Auteur Topic: Rega Brio R  (gelezen 33936 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Rega Brio R
« Reactie #60 Gepost op: 05 oktober 2015, 17:43:37 »
Waarbij het zij opgemerkt dat je dan niet naar het verschil luistert, maar naar een vergelijk waarbij 1 situatie een herinnering is.

In zoverre, dat ik dan drie versterkers kan vergelijken, met een kleine omschakelvertraging. Volume exact gelijkzetten gaat dan niet.
Nou ja, klein? Je kunt de versterkers niet allemaal parallel op 1 set boxen aansluiten.

Groet,
Jacco

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Rega Brio R
« Reactie #61 Gepost op: 05 oktober 2015, 17:45:27 »
Wat snap je nu niet?? Is Ruud 13 niet duidelijk genoeg voor je?

Volg je het nieuws wel eens? VW is in opspraak gekomen omdat bleek dat hun auto's toch niet helemaal zo schoon waren als dat men deed geloven. Zou dat met audio ook niet kunnen?

Ik constateer dat we van mening verschillen, denk je niet?


http://www.hifi.nl/artikel_pagina4/7198/Meer-luistergenot.html

Pag 4 onderaan

Neem van mij aan, dat gaat irriteren 8)
Nog maar niet te spreken over belastingen, neigt al gauw naar schel.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Rega Brio R
« Reactie #62 Gepost op: 05 oktober 2015, 17:59:39 »
Wat snap je nu niet?? Is Ruud 13 niet duidelijk genoeg voor je?

Volg je het nieuws wel eens? VW is in opspraak gekomen omdat bleek dat hun auto's toch niet helemaal zo schoon waren als dat men deed geloven. Zou dat met audio ook niet kunnen?

Ik constateer dat we van mening verschillen, denk je niet?


http://www.hifi.nl/artikel_pagina4/7198/Meer-luistergenot.html

Pag 4 onderaan

Neem van mij aan, dat gaat irriteren 8)
Nog maar niet te spreken over belastingen, neigt al gauw naar schel.

Wat bedoel je, de volumeregeling? Deze recensie is trouwens ook positief vzv ik weet.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Rega Brio R
« Reactie #63 Gepost op: 05 oktober 2015, 18:33:58 »
Nee, dit is iets recht praten wat hartstikke krom is. Voor hem was het benoemen ervan belangrijk genoeg. Deze recensie is nou een prachtig voorbeeld waar jij gevoelig voor bent.

Ja ,  de volumeregeling of anders genoemd regelbereik. Best wel een kritisch puntje van een versterker. Want dat ding mag klinken als een geschenk uit Den hemel , alleen een beetje jammer dat je niet de juiste kanalen telkens kunt vinden met hetgeen wat jij wilt. Hij benoemd het in zn verhaal ..  te zacht of te hard bij het draaien eraan. Dat levert onrust en stress. Maar kennelijk is dat voor jou geen probleem. .. Want lees het positieve eens.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Rega Brio R
« Reactie #64 Gepost op: 05 oktober 2015, 18:37:43 »
Een schel hoog en een schoon hoog zijn twee verschillende, bijna tegengestelde dingen, vind ik tenminste.

Ik luister momenteel naar mijn Marantz, en daar draai ik de volumeknop ook met de hand vanwege hetzelfde probleem. Dat heef m.i. geen invloed op de kwaliteit van het geluid.

Of snap ik je niet goed, BP?

De recensist bedoelt niet dat de geluidskwaliteit slechter wordt naarmate je harder speelt. Helemaal niet. Hij bedoelt dat de bediening met de afstandbediening van de gemotoriseerde volumeknop te grote intervallen heeft. Dat heb ik ook met mijn Marantz. Gewoon ff de handjes gebruiken. ;D
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2015, 18:41:19 door GoldenEars »
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Rega Brio R
« Reactie #65 Gepost op: 05 oktober 2015, 18:43:23 »
Waarom dan wel naar recensies van anderen?
Vergeet niet dat ik het apparaat thuis kan testen. Dat lijkt mij de goede volgorde.

Wat denk je dan te testen?    ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Rega Brio R
« Reactie #66 Gepost op: 05 oktober 2015, 18:44:47 »
Van een vriend van me had ik een sugden a28b te leen met zo'n volumeregelaar en ik vond het inderdaad vaak onpraktisch.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Rega Brio R
« Reactie #67 Gepost op: 05 oktober 2015, 18:45:34 »
Van een vriend van me had ik een sugden a28b te leen met zo'n volumeregelaar en ik vond het inderdaad vaak onpraktisch.

Het is een ontwerpoverweging. :)
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Rega Brio R
« Reactie #68 Gepost op: 05 oktober 2015, 18:54:11 »
Van een vriend van me had ik een sugden a28b te leen met zo'n volumeregelaar en ik vond het inderdaad vaak onpraktisch.

Het is een ontwerpoverweging. :)
Een blunder die leidt tot irritatie.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Rega Brio R
« Reactie #69 Gepost op: 05 oktober 2015, 19:08:46 »
Een schel hoog en een schoon hoog zijn twee verschillende, bijna tegengestelde dingen, vind ik tenminste.

Ik luister momenteel naar mijn Marantz, en daar draai ik de volumeknop ook met de hand vanwege hetzelfde probleem. Dat heef m.i. geen invloed op de kwaliteit van het geluid.


Of snap ik je niet goed, BP?

De recensist bedoelt niet dat de geluidskwaliteit slechter wordt naarmate je harder speelt. Helemaal niet. Hij bedoelt dat de bediening met de afstandbediening van de gemotoriseerde volumeknop te grote intervallen heeft. Dat heb ik ook met mijn Marantz. Gewoon ff de handjes gebruiken. ;D

Fijn dat je 2 dingen van elkaar kunt onderscheiden. En nee... je snapt het niet. Heeft ook niks te maken met een ontwerpoverweging, het is eerder een randvoorwaarde. Begint er nu op te lijken dat je de aanwinst aan het verdedigen bent. Je stelt M.i de verkeerde vragen en antwoorden die al gegeven zijn daar ga je niet op in. Kortom je hebt een stelling ingenomen en ik wens je veel succes.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Rega Brio R
« Reactie #70 Gepost op: 05 oktober 2015, 19:16:50 »
Je stelt M.i de verkeerde vragen en antwoorden die al gegeven zijn daar ga je niet op in. Kortom je hebt een stelling ingenomen en ik wens je veel succes.

 Good Posting

 :priester:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Rega Brio R
« Reactie #71 Gepost op: 05 oktober 2015, 19:31:23 »
Nog een klein puntje....  als je echt kritisch bent zoals je doet voorkomen dan was je ook wel opgevallen dat in de betreffende recensie totaal niet wordt gesproken over de luidspreker. Misschien had in dit verhaal dat toch wel essentieel geweest omdat Rega iets had doorgevoerd. .....

Verschil met open blik kijken en willen lezen wat er staat.
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2015, 19:33:03 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Rega Brio R
« Reactie #72 Gepost op: 05 oktober 2015, 19:37:07 »
Nou, dit hoofdstuk kunnen We dus wel weer sluiten.....
Science is no democracy

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Rega Brio R
« Reactie #73 Gepost op: 05 oktober 2015, 19:53:35 »
Nog een klein puntje....  als je echt kritisch bent zoals je doet voorkomen dan was je ook wel opgevallen dat in de betreffende recensie totaal niet wordt gesproken over de luidspreker. Misschien had in dit verhaal dat toch wel essentieel geweest omdat Rega iets had doorgevoerd. .....

Verschil met open blik kijken en willen lezen wat er staat.

Ik heb meerdere recensies gelezen, waaronder ook recensies die de versterker-luidspreker combinatie bespreken. De Rega heeft praktisch geen moeite met monitor luidsprekers.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Rega Brio R
« Reactie #74 Gepost op: 05 oktober 2015, 20:01:05 »
Nog een klein puntje....  als je echt kritisch bent zoals je doet voorkomen dan was je ook wel opgevallen dat in de betreffende recensie totaal niet wordt gesproken over de luidspreker. Misschien had in dit verhaal dat toch wel essentieel geweest omdat Rega iets had doorgevoerd. .....

Verschil met open blik kijken en willen lezen wat er staat.

Ik heb meerdere recensies gelezen, waaronder ook recensies die de versterker-luidspreker combinatie bespreken. De Rega heeft praktisch geen moeite met monitor luidsprekers.

Dus soms wel?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200