Auteur Topic: Rega Brio R  (gelezen 34221 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Rega Brio R
« Reactie #75 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:04:16 »
Nog een klein puntje....  als je echt kritisch bent zoals je doet voorkomen dan was je ook wel opgevallen dat in de betreffende recensie totaal niet wordt gesproken over de luidspreker. Misschien had in dit verhaal dat toch wel essentieel geweest omdat Rega iets had doorgevoerd. .....

Verschil met open blik kijken en willen lezen wat er staat.

Ik heb meerdere recensies gelezen, waaronder ook recensies die de versterker-luidspreker combinatie bespreken. De Rega heeft praktisch geen moeite met monitor luidsprekers.
Dat ligt er maar aan hoe gevoelig of ze zijn.  Je kunt dat dus niet zo in z'n algemeenheid stellen.
Het is in ieder geval geen krachtpatser met hoge reserves.
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2015, 20:23:30 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Rega Brio R
« Reactie #76 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:06:43 »
Dus soms wel?

Als ik me niet vergis probeerde iemand er elektrostaten mee aan te sturen, wat geen succes was.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Rega Brio R
« Reactie #77 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:14:24 »
Dus soms wel?

Als ik me niet vergis probeerde iemand er elektrostaten mee aan te sturen, wat geen succes was.

Is ook geen monitor of wel....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Rega Brio R
« Reactie #78 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:17:26 »
Dus soms wel?

Als ik me niet vergis probeerde iemand er elektrostaten mee aan te sturen, wat geen succes was.

Is ook geen monitor of wel....

Nee. Maar ik spreek over de praktijk omdat het in theorie misschien denkbaar is dat er een monitor bestaat die niet goed klinkt met de Rega.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Rega Brio R
« Reactie #79 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:26:10 »
Dus soms wel?

Als ik me niet vergis probeerde iemand er elektrostaten mee aan te sturen, wat geen succes was.

Is ook geen monitor of wel....


Nee. Maar ik spreek over de praktijk omdat het in theorie misschien denkbaar is dat er een monitor bestaat die niet goed klinkt met de Rega.

Jij doelt hier op het matchen van luidsprekers en versterkers.  Hhhmmm das denk ik meer een "probleem" bij buizenversterkers dan bij transistor versterkers.
Elektrostaten kunnen nog wel eens een lastig impedantieverloop hebben waar een kleine versterker nog wel eens moeite mee zou kunnen hebben.
Maar een beetje versterker moet elke monitor en de meeste zuilen echt wel aan het zingen kunnen krijgen.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2015, 20:28:53 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Rega Brio R
« Reactie #80 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:33:05 »
Dus soms wel?

Als ik me niet vergis probeerde iemand er elektrostaten mee aan te sturen, wat geen succes was.

Is ook geen monitor of wel....

Nee. Maar ik spreek over de praktijk omdat het in theorie misschien denkbaar is dat er een monitor bestaat die niet goed klinkt met de Rega.

Zoals Totem of Elac
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Rega Brio R
« Reactie #81 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:36:44 »
Een schel hoog en een schoon hoog zijn twee verschillende, bijna tegengestelde dingen, vind ik tenminste.
En ik ben van meningdat schelheid voornamelijk uit het middengebied voortkomt.
Citaat
Ik luister momenteel naar mijn Marantz, en daar draai ik de volumeknop ook met de hand vanwege hetzelfde probleem. Dat heef m.i. geen invloed op de kwaliteit van het geluid.
Hoe bepaal je deze kwaliteit zo objectief als mogelijk, of wil je dat juist niet?

Citaat
Of snap ik je niet goed, BP?

De recensist bedoelt niet dat de geluidskwaliteit slechter wordt naarmate je harder speelt. Helemaal niet. Hij bedoelt dat de bediening met de afstandbediening van de gemotoriseerde volumeknop te grote intervallen heeft. Dat heb ik ook met mijn Marantz. Gewoon ff de handjes gebruiken. ;D
Da's dan wel sneu. Sterker; Zelfs een ontwerpflater mijn inziens.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Rega Brio R
« Reactie #82 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:38:26 »
Als je het mij vraagt: Rega = verkeerde investering voor het doel dat je wilt bereiken.
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Rega Brio R
« Reactie #83 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:39:28 »
Als je het mij vraagt: Rega = verkeerde investering voor het doel dat je wilt bereiken.

Maar de recensies spreken toch voor zich. 

Ik dacht dat jij dat ook wel voor zoete koek zou slikken Ando.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Rega Brio R
« Reactie #84 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:45:31 »
Als je het mij vraagt: Rega = verkeerde investering voor het doel dat je wilt bereiken.

Maar de recensies spreken toch voor zich. 

Ik dacht dat jij dat ook wel voor zoete koek zou slikken Ando.   ;)
Ach ja.... Die had ik nog niet gelezen..... Vergeet de rest van mijn verhaal maar....
Science is no democracy

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Rega Brio R
« Reactie #85 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:53:08 »
Dat ding op Hifi.nl laat zich lastig een "recensie" noemen. Niet meer dan een paar positieve zinsneden, waarschijnlijk ten dele of zelfs geheel overgetikt en mogelijk vrij vertaald.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Rega Brio R
« Reactie #86 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:59:42 »
Dat ding op Hifi.nl laat zich lastig een "recensie" noemen. Niet meer dan een paar positieve zinsneden, waarschijnlijk ten dele of zelfs geheel overgetikt en mogelijk vrij vertaald.

Groet, Mark

Ben je altijd zo kritisch  :rofl: :rofl: :banana2: :banana: :banana:
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Rega Brio R
« Reactie #87 Gepost op: 06 oktober 2015, 07:45:44 »
En zijn jullie er al uit ?

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Rega Brio R
« Reactie #88 Gepost op: 06 oktober 2015, 09:15:11 »
En zijn jullie er al uit ?

Gr Hans
Daar gaan ze helemaal niet uitkomen Hans, dat wordt gewoon weer een eindeloze heen-en weer discussie ! Desalniettemin heeft GE weer een langlopend draadje !  ;) :)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Rega Brio R
« Reactie #89 Gepost op: 06 oktober 2015, 09:20:02 »
Ach het is wel vermakelijk en het houdt mensen van de straat.

Ik vind de soms optredende "frustratie/ergernis/irritatie aan beiden kanten wel grappig om te lezen. Lijkt net alsof men het allemaal overkomt en het totaal onverwachts is. Cool

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software