Auteur Topic: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?  (gelezen 248900 keer)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #840 Gepost op: 30 augustus 2020, 10:51:36 »
(<klik!)
Deze drie albums heb ik gekocht bij hiresaudio.com. Het gaat om hi-res downloads in FLAC. 24 bit en 48, 88.2 of 96 kHz. Hiresaudio.com is een Duitse site en qua taal kun je kiezen tussen Duits en Engels. Meer niet.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #841 Gepost op: 30 augustus 2020, 11:36:48 »
Jazz Experience Sheffield Records


Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #843 Gepost op: 15 september 2020, 20:37:22 »
Het houdt nooit op.  ;D

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #844 Gepost op: 15 september 2020, 22:22:01 »
En dan klagen de platenmaatschappijen maar dat ze geen cd's meer verkopen. Voor popmuziek is dat zeker waar, maar daar hebben ze zelf voor gezorgd met die vermaledijde "loudness wars". Het is zelfs compleet ridicuul dat ze daarmee doorgaan nu de jeugd vrijwel uitsluitend naar mobiele streaming luistert en alleen oudere mensen met hifi-installaties cd's willen kopen - waar die dus met weggehaalde dynamiek vreselijk slecht klinken. Wat verwachten ze dan, als je je enige klanten rotslechte kwaliteit voorschotelt? Dan is het toch nogal wiedes dat niemand die rommel nog koopt?
Dat verkopen van cd's inzake klassieke muziek en jazz wél goed verkopen (al valt dat in het niet bij de cijfers voor popmuziek via alle media en platformen), komt natuurlijk omdat daar niet aan "loudness wars" gedaan wordt. Al zijn er een paar jazzalbums verschenen waar een popproducer aan het werk was geweest die meteen beval alle dynamiek eruit te halen. En raad eens? Zodra bekend werd dat die bepaalde albums kapotgecomprimeerd  waren, kocht niemand ze nog. Maar de bewuste popproducers bijven er nog altijd mee doorgaan.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #845 Gepost op: 15 september 2020, 22:29:07 »
Grappig dat je dat schrijft, is denk ik niet helemaal waar. Loudness war is een uiterste, maar is uiteindelijk wel degelijk een zekere wens. Ik was vanavond een uitzending van de soulshow aan het luisteren uit 1983 en daar werd er zelfs een bezwaar over gemaakt: dat het album wel wat harder geproduceerd had mogen worden. Het zou dan beter uit de verf komen. Dynamiek compressie is dus wel degelijk een gewenst effect.

Groet,
Jacco

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #846 Gepost op: 15 september 2020, 23:25:06 »
Ja, er zijn situaties waar dynamiekcompressie wensenlijk is. Veel achtergrondlawaai is zo'n situatie. Maar daarom zou dynamiekcompressie in de afspeler ingebouwd moeten zitten en naar wens  in- of uitschakelbaar zijn. Door het in de BRON te zetten kan niemand nog genieten van de muziek op een hifi-installatie die wél die dynamiek kan weergeven en waar er geen lastig achtergrondlawaai is.

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.088
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #847 Gepost op: 16 september 2020, 00:19:52 »
Bloom, ik weet niet in wat voor tijd jij leeft maar de jeugd kiest naast streamen steeds meer voor vinyl. Verkoopcijfers in Amerika bevestigen dat ook dat er meer vinyl dan cd’s worden verkocht. Vooral beleving en het in handen hebben van jets fysieks worden genoemd. En de geluidskwaliteit wordt ook vaak als beter ervaren. Loudnesswar is vooral weggelegd voor pulp waarvan de luisteraars zowiezo  niet investeren in enige vorm van geluidsdragers. Die streamen van hun Android telefoon naar de bluetoothspeaker verworven bij de lokale Action.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #848 Gepost op: 16 september 2020, 09:23:56 »
Dat vinyl opleeft voor popmuziek komt omdat daar die domme 'loudness wars' niét worden toegepast. Daarom geef ik ook het advies aan mensen die van popmuziek houden en eigenlijk cd's willen kopen, eerder voor vinyl te gaan. Er zijn ook vinylplaten waarop zware dynamiekcompressie genre 'loudness wars' is toegepast, maar die zijn gelukkig in de minderheid.

Streamen vanaf een clouddienst zoals Spotify of Apple Music (iTunes) levert voor popmuziek ook platgecomprimeerde versies op, en als je die streamt via bluetooth naar een hifi-installatie, klinkt dat daar dus slecht. Als je via bluetooth naar een van die kleine actieve luidsprekers gaat, is zoiets niet in staat tot weergeven van dynamiek dus daar klinkt dat wél aanvaardbaar (nou ja, niet als je ooit hebt gehoord hoe het wél moet)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #849 Gepost op: 09 oktober 2020, 18:01:22 »
In bestelling ... een veel besproken man,  nacht burgemeester van Rotjeknor en helaas te vroeg gaan hemelen.

De cdeelderbox.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #850 Gepost op: 09 oktober 2020, 21:04:45 »
Gaaf. Helemaal mijn idee hoe jazz zou moeten zijn. Om het met Deelders eigen woorden te schrijven: "hier hoor je alleen jazz van muzikanten die mors en mors dood zijn". Ik heb nog veel van zijn uitzendingen bewaard.

Groet,
Jacco

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #851 Gepost op: 10 oktober 2020, 19:07:06 »
Dat vinyl opleeft voor popmuziek komt omdat daar die domme 'loudness wars' niét worden toegepast. Daarom geef ik ook het advies aan mensen die van popmuziek houden en eigenlijk cd's willen kopen, eerder voor vinyl te gaan. Er zijn ook vinylplaten waarop zware dynamiekcompressie genre 'loudness wars' is toegepast, maar die zijn gelukkig in de minderheid.

Streamen vanaf een clouddienst zoals Spotify of Apple Music (iTunes) levert voor popmuziek ook platgecomprimeerde versies op, en als je die streamt via bluetooth naar een hifi-installatie, klinkt dat daar dus slecht. Als je via bluetooth naar een van die kleine actieve luidsprekers gaat, is zoiets niet in staat tot weergeven van dynamiek dus daar klinkt dat wél aanvaardbaar (nou ja, niet als je ooit hebt gehoord hoe het wél moet)

het nieuwe paradigma.

Qobuz is best goed via een sonos amp, maar de cd via dezelfde amp klinkt beter.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #852 Gepost op: 10 oktober 2020, 20:40:13 »
Jules is weer thuis alleen nu nog gesealed, verder een cd van één van mijn helden van vroega.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #853 Gepost op: 11 oktober 2020, 11:29:16 »
(<klik)
Alle symfonieën en concerto's, orkestsuites en cantates van Sergei Prokofiev
Orkest en koor van het Mariinsky-theater, Valery Gergiev (dirigent)
3x Blu-Ray ongecomprimeerde verliesloze DTS-HD Master 96 bit 24 bit audio in 8 kanalen (7.1), 13 uur en 5 minuten lang, 1x Blu-Ray documentaire 90 min over het leven en werk van Sergei Prokofiev

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: Welke muziek heb je onlangs aangeschaft?
« Reactie #854 Gepost op: 20 oktober 2020, 20:26:12 »
Met dank aan @bert50 van het MF die mij daar van het bestaan op attent maakte.




Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk