Auteur Topic: Thorens en Hanze Hifi  (gelezen 61550 keer)

Translator.

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 31
Re: Thorens en Hanze Hifi
« Reactie #105 Gepost op: 12 juli 2015, 19:36:58 »
Laten we bij de Lidl blijven ,dan houwe we nog wat geld over voor misschien wel een nieuw element.
 :think:
LS:Translator-Reference Translator Bombarde
Amp:Luxman C-383/M383
        Syn AP-900
        Denon PMA980R
Tuner: Luxman T100L
DT:Thorens td125 mk2
Cass-Decks:Nakamichi,BX300E
                  Philips 900series
CD:Nakamichi,CD5 E/CD4
HT: Sennheiser 555-650
       AKG:K340

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Thorens en Hanze Hifi
« Reactie #106 Gepost op: 14 juli 2015, 11:20:03 »
Ik ga hier vaak net over de grens in Kranenburg tanken en doe dan boodschappen bij de Duitse Aldi. Dan kom je met een vol boodschappenwagentje de winkel uit en onder de 40 euro.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Thorens en Hanze Hifi
« Reactie #107 Gepost op: 14 juli 2015, 12:17:29 »
Ik ga hier vaak net over de grens in Kranenburg tanken en doe dan boodschappen bij de Duitse Aldi. Dan kom je met een vol boodschappenwagentje de winkel uit en onder de 40 euro.
Ik kom heel vaak in Kranenburg en ik ga dan meestal ook even langs bij Bäckerei Derks. Uiteraard pakken we op de motor ook even de Zevenheuvelenweg mee. Aansluitend gaan we dan langs bij een boscafé in het tegen de Nederlandse grens aangelegen Duitse plaatsje Grafwegen. www.merlijn.de
Het café en de tuin zijn een sprookje op zich en vandaar de naam "Merlijn". Er vinden in het weekend soms ook zo maar spontane optredens van muzikanten plaats.

Ruud13

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 502
Re: Thorens en Hanze Hifi
« Reactie #108 Gepost op: 14 juli 2015, 18:46:26 »
Een beetje OT moet kunnen maar nu lijkt het of ik op het forum van consuminderen ben ingelogd. 

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Thorens en Hanze Hifi
« Reactie #109 Gepost op: 14 juli 2015, 18:51:23 »
Een beetje OT moet kunnen maar nu lijkt het of ik op het forum van consuminderen ben ingelogd.

Stelletje kerels die zich gedragen als ouwe kletswijven.  Ik houd mijn hart vast als overmorgen de temperaturen weer fiks oplopen.   229


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Thorens en Hanze Hifi
« Reactie #110 Gepost op: 18 juli 2015, 22:32:31 »
Ik ga hier vaak net over de grens in Kranenburg tanken en doe dan boodschappen bij de Duitse Aldi. Dan kom je met een vol boodschappenwagentje de winkel uit en onder de 40 euro.
Ik kom heel vaak in Kranenburg en ik ga dan meestal ook even langs bij Bäckerei Derks. Uiteraard pakken we op de motor ook even de Zevenheuvelenweg mee. Aansluitend gaan we dan langs bij een boscafé in het tegen de Nederlandse grens aangelegen Duitse plaatsje Grafwegen. www.merlijn.de
Het café en de
tuin zijn een sprookje op zich en vandaar de naam "Merlijn". Er vinden in het weekend soms ook zo maar spontane optredens van muzikanten plaats.

Laat ze maar zeveren Jan. Ik woon dus vlak bij  die zeven heuvelen. Merlijn ken ik nog niet. Als het niet te warm wordt kan ik doorschilderen en is de luisterzolder snel klaar.

PS 20 minuten van mijn huis zag ik net.
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2015, 22:47:56 door Carl »

Translator.

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 31
Re: Thorens en Hanze Hifi
« Reactie #111 Gepost op: 09 januari 2021, 21:04:54 »
Ik draai met een MC element en dat vind ik een klasse beter klinken dan het MM element dat ik eerder had.

Waarin onderscheid zich het verschil in geluid?
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2021, 21:14:12 door Translator. »
LS:Translator-Reference Translator Bombarde
Amp:Luxman C-383/M383
        Syn AP-900
        Denon PMA980R
Tuner: Luxman T100L
DT:Thorens td125 mk2
Cass-Decks:Nakamichi,BX300E
                  Philips 900series
CD:Nakamichi,CD5 E/CD4
HT: Sennheiser 555-650
       AKG:K340

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Thorens en Hanze Hifi
« Reactie #112 Gepost op: 10 januari 2021, 11:14:32 »
Dat wordt heel diep graven: het is meer dan 25 jaar geleden dat ik de MM heb vervangen door een MC. En zoals Ruud destijds ook aangaf: het gaat om allerlei variabelen. In mijn geval vond ik het gemak waarmee complexe muziekpassages werden weergegeven en de zuiverheid in het hoog de pluspunten t.o.v. de MM. Maar het is goed mogelijk dat een kwalitatief beter MM element destijds voor een vergelijkbaar verschil had gezorgd.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Thorens en Hanze Hifi
« Reactie #113 Gepost op: 10 januari 2021, 11:39:42 »
Ik heb nu een MC element die aan de MM ingang kan, een MC met turbo. Bevalt goed, ik draai niet heel vaak LP's maar als ik ze draai heb ik een goed geluid. Daarvoor hoeft de draaitafel echt niet Zwolle om het goed te krijgen, gewoon naar de Groef in Grunn. Er zijn er meer in het noorden die het kunnen, heb goede ervaringen met Musifoon te Emmen ( al 45 jaar) en de Soundgallery te Grunn.
Een draaitafel is natuurlijk niet goedkoop, voor het geld van een beetje element koop je ook een cd-speler, die geeft een beter geluid en veel meer gemak. Het onderhouden en schoonmaken van de LP's is een hobby opzich.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2021, 11:43:27 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Thorens en Hanze Hifi
« Reactie #114 Gepost op: 10 januari 2021, 15:34:45 »
Audio Artistiek in Vries zijn ook vakmannen. Hebben mij beide draaitafels weer goed gemaakt.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.