Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966481 keer)

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #165 Gepost op: 28 december 2012, 17:25:53 »
ach duur.. heb het er niet voor over... :)
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #166 Gepost op: 28 december 2012, 17:35:16 »
ach duur.. heb het er niet voor over... :)

I stand corrected....  ;D Succes met de bezichtiging in ieder geval!  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #167 Gepost op: 28 december 2012, 17:57:12 »
;D Ja, ik moest opschieten met tanken anders zou ie te snel wegroesten... Het kenteken bestaat ook niet meer.

Groet,
Jacco
In de jaren tachtig van de vorige eeuw heb ik veel (slechte) Sudjes en Sprintjes afgeleverd bij de importeur.  Het was een actie om veel van die roetsbakken van de weg te krijgen en d.m.v. een prachtige inruilprijs de mensen aan het merk te binden met het nieuwe model, de Alfa 33.  Wat een tijd was me dat.  :D
Deze foto stamt ook uit die jaren '80 en toen wist ik daar natuurlijk niet zo veel van. Mijn vader reed toen reeds een ster (die achterkant heb ik er afgeknipt) en ik was toen natuurlijk vooral bezig met dat merk. Mijn vader zweerde erbij. Uiteindelijk maakte het voor de benzinepomp niets uit, als er maar heel veel getankt werd. Ik heb daar vele liters mengsmering (varierend van 1:25 tot 1:100), normaal, super, diesel en lpg getankt. Soms zat er een vrachtwagen tussen en dat was lachen. En heel af en toe mocht ik van een klant de olie peilen dus inderdaad: wat een tijd was me dat!

Groet,
Jacco

Thalys

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.675
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #168 Gepost op: 07 januari 2013, 12:29:56 »
Dit is mijn rollend materieel


Opel Monza 2.5 E automatic uit 1985


Opel Kadett D 1.2 n Luxus uit 1981


Audi A2 1.4 S-Line uit 2000

en


Audi cabriolet 2.3 E uit 1991 (inclusief de hardtop) Maar dan in een andere kleur rood (nog geen foto van de eigen auto genomen).




Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #169 Gepost op: 07 januari 2013, 13:24:16 »
Afgelopen weekend wat plaats gemaakt:



Zoiets moet het worden:



En ik droom alvast een beetje van deze toevoeging:



:))
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2013, 16:17:03 door Koen »

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #170 Gepost op: 07 januari 2013, 14:25:58 »
Afgelopen weekend wat plaats gemaakt:



Zoiets moet het worden:



En ik droom alvast een beetje van deze toevoeging:



:laugh:
En dat gaat net zo lang duren als bij die groene?
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #171 Gepost op: 07 januari 2013, 16:18:14 »
Dat is niet de bedoeling  :P

In februari of maart wil ik er weer mee gaan rijden.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #172 Gepost op: 07 januari 2013, 16:29:50 »
Een heuse roots compressor, nou veel succes ermee. Het zou al helpen als de druk atmosferisch gemaakt kan worden, maar een beetje overdruk zal ook wel gaan. Eens kijken of ik er ook zoiets op kan schroeven  :evil:

Groet,
Jacco

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #173 Gepost op: 07 januari 2013, 18:52:11 »
:)  Het is nog te bezien of ik straks zin heb om daar een hoop geld aan uit te geven hoor.

Om de druk atmosferisch te maken (of tenminste, zo dicht mogelijk daarbij) overweeg ik ook om er 4 gaskleppen van een E36 M3 op te zetten. In combinatie met een programmeerbare injectiecomputer (KDFI) zou dat zo'n 20 pk extra moeten opleveren, oftewel rond de 160 pk in totaal. Dat lijkt me ook al best prima op iets minder dan 1200 kg.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #174 Gepost op: 07 januari 2013, 18:59:21 »
Mijn betere helft ging met een vriendin op pad.
Altijd ging ze vol overtuiging in haar "eigen skelter" totdat ................................

Een keer raden welk aanbod ze mij deed.   :D :D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #175 Gepost op: 07 januari 2013, 19:05:40 »
Iets van: ruilen?  ;D
ADAM    Bryston     DENON

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #176 Gepost op: 07 januari 2013, 19:07:55 »
Je gaat door naar de volgende ronde!    :D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #177 Gepost op: 07 januari 2013, 20:39:00 »
:)  Het is nog te bezien of ik straks zin heb om daar een hoop geld aan uit te geven hoor.

Om de druk atmosferisch te maken (of tenminste, zo dicht mogelijk daarbij) overweeg ik ook om er 4 gaskleppen van een E36 M3 op te zetten. In combinatie met een programmeerbare injectiecomputer (KDFI) zou dat zo'n 20 pk extra moeten opleveren, oftewel rond de 160 pk in totaal. Dat lijkt me ook al best prima op iets minder dan 1200 kg.
Dat zal wel lekker gaan, ja. Succes er mee.

Even iets anders, weet er iemand hoe groot de luchtverplaatsing is als de motor zijn rondjes draait? Is daar ergens wat theorie over te vinden?

Groet,
Jacco

Koen

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 716
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #178 Gepost op: 07 januari 2013, 22:01:38 »
Dank je  :)

Me dunkt dat het voor een viertakt-viercilinder iets is van (cilinderinhoud/4)*(toerental/60) (in liters per seconde dan dus). Je hebt immers één aanzuigslag per omwenteling.

EDIT:  Trouwens, voor een vijfcilinder geldt 1.25*(cilinderinhoud/5)*(toerental/60) aangezien je dan 1.25 aanzuigslag per omwenteling hebt. En dat is dan weer hetzelfde als hierboven.

Ik weet alleen niet in hoeverre er drukverlies is door het inlaattraject. Dat zal allicht een rol spelen.
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2013, 22:18:19 door Koen »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #179 Gepost op: 07 januari 2013, 22:18:59 »
Ja, zoiets ligt voor de hand voor het gemiddelde. Ik vroeg me meer af hoe het eruit zou zien als functie van de tijd om het maximum en minimum te weten. En dan met de onderdruk erbij enzo.

Groet,
Jacco