 23:23:40 »
Top! Binnenkort even lezen. Dank u.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Bass Trap Myths by Ethan Winer
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2016, 07:56:41 »
Mooi leeswerk. Ik heb alleen wat moeite met de restored/removed energy uitleg omdat demping altijd energie wegneemt Het feit dat je een dip meet wil niet zeggen dat de energie niet aanwezig is in de ruimte. Dat de gemeten output stijgt na demping geeft alleen maar aan dat er op de meetplek meer output is, inde hele ruimte zal minder energie op deze frequentie aanwezig zijn.

De mensen die hun luidsprekers steevast een halve meter uit de achterwand zetten zullen ook op hun achterhoofd moeten krabben na lezing. Mijn luidsprekers staan alweer een tijdje achterstevoren bijna tegen de muur aan en dat heeft kleine nadelen maar kennelijk ook voordelen in de vorm van minder SBIR. LBIR kan ik beinvloeden door lades en deurtjes van de kast vlak achter me open te zetten.

Nogmaals: mooi leesvoer.
An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Bass Trap Myths by Ethan Winer
« Reactie #3 Gepost op: 07 december 2016, 18:44:50 »
Ik heb het artikel net gelezen en inderdaad leuke kost. Als je vervolgens op zijn commerciƫle site kijkt heeft hij wel erg veel oplossingen/produkten. De idee is daarbij dat je niet vlug mis/te veel kan kopen. In alle eerlijkheid heb ik daar mijn twijfels. Maar als je dan toch met "Trial and Error" aan de gang gaat vraag ik me af waar ik dit materiaal in nl kan lenen.

Tot slot vraag ik me af of inzet van diffusors niet een veel betere oplossing is dan traps die toch op een of andere manier absorberen.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2016, 19:46:41 door Carl »