Auteur Topic: Verzoek tot sponsoring en het (tot op heden ontbrekende) vervolg....  (gelezen 15162 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Verzoek tot sponsoring en het (tot op heden ontbrekende) vervolg:

Recent werd ik middels mail benaderd met de vraag of ik in was voor sponsoring.  Nu gebeurt dat regelmatig dus tot dusver niets nieuws. 
Doorgaans is mijn antwoord kort en bondig omdat het dan vaak het plaatsen van banners betreft.

Dit keer reageerde ik echter wel, daar me dit wel een kandidaat leek te zijn die middels een muziekdag bekendheid kon verwerven middels het hififreaks.nl.

Na wat heen en weer mailen, kreeg ik uiteindelijk de persoon aan de lijn en ontspon er zich een gesprek over koetjes en kalfjes. 

Toen de man na verloop van tijd tot de kern kwam, bleek dat hij zich ergerde aan de in zijn ogen negatieve publiciteit t.a.v. zijn product op Hififreaks.nl.
Gedachten dat collega’s hem in een kwaad daglicht wilden stellen, werden geopperd. 

Nadat me duidelijk was welk onderwerp het betrof, kon ik hem verzekeren dat het artikel afkomstig was van een forumlid zonder commerciële belangen. Het koste enige overredingskracht die boodschap te laten landen. 

Toch was er ergernis en werd er keer op keer aangestuurd op verwijdering van het onderwerp aangezien het artikel telkenmale hoog prominent in een veelgebruikte zoekmachine verscheen.  Na een uiteenzetting mijnerzijds over de werking van zoekmachines en dat het verwijderen van het artikel nog niet betekent dat het niet meer voorkomt in die zoeklijst, opperde ik de kritiek te weerleggen door een Hififreaks.nl luistermiddag te organiseren, waarbij alle ervaren kritieken en andere negatieve opmerkingen mogelijk zouden verdwijnen als sneeuw voor de zon. 

De uitleg m.b.t. zoekmachines bleek niet echt geland te zijn want links- of rechtsom kwam herhaald de vraag het artikel te verwijderen. 

Ik stelde duidelijk dat ik niet van zins was het onderwerp naar het vierkant archief te verplaatsen en stuurde aan op een forumactiviteit.  “Ja, ik zal overleggen met” en “ik kom erop terug enzovoorts.”  U begrijpt, tot op heden radiostilte.

Moraal van het verhaal:
-Als je als fabrikant, importeur of dealer je producten wilt promoten dan kan dat middels diverse daartoe geëigende topics op Hififreaks.nl ( o.a.  Board en topics Nieuws voor Hififreaks en www.hifimarket.nl ).
-Tevens wil het beheer meedenken m.b.t. het organiseren van een demodag of anderszins.
-Wees aan de voorkant transparant in je eventuele vraagstelling.
-Dwingende willekeurige verzoeken tot het verwijderen van content zoals bovenstaand omschreven worden niet gehonoreerd.

Met vriendelijke groet,

Hififreak

www.hififreaks.nl
info@hififreaks.nl

« Laatst bewerkt op: 22 januari 2016, 17:25:09 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Verzoek tot sponsoring en het (tot op heden ontbrekende) vervolg....
« Reactie #1 Gepost op: 22 januari 2016, 19:11:53 »
Lijkt me de enig juiste handelwijze op deze manier.

Maar zo'n luistermiddag he, zul je net zien dat er alleen forumleden zonder gouden oortjes komen opdagen ;-)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Verzoek tot sponsoring en het (tot op heden ontbrekende) vervolg....
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2016, 19:19:32 »
Frits verwoordt precies mijn gedachten na het lezen van je bericht.
Gemiste kans voor de verkoper om de meerwaarde van zijn product te laten horen
Of wist hij het resultaat al....
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Verzoek tot sponsoring en het (tot op heden ontbrekende) vervolg....
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2016, 10:04:27 »
Tja.. er zijn er natuurlijk meer die op zo'n manier proberen te voorkomen dat er negatieve publiciteit ontstaat. Het gebeurt misschien wel onterecht, maar dan is het na de voorgestelde luistermiddag vast wel zo dat dit forum integer genoeg is om dat dan ook te laten weten. Als je daar dan niet op in gaat is het een gemiste kans.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Verzoek tot sponsoring en het (tot op heden ontbrekende) vervolg....
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2016, 10:33:11 »
Het is de vrijheid van de consument om zijn mening te geven een dealer kan weten dat er positieve en negatieve recencies gegeven worden.
Als hij daar niet tegen kan dan moet hij zich niet op een forum willen profileren.
Misschien dat hij bij rececenten een vinger in de pap heeft maar de consument heeft zijn eigen oordeel.
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Verzoek tot sponsoring en het (tot op heden ontbrekende) vervolg....
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2016, 11:58:13 »
Ik denk dat je de gene die het betreft in deze ook "moet" verwittigen van deze post.. Wellicht dat er nu door de openheid en transparantie wel een vervolg komt... Ik ben benieuwd..
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Verzoek tot sponsoring en het (tot op heden ontbrekende) vervolg....
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2016, 13:34:39 »
Ik denk dat je de gene die het betreft in deze ook "moet" verwittigen van deze post.. Wellicht dat er nu door de openheid en transparantie wel een vervolg komt... Ik ben benieuwd..
Wellicht leest deze grote onbekende wel mee op dit forum ! ;D

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Verzoek tot sponsoring en het (tot op heden ontbrekende) vervolg....
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2016, 17:22:42 »
Apart verhaal.... Tja, ik zou zeggen presenteer je handel eens.
Science is no democracy