Auteur Topic: HD Ready  (gelezen 20497 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
HD Ready
« Gepost op: 27 juni 2016, 17:46:38 »
Goedemiddag,

Heb een klein probleem denk. Ben van de Ziggo overgestapt naar Vodafone en deze box heeft alleen Hdmi uit en pc volgens mij.
Heb een wat oudere Sony Tv en deze heeft wel een HDMI In (ready) poort, echter werkte deze vorige keer op mijn Ziggo box ook niet.
Beeld bleef gewoon zwart. Toch zou hij 1080 resolutie aan moeten kunnen.... kan het zijn dat hij hem toch niet herkent?

Tv zit nu aangesloten via scart.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2016, 17:48:13 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: HD Ready
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2016, 18:44:50 »
Opgelost.... kabel Vodafone doet het wel.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: HD Ready
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2016, 20:06:40 »
Is die Vodafonekast nog steeds zo'n k&7*##ontvanger met een hindernisbaan naar de RADIO functie? Een radioknop mag je toch op zijn minst verwachten.
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: HD Ready
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2016, 21:27:26 »


Een hd ready kan nooit een 1080 p beeld leveren hooguit een 720 p en trouwens een 500 euro tv anno nu verslaat elke

Hd ready tv, :claps: dus hd ready is echt out of time.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: HD Ready
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2016, 22:04:24 »
Dan moet je dus wel even €500,- hebben liggen Bram...... Beetje beter lezen en opletten is mijn advies   ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.073
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: HD Ready
« Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2016, 00:09:35 »


Een hd ready kan nooit een 1080 p beeld leveren hooguit een 720 p en trouwens een 500 euro tv anno nu verslaat elke

Hd ready tv, :claps: dus hd ready is echt out of time.
1 week geen bier zuipen en je geeft die jongen een full HD tv, wat een genereus gebaar
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.158
    • De andere hobby...
Re: HD Ready
« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2016, 07:48:50 »
Wij hebben hier ook een HD ready TV staan. Ding doet het prima en we kijken bijna alleen journaal 's-morgens tijdens het ontbijt. Ga ook echt geen nieuwe kopen zolang die het doet. Besteed ik dan liever aan audio...
Science is no democracy

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: HD Ready
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2016, 10:17:57 »
Is die Vodafonekast nog steeds zo'n k&7*##ontvanger met een hindernisbaan naar de RADIO functie? Een radioknop mag je toch op zijn minst verwachten.

Dat weet ik nog niet...zover nog niet in verdiept. Heb van de week de set binnen gehad en per 1 juli gaat ik over.
Normaliter zou ik niet snel overstappen, waar het niet dat ik de Horizonbox soms ook het liefst het raam uit zou gooien voor de zoveelste herstart.
De overstap verder is dan ook puur een geldkwestie.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: HD Ready
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2016, 10:25:47 »
Wij hebben hier ook een HD ready TV staan. Ding doet het prima en we kijken bijna alleen journaal 's-morgens tijdens het ontbijt. Ga ook echt geen nieuwe kopen zolang die het doet. Besteed ik dan liever aan audio...

Het betreft een Sony Bravia en ook ik moet zeggen... ding doet het prima, dus ga ook geen andere kopen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: HD Ready
« Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2016, 10:30:19 »
Dan kan ik voor wat betreft de ontvanger en prijs Telfort aanraden. Keurige remote en RADIO knop die je meteen naar de laatstbeluisterde brengt.

Meeste mensen momen er pas wanneer Ziggo het kabelsignaal afkoppelt achter dat hun analoge radio niet meer werkt en dat ze dan bij Vodafone (en in mindere mate bij Tele2) alleen via een soort van hinkstapsprong bij hun radiostations kunnen komen en dat er dan ook nog geen display  is om te zien welke voorkeuzezender er op staat. "Dan kunt u toch de tv aanzetten?".
Verschil tussen HD en HD ready is ook niet wereldschokkend op kijkafstand.

An inability to grasp science is no argument against it....

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: HD Ready
« Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2016, 10:57:45 »
Dan kan ik voor wat betreft de ontvanger en prijs Telfort aanraden. Keurige remote en RADIO knop die je meteen naar de laatstbeluisterde brengt.

Meeste mensen momen er pas wanneer Ziggo het kabelsignaal afkoppelt achter dat hun analoge radio niet meer werkt en dat ze dan bij Vodafone (en in mindere mate bij Tele2) alleen via een soort van hinkstapsprong bij hun radiostations kunnen komen en dat er dan ook nog geen display  is om te zien welke voorkeuzezender er op staat. "Dan kunt u toch de tv aanzetten?".
Verschil tussen HD en HD ready is ook niet wereldschokkend op kijkafstand.

Telfort heb ik ook positieve dingen over gehoord en mijn vriendin krijgt dit deze maand. Zal het eens vergelijken met Vodafone.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: HD Ready
« Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2016, 14:13:53 »
Hier staat al een mooi poosje een Panasonic 42 inch HD Ready plasma te spelen.
De kleur weergave van het scherm is fantastisch goed, en de detailweergave in de donker weergave is ongeëvenaard.
Deze gaat voorlopig niet weg.
Ik denk dat je stevig in de buidel moet tasten om dit beeld te evenaren of beter te krijgen.
Naar mijn idee zijn 500 euro voor een scherm niet genoeg dan.

Oh ja.  Gelukkig heeft Bryston Power wel beeld via HDMI aan de gang gekregen. Via scart kom je niet verder dan SD beeld.
Maar wat was het probleem nou uiteindelijk waardoor het eerst niet werkte?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: HD Ready
« Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2016, 16:46:55 »
Hier staat al een mooi poosje een Panasonic 42 inch HD Ready plasma te spelen.
De kleur weergave van het scherm is fantastisch goed, en de detailweergave in de donker weergave is ongeëvenaard.
Deze gaat voorlopig niet weg.
Ik denk dat je stevig in de buidel moet tasten om dit beeld te evenaren of beter te krijgen.
Naar mijn idee zijn 500 euro voor een scherm niet genoeg dan.

Oh ja.  Gelukkig heeft Bryston Power wel beeld via HDMI aan de gang gekregen. Via scart kom je niet verder dan SD beeld.
Maar wat was het probleem nou uiteindelijk waardoor het eerst niet werkte?

Marcel

Standaard bijgeleverde kabel werkte niet van Ziggo. Denk probeer het nu nogmaals met de bijgeleverde kabel van Vodafone ... en verhip beeld :)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: HD Ready
« Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2016, 19:09:11 »
Hier staat al een mooi poosje een Panasonic 42 inch HD Ready plasma te spelen.
De kleur weergave van het scherm is fantastisch goed, en de detailweergave in de donker weergave is ongeëvenaard.
Deze gaat voorlopig niet weg.
Ik denk dat je stevig in de buidel moet tasten om dit beeld te evenaren of beter te krijgen.
Naar mijn idee zijn 500 euro voor een scherm niet genoeg dan.

Oh ja.  Gelukkig heeft Bryston Power wel beeld via HDMI aan de gang gekregen. Via scart kom je niet verder dan SD beeld.
Maar wat was het probleem nou uiteindelijk waardoor het eerst niet werkte?

Marcel
Ik heb ook een 42" Panasonic plasma TV en de kwalificaties die jij noemt hebben mij destijds doen besluiten om deze TV te kopen.

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.426
Re: HD Ready
« Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2016, 19:54:58 »
Hier staat al een mooi poosje een Panasonic 42 inch HD Ready plasma te spelen.
De kleur weergave van het scherm is fantastisch goed, en de detailweergave in de donker weergave is ongeëvenaard.
Deze gaat voorlopig niet weg.
Ik denk dat je stevig in de buidel moet tasten om dit beeld te evenaren of beter te krijgen.
Naar mijn idee zijn 500 euro voor een scherm niet genoeg dan.

Oh ja.  Gelukkig heeft Bryston Power wel beeld via HDMI aan de gang gekregen. Via scart kom je niet verder dan SD beeld.
Maar wat was het probleem nou uiteindelijk waardoor het eerst niet werkte?

Marcel
Ik heb ook een 42" Panasonic plasma TV en de kwalificaties die jij noemt hebben mij destijds doen besluiten om deze TV te kopen.

Idem hier. Acht jaar oude Panasonic 42" plasma die qua kleurweergave een recente LG 32" full-hd led naar de kroon steekt.
Iedereen die hier voor het eerst tv kijkt neemt klakkeloos aan dat het een full hd scherm is...
Enige nadeel t.o.v. andere schermen is dat er bij invallend (dag-)licht nauwelijks naar valt te kijken.
Maar dat neem ik voor lief, omdat ik voornamelijk 's avonds kijk.