Auteur Topic: Rega Brio R  (gelezen 33928 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Rega Brio R
« Reactie #30 Gepost op: 04 oktober 2015, 14:07:34 »
Hoezo: 'ademnood'? Te weinig vermogen?? Of een 'adembenemende' performance? Of mag ik dat zelf bepalen? ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Rega Brio R
« Reactie #31 Gepost op: 04 oktober 2015, 14:37:23 »
Ademnood is iets anders dan adembenemend.   :bleh:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Rega Brio R
« Reactie #32 Gepost op: 04 oktober 2015, 14:43:50 »
Ademnood is iets anders dan adembenemend.   :bleh:

Weer een hoop vervlogen... :-\
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Rega Brio R
« Reactie #33 Gepost op: 04 oktober 2015, 15:01:15 »
Om op jullie beiden antwoord te geven: ;D Ik hoor toch een duidelijk verschil tussen mijn Marantz en mijn Primare, zoals ik verschil hoor tussen bijna alles qua hifi opsetje. ;D

Dat je verschil hoort tussen bijna alles is zo zoetjes aan wel duidelijk. Dat het niet bijzonder is dat je verschil hoort tussen bijna alles is ook al vaak genoeg hier gezegd en waarom je steeds verschil hoort is ook al vaak genoeg uitgelegd. Waarom blijf je steeds weer herhalen dat je verschil hoort?

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Rega Brio R
« Reactie #34 Gepost op: 04 oktober 2015, 15:05:31 »
Om op jullie beiden antwoord te geven: ;D Ik hoor toch een duidelijk verschil tussen mijn Marantz en mijn Primare, zoals ik verschil hoor tussen bijna alles qua hifi opsetje. ;D

Dat je verschil hoort tussen bijna alles is zo zoetjes aan wel duidelijk. Dat het niet bijzonder is dat je verschil hoort tussen bijna alles is ook al vaak genoeg hier gezegd en waarom je steeds verschil hoort is ook al vaak genoeg uitgelegd. Waarom blijf je steeds weer herhalen dat je verschil hoort?

Misschien omdat ik dat het interessante vind aan het hele Hifi hobby gebeuren?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Rega Brio R
« Reactie #35 Gepost op: 04 oktober 2015, 15:26:55 »
Hoezo: 'ademnood'? Te weinig vermogen?? Of een 'adembenemende' performance? Of mag ik dat zelf bepalen? ;D

Zou zeggen ... speel van de week eens met de volumeknop. Als je bij dar ding helemaal happy voelt dan zou ik niet twijfelen om dat ding te kopen. Om in Bram zn termen te spreken.... denk dat de magie verdwijnt in een paar weken. Dan heb je een teleurstelling meer en ben je een ervaring rijker. Beide versterkers die je nu hebt zijn M.i. beter dan de Rega.  Maar nogmaals dat is wat ik vind.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Rega Brio R
« Reactie #36 Gepost op: 04 oktober 2015, 15:29:13 »
BP: Mag ik vragen wat je beter vindt aan de PM82 en de A30.1 in vergelijking met de Rega?
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Rega Brio R
« Reactie #37 Gepost op: 04 oktober 2015, 15:33:11 »
Het regelbereik daardoor stabieler!
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Rega Brio R
« Reactie #38 Gepost op: 04 oktober 2015, 15:34:13 »
Om op jullie beiden antwoord te geven: ;D Ik hoor toch een duidelijk verschil tussen mijn Marantz en mijn Primare, zoals ik verschil hoor tussen bijna alles qua hifi opsetje. ;D

Dat je verschil hoort tussen bijna alles is zo zoetjes aan wel duidelijk. Dat het niet bijzonder is dat je verschil hoort tussen bijna alles is ook al vaak genoeg hier gezegd en waarom je steeds verschil hoort is ook al vaak genoeg uitgelegd. Waarom blijf je steeds weer herhalen dat je verschil hoort?

Misschien omdat ik dat het interessante vind aan het hele Hifi hobby gebeuren?

Wat is er zo interessant aan het horen van verschillen waarvan duidelijk is dat die verschillen hoorbaar zijn en er bovendien een betrekkelijk simpele verklaring voor is? Is dat fenomeen nog langer vermeldingswaardig? Niemand die je hier voor wat dit betreft tegenspreekt.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Rega Brio R
« Reactie #39 Gepost op: 04 oktober 2015, 16:45:23 »
Mijn setje klinkt vandaag anders.
Gister ook trouwens.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Rega Brio R
« Reactie #40 Gepost op: 04 oktober 2015, 17:56:17 »
BP: Mag ik vragen wat je beter vindt aan de PM82 en de A30.1 in vergelijking met de Rega?

Golden ear heb je de mogelijkheid om de rega gratis te beluisteren? doe dat!!! dan is de onrust weg en dan lullen we weer

verder.Je moet die rega nattuurlijk wel minimaal 1 halve dag beluisteren anders hij er nog niks aan.dus ga dat regelen! Music
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Rega Brio R
« Reactie #41 Gepost op: 04 oktober 2015, 18:04:22 »
Stel dat het een hallelujah-verhaal wordt dan is dat na een dag ook weer verdampt.
Alles is iedere dag anders of niet GE.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Rega Brio R
« Reactie #42 Gepost op: 04 oktober 2015, 18:21:29 »
Stel dat het een hallelujah-verhaal wordt dan is dat na een dag ook weer verdampt.
Alles is iedere dag anders of niet GE.

HF je hebt weinig vertrouwen in de mensheid vermoed ik.Je bent hier toch om arme zielen zoals GE een riem onder het hart te

steken? en te helpen? de jongen is in nood heb je dan geen greintje mededogen?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Rega Brio R
« Reactie #43 Gepost op: 04 oktober 2015, 18:49:58 »
Stel dat het een hallelujah-verhaal wordt dan is dat na een dag ook weer verdampt.
Alles is iedere dag anders of niet GE.

HF je hebt weinig vertrouwen in de mensheid vermoed ik.Je bent hier toch om arme zielen zoals GE een riem onder het hart te

steken? en te helpen? de jongen is in nood heb je dan geen greintje mededogen?

Ik ben realistisch m'n Brammeke en dat heeft niets met mededogen te maken.
Ik ben toch altijd even aardig tegen jou?   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Rega Brio R
« Reactie #44 Gepost op: 04 oktober 2015, 19:50:38 »
Zachte heelmeesters....
Science is no democracy