Auteur Topic: HD Ready  (gelezen 20499 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: HD Ready
« Reactie #15 Gepost op: 28 juni 2016, 20:10:39 »
Ja, bij ons moet bij overdag kijken de luxaflex goed dicht om goed te kunnen kijken.
Maar in een goede bioscoop is het toch ook donker.

Ik hoef mijn kamer niet met mijn scherm te verlichten.  Ik wil een aangenaam en natuurlijk beeld hebben om naar te kijken.

En inderdaad ziet het beeld er bij echte HD beeldmateriaal fantastisch goed uit.  En met 42 inch op kijkafstand zie je geen of zeer weinig verschil tussen HD ready of HD.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: HD Ready
« Reactie #16 Gepost op: 04 juli 2016, 21:07:51 »
Dan kan ik voor wat betreft de ontvanger en prijs Telfort aanraden. Keurige remote en RADIO knop die je meteen naar de laatstbeluisterde brengt.

Meeste mensen momen er pas wanneer Ziggo het kabelsignaal afkoppelt achter dat hun analoge radio niet meer werkt en dat ze dan bij Vodafone (en in mindere mate bij Tele2) alleen via een soort van hinkstapsprong bij hun radiostations kunnen komen en dat er dan ook nog geen display  is om te zien welke voorkeuzezender er op staat. "Dan kunt u toch de tv aanzetten?".
Verschil tussen HD en HD ready is ook niet wereldschokkend op kijkafstand.

Wil hier graag toch nog even op reageren. Heb nu Ziggo, Telfort en Vodafone gezien met al hun eigenaardigheden en voordelen. Mijn beleving is als volgt....

Ziggo: Alles in 1 80 m/bit

+ alles in 1 box wat het lekker opgeruimd maakt
+ Alle benodigdheden qua aansluitmogelijkheden zijn aanwezig zowel digitaal als analoog
+ Digitaal display
+ Beeldkwaliteit goed
+ ab overzichtelijk en prettig te bedienen
+ OSD duidelijk en helder

- Box valt om de haverklap uit
- Internet traag ( daarover meer)
- On Demand aanbod valt tegen
- Duur

Telfort alles in 1 40 M/bit

+ OSD
+ Zeer solide AB
+ aanbod On Demand
+ Zeer snel internet
+ Prijs

- Beeldkwaliteit vergeleken met ziggo maar beduidend minder. (Ben er nog niet achter wat het wel is)
- Aansluitingen alleen digitaal
- Zelf aanpassen instellingen qua resolutie.... De oudere onder ons verzinnen dit zelf niet en zijn al blij als ze beeld hebben.

Vodafone alles in 1 20 M/bit

+ Beeldkwaliteit
+ internet snelheid
+ Aanbod On Demand
+ prijs

- OSD
- Ab het reageert maar daar is ook alles mee gezegd. in mijn beleving traag werkend.
- Aansluitingen alleen digitaal

Wat ik nog niet heb kunnen testen bij Telfort en Vodafone is het uitvallen van de box. Bij ziggo weet ik dat dit een veelvoorkomend probleem is, waarvan akte.
Waar ik me wel over verbaas is de internet snelheid zowel bij Vodafone als bij Telfort dat de reactie snelheid vele malen hoger ligt. Ziggo pretendeert dan wel het beste netwerk te hebben, maar beide andere aanbieders werkt toch prettiger zowel op mobiel als laptop.
Radio bij Vodafone vind ik nou niet echt verstopt zitten...dat het beter kan ben ik je met je eens. Kan me wel vinden in je Telfort verhaal, echter is het zo dat het aanbod van Vodafone voor mij nog net iets beter is.
Afgezien van het persoonlijk aanbod, valt met dit gegeven Ziggo toch echt af !!
Als ik helemaal opnieuw moest kiezen zou ik de voordelen van Telfort nog een x heroverwegen....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: HD Ready
« Reactie #17 Gepost op: 04 juli 2016, 22:07:07 »

Tele2  mb20 bevalt mij zeer goed op alle gebieden zelfs draadloos heb wel een snelle laptop  tis een intel i7 chip

maar ik heb een internet 50 inch tv, en draai ik daar YouTube af en dan bedraad of draadloos gaat ie loaden... dat is dus

pure ergernis ik ga morgen bellen met tele2 met de vraag als ik 50mb van hun neem of het probleem dan is opgelost,

of anders dat de philips server dit probleem heeft want ik begrijp dat samsung etc een andere server heeft die mischien ook

deze problemen heeft.Dus alles bijmekaar genomen ligt het aan de tv internet server of dat tele2 te weinig bits levert.

dus als ik morgen bel moet ik wel iemand hebben die technies zeer bijdehand is!! Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.158
    • De andere hobby...
Re: HD Ready
« Reactie #18 Gepost op: 04 juli 2016, 22:28:10 »
Kan ook nog aan de server van joeptjoep liggen...of andere servers waar je van download.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.158
    • De andere hobby...
Re: HD Ready
« Reactie #19 Gepost op: 04 juli 2016, 22:37:48 »
Wij hebben thuis Ziggo 150Mbit. Internetsnelheid is OK, ook de metingen zijn OK. Moet wel zeggen dat ik voor Internet een apart Cisco kabelmodem in de meterkast heb hangen. Horizon Box valt eigenlijk nooit uit, alleen geeft de ingebouwde ethernetswitch weleens problemen waardoor de Grammofon dan niet meer werkt. Wifi van het Cisco modem is slecht maar dit komt ook doordat dit in de meterkast zit met allemaal kabels en buizen. Heb dit opgelost met 4 WiFi accesspoints verdeeld over het huis. TV kijken doe ik zelden, alleen journaal 's-morgens en tegenwoordig naar Max. On demand al helemaal niet. Bellen naar het buitenland doe ik voor 10 cent per gesprek voor een vast bedrag van 6 Euro per maand. Daar verdien ik het hele maandtarief mee terug...
De buren komen overigens regelmatig om de WiFi key vragen omdat het bij hun dan weer niet werkt....
Science is no democracy

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: HD Ready
« Reactie #20 Gepost op: 04 juli 2016, 22:44:32 »

Tele2  mb20 bevalt mij zeer goed op alle gebieden zelfs draadloos heb wel een snelle laptop  tis een intel i7 chip

maar ik heb een internet 50 inch tv, en draai ik daar YouTube af en dan bedraad of draadloos gaat ie loaden... dat is dus

pure ergernis ik ga morgen bellen met tele2 met de vraag als ik 50mb van hun neem of het probleem dan is opgelost,

of anders dat de philips server dit probleem heeft want ik begrijp dat samsung etc een andere server heeft die mischien ook

deze problemen heeft.Dus alles bijmekaar genomen ligt het aan de tv internet server of dat tele2 te weinig bits levert.

dus als ik morgen bel moet ik wel iemand hebben die technies zeer bijdehand is!! Toppie!

Zoals ik het begrijp en ook logisch vind klinken is dat voor 1 persoon 20 m/bit genoeg moet zijn (ex downloadsnelheid puur normaal gebruik). Ben je met meerdere personen die gebruik maken van een netwerk dan is deze te laag.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: HD Ready
« Reactie #21 Gepost op: 04 juli 2016, 22:51:10 »

Dat is nog maar de vraag! want ik zit nog geen 100 meter van de centrale voordien had ik ook tele2 en ik zat 800 mtr

er vanaf en ik garandeer je ik had een veel zwakker signaal als nu,dus de afstand is niet te verwaarlozen dat kan heel veel

schelen.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: HD Ready
« Reactie #22 Gepost op: 04 juli 2016, 23:00:23 »
Is die Vodafonekast nog steeds zo'n k&7*##ontvanger met een hindernisbaan naar de RADIO functie? Een radioknop mag je toch op zijn minst verwachten.

meer voor het KTforum?

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: HD Ready
« Reactie #23 Gepost op: 04 juli 2016, 23:17:37 »
Telfort heeft toch ook 3,5mm stereo uit, de mijne in elk geval wel. Verder vind ik door een menu naar radio lopen bizar als het ook gewoon met een toets RADIO mogelijk is. Je zult je tv maar op een lift in een kast hebben.
Uitval bij Ziggo en Telfort maak ik sporadisch mee, Telfort en Tele2 te weinig van gezien om een oordeel te kunnen vellen. Ziggo is door de bank genomen ruim sneller (behalve bij glasvezel) bij de klanten waar ik test.
An inability to grasp science is no argument against it....

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: HD Ready
« Reactie #24 Gepost op: 04 juli 2016, 23:25:14 »
Ik had veel uitval bij Ziggo met de oude tuner.



De overige apparaten die door hen geleverd zijn, draaien probleemloos.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: HD Ready
« Reactie #25 Gepost op: 04 juli 2016, 23:56:05 »
Telfort heeft toch ook 3,5mm stereo uit, de mijne in elk geval wel. Verder vind ik door een menu naar radio lopen bizar als het ook gewoon met een toets RADIO mogelijk is. Je zult je tv maar op een lift in een kast hebben.
Uitval bij Ziggo en Telfort maak ik sporadisch mee, Telfort en Tele2 te weinig van gezien om een oordeel te kunnen vellen. Ziggo is door de bank genomen ruim sneller (behalve bij glasvezel) bij de klanten waar ik test.


Heb destijds gekozen voor ziggo omdat ik een losse router had en smartcard in tv en deze altijd probleemloos was.
Dateer nog uit Casema tijd. Klachten die ik had met de Horizon box is veel gehoord...Belgische reset en het werkt weer oké ,maar prettig is het niet.
Nogmaals het idee is heel goed, praktijk wat minder in mijn beleving. Combi van alle 3 zou het beste zijn.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: HD Ready
« Reactie #26 Gepost op: 05 juli 2016, 07:35:02 »
Edit: Van TELE2 en Vodafone te weinig gezien om een oordeel te kunnen geven over betrouwbaarheid. Horizon van Ziggo/UPC was na de introductie een drama zonder weerga maar momenteel lijkt dat aardig te draaien.
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: HD Ready
« Reactie #27 Gepost op: 05 juli 2016, 10:13:35 »
Wij hebben digitale TV van UPC / Ziggo al vanaf het begin der digitale tv tijden.
In het begin was het een mega drama.  Om de paar maanden een nieuwe box omdat ze kapot bleven gaan.  Je kon er ook een eitje op bakken zo heet werden ze.
Beeld was matig tot slecht. Vanaf de Cisco boxen gaat het veel beter.
De laatste jaren gaat het echt heel erg goed. 
Ik heb nu al een paar jaar dezelfde Cisco box. Geschikt voor HD en HD opnemen.
De beeldkwaliteit is zeer goed.  Zeker de HD zenders en als er dan ook nog echt HD materiaal getoond wordt is het echt heel erg goed.
De betrouwbaarheid is dik in orde.
Internet heb ik ook van Ziggo.  Ik heb de belofte van 150 Mbit en dat wordt ook waargemaakt.
En de verbinding is ook zeer betrouwbaar.
Ik heb naar alternatieven gekeken om de prijs te kunnen drukken. Maar helaas dat lukt me niet. Zeker niet als ik een vergelijkbaar pakket wil hebben kom ik duurder uit als ik bij Ziggo weg ga.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: HD Ready
« Reactie #28 Gepost op: 05 juli 2016, 10:21:14 »
Hier is/was de kwaliteit van Ziggo en de Cisco box ook goed. Vreemd genoeg heb ik het laatste jaar twee keer gehad dat ik geen geluid meer had bij sommige zenders. Een factory reset bood oplossing maar dat moet niet te vaak gaan gebeuren.

Hier trouwens ook een 42" Panasonic Plasma (wel full HD) en gekalibreerd (aanrader als je veel films kijkt). Wil ik beter zal ik waarschijnlijk over moeten naar Oled. Maar die zijn nog wel erg duur. Dus die Pana blijft nog wel een tijd.

Groeten...

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.478
  • Liever een Adam!
Re: HD Ready
« Reactie #29 Gepost op: 05 juli 2016, 11:46:32 »
Hier staat al een mooi poosje een Panasonic 42 inch HD Ready plasma te spelen.
De kleur weergave van het scherm is fantastisch goed, en de detailweergave in de donker weergave is ongeëvenaard.
Deze gaat voorlopig niet weg.
Ik denk dat je stevig in de buidel moet tasten om dit beeld te evenaren of beter te krijgen.
Naar mijn idee zijn 500 euro voor een scherm niet genoeg dan.

Oh ja.  Gelukkig heeft Bryston Power wel beeld via HDMI aan de gang gekregen. Via scart kom je niet verder dan SD beeld.
Maar wat was het probleem nou uiteindelijk waardoor het eerst niet werkte?

Marcel
Ik heb ook een 42" Panasonic plasma TV en de kwalificaties die jij noemt hebben mij destijds doen besluiten om deze TV te kopen.

Idem hier. Acht jaar oude Panasonic 42" plasma die qua kleurweergave een recente LG 32" full-hd led naar de kroon steekt.
Iedereen die hier voor het eerst tv kijkt neemt klakkeloos aan dat het een full hd scherm is...
Enige nadeel t.o.v. andere schermen is dat er bij invallend (dag-)licht nauwelijks naar valt te kijken.
Maar dat neem ik voor lief, omdat ik voornamelijk 's avonds kijk.
Full hd is drie keer scherper dan hd. Denk dan toch dat je naar de verkeerde tv's hebt gekeken.  :)
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.