Auteur Topic: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey  (gelezen 18658 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #15 Gepost op: 04 april 2016, 22:37:36 »
Ik zou zeggen, probeer deze Rega eens John. Weet je gelijk waar Richard het over heeft.   angel
Ik ken de draaitafels, en met een leuk element doen ze het m.i. aardig maar niet meer dan dat.
Wat Richard zegt dat de prijzen van de Thorens de pan uit rijzen klopt, ik heb beide spelers voor een aanzienlijk minder bedrag gekocht van waar ze nu te koop staan. Maar het feit dat ze nu voor deze bedragen weg gaan zegt ook wel weer iets.....
Je moet een goede match hebben van draaitafel, arm en element en dat aangevuld met je persoonlijke smaak maakt of het bij je past. Een Rega vergelijken met een Thorens gaat als je hetzelfde element monteert onder beide tafels en dan A/B gaat vergelijken.En dan moet je het visuele aspect buiten beschouwing laten want dan wint bij mij de Thorens altijd ;)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #16 Gepost op: 04 april 2016, 23:13:27 »
Dit gaat toch om een animocheck en niet om een draaitafel vergelijk ?   ::)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #17 Gepost op: 05 april 2016, 10:02:45 »
Haha, ik snap je hoor John. I's all in the eye of the beholder, toch? Ik heb mijn Thorens verkocht om deze Rega aan te kunnen schaffen. Qua geluid vind ik ze elkaar nauwelijks ontlopen en ben ik dus met beide meer dan tevreden. De Rega stond toentertijd beter bij de set en het interieur qua looks. Nu de set weer qua looks en omgeving verandert, wil ik de draaitafel er wederom op aanpassen.

enne Paul, laten we het maar op een animovergelijk houden  angel
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #18 Gepost op: 05 april 2016, 17:42:03 »
Toch zou ik persoonlijk eerder de omgeving aanpassen aan de draaitafel  Cool

Ik zit trouwens wel op de lijn van John mbt de Thorens.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2016, 17:46:18 door Carl »

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #19 Gepost op: 05 april 2016, 17:49:16 »
Toch zou ik persoonlijk eerder de omgeving aanpassen aan de draaitafel  Cool

Ik zit trouwens wel op de lijn van John mbt de Thorens.

Daarom heb ik mij op zolder een luistergrot toegeeigend Carl  ;) Aangezien ik in de woonkamer ook wel eens een plaatje wil draaien, kies ik daar voor deze oplossing. Het is dus eigenlijk vooral een luxe probleem.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #20 Gepost op: 05 april 2016, 18:16:29 »
Toch zou ik persoonlijk eerder de omgeving aanpassen aan de draaitafel  Cool

Ik zit trouwens wel op de lijn van John mbt de Thorens.

Daarom heb ik mij op zolder een luistergrot toegeeigend Carl  ;) Aangezien ik in de woonkamer ook wel eens een plaatje wil draaien, kies ik daar voor deze oplossing. Het is dus eigenlijk vooral een luxe probleem.
Ach Kevin "never mind", gewoon omdat het kan !!!

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #21 Gepost op: 05 april 2016, 18:19:59 »
Toch zou ik persoonlijk eerder de omgeving aanpassen aan de draaitafel  Cool

Ik zit trouwens wel op de lijn van John mbt de Thorens.

Daarom heb ik mij op zolder een luistergrot toegeeigend Carl  ;) Aangezien ik in de woonkamer ook wel eens een plaatje wil draaien, kies ik daar voor deze oplossing. Het is dus eigenlijk vooral een luxe probleem.
Ach Kevin "never mind", gewoon omdat het kan !!!

Dat is inderdaad het motto  zwaaizwaai
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.053
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #22 Gepost op: 05 april 2016, 19:34:29 »
Ik denk dat als loopwerk en arm in orde zijn, het prestatieniveau sterk afhangt van de de optimalisatie van afsluit -en ingangsweerstand, de combinatie van arm, naald (en kwaliteit en slijpingsvorm) en compliantie alsook de juiste wijze van montage.

Als ik JohnK's insteek mag gebruiken, dan vind ik een Crosley Vinyl Destructor mooier dan een Thorens met zo'n taartschep headshell (ik gruwel er gewoonweg van). Bij wijze van spreken dan.
Maar als het plaatje "aan gaat en het doet 't gewoon" kan ik heel erg makkelijk over deze bezwaren heen stappen. Hiermee niet zeggende dat ik ook zo'n apparaat zou aanschaffen.

Rega goed, Thorens ook en nog zoveel.

Mark, die een VPI Scout met JPW arm erg waarderen kan. ;)

Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #23 Gepost op: 05 april 2016, 21:02:44 »
Ik denk dat als loopwerk en arm in orde zijn, het prestatieniveau sterk afhangt van de de optimalisatie van afsluit -en ingangsweerstand, de combinatie van arm, naald (en kwaliteit en slijpingsvorm) en compliantie alsook de juiste wijze van montage.

Als ik JohnK's insteek mag gebruiken, dan vind ik een Crosley Vinyl Destructor mooier dan een Thorens met zo'n taartschep headshell (ik gruwel er gewoonweg van). Bij wijze van spreken dan.
Maar als het plaatje "aan gaat en het doet 't gewoon" kan ik heel erg makkelijk over deze bezwaren heen stappen. Hiermee niet zeggende dat ik ook zo'n apparaat zou aanschaffen.

Rega goed, Thorens ook en nog zoveel.

Mark, die een VPI Scout met JPW arm erg waarderen kan. ;)
Er zijn in het verleden heel wat grote namen geweest, die ik hier nog nooit heb horen noemen !
« Laatst bewerkt op: 05 april 2016, 21:05:31 door Audiofreak »

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #24 Gepost op: 05 april 2016, 21:56:05 »
Ik denk wel dat ik het met je eens ben Marc. Ik zou de Thorens echter prefereren vanwege subchasis en degelijke opbouw. Met verschillende naaldvormen heb ik helaas nooit kunnen experimenteren. Klinken ze zo verschillend binnen een bepaalde categorie?

Zeg Jan, noem eens wat van die mooie namen. Ik kan er wel een draaitafel bij gebruiken!

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.010
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #25 Gepost op: 05 april 2016, 22:20:39 »
Beetje off topic maar ik zou wel een Yamaha draaitafel willen hebben, met witte mat.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #26 Gepost op: 05 april 2016, 22:38:31 »

Zeg Jan, noem eens wat van die mooie namen. Ik kan er wel een draaitafel bij gebruiken!
Om er maar eens een paar te noemen:

Goldmund Reference

Jean Francois Le Tallec Stad 1

Nakamichi Dragon

Michell Orbe

Project Signature

Walker Proscenium Black Diamond

Micro Seiki BL-111
















« Laatst bewerkt op: 05 april 2016, 22:44:21 door Audiofreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #27 Gepost op: 05 april 2016, 22:47:08 »
Excuus voor de vervuiling van dit draadje Kevin, want het gaat hier uiteindelijk om de verkoop van jouw draaitafel !

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #28 Gepost op: 06 april 2016, 10:06:51 »
Geen probleem hoor Audiofreak! Bij de vijfde overtreding gaat pas een aankoopverplichting gelden. Ga dus maar vooral even door met zijn allen, des te sneller ben ik hem dadelijk kwijt.  Smashfreak Ik zal de overtredingen bijhouden en gewoon laten weten wie de gelukkige nieuwe eigenaar is van deze prachtige draaitafel.  Toppie!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.746
  • Doet mij maar buisjes
Re: Animocheck: Rega RP1 Performance Pack cool grey
« Reactie #29 Gepost op: 06 april 2016, 10:11:52 »
 Good Posting