Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966560 keer)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #765 Gepost op: 29 juli 2013, 18:45:16 »
Tja, het is geld, maar veiligheid boven alles :)
ADAM    Bryston     DENON

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #766 Gepost op: 29 juli 2013, 18:58:53 »
Koop er ook liever wat anders voor maar banden daarmee ben ik nooit te zuinig en had een mooie aanbieding op bridgestone. Kon ook voor de helft goedkoper,maar wat heb je dan?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #767 Gepost op: 29 juli 2013, 19:07:39 »
Koop er ook liever wat anders voor maar banden daarmee ben ik nooit te zuinig en had een mooie aanbieding op bridgestone. Kon ook voor de helft goedkoper,maar wat heb je dan?
Verstandig Gerwin. Ik heb in grijs verleden een tijdje meegedraaid in het garagewezen en dan kom je terecht in wat ik noem:
"verkeerde zuinigheid", vroeger of later ;)
ADAM    Bryston     DENON

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #768 Gepost op: 29 juli 2013, 19:21:07 »
Het is je enige wegcontact en heb zelf nogal wat op de weg gezeten, dan weet je wat aquaplaning is of net dat ene remmomentje. Banden en remmen moet bij mij in orde zijn en daar bespaar ik simpelweg niet op. Het enige waar ik op bespaar is de dealer te omzeilen, mannen in pak en een duur pand daaraan hoef ik niet aan mee te betalen. Soms ontkom je er niet aan maar opleveren doet het zeker :)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #769 Gepost op: 29 juli 2013, 19:29:46 »
Waar ik nog wel aan zit te denken is om de Astra in te ruilen tegen een diesel. Heb nu een half jaar gereden met benzine en vraag me toch af of het net niet wat goedkoper kan...... Heb zelf geen ervaring met wagens die ver over de 2 ton moet gaan. Iemand die wel wat meer ervaring mee heeft en met wat voor type auto?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #770 Gepost op: 29 juli 2013, 19:37:25 »
Ja hier. De vorige Avensis Diesel, gekocht met 183.000 KM op de klok en is bij 380.000 KM van eigenaar verwisseld. Hoeveel kilometers rijd je per jaar?

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #771 Gepost op: 29 juli 2013, 19:41:51 »
Misschien dat deze site een ondersteuning kan zijn.
ADAM    Bryston     DENON

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #772 Gepost op: 29 juli 2013, 19:52:28 »
26000 tot 30000 km en dat is net zon grensgeval wel of geen diesel. Het punt voor mij is dat de besparing op brandstof wel op moet wegen tegen de kosten van het onderhoud. Verder is het " probleem" dat de opgegeven fabrieksopgave ook vaak niet juist zijn. Maar als ik ermee ga rekenen zou ik op jaarbasis nog een kleine 1000 euro kunnen besparen. Automerken als audi, vw, Volvo, Toyota, Mazda, BMW en Mercedes daarvan is bekend dat die hoge km standen kunnen halen,maar mijn vraag is tegen welke prijs? Zelf ben ik bang voor versnellingsbak, differentieel en dat soort dingen....de niet standaard onderdelen dus.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #773 Gepost op: 29 juli 2013, 20:06:24 »
Als je gaat dieselen zijn de onderhoudsintervallen meestal minder frequent, daar staat tegenover dat de beurten meestal iets duurder zijn.

Bij diesels; EGR-kleppen willen nogal eens problemen geven en gloeibougies moeten een keer vervangen worden.
Algemeen; Condensor van de airconditioning is onderhevig aan veroudering.

Als ik de prijs van de laatste 180.000KM beurt erbij neem (de huidige staat inmiddels ook alweer op 210.000KM, aanschaf bij 134.000KM) dan luidt deze ca. € 400,- in de b.t.w. (Toyota dealer).

Het vervangen van de condensor, wat bijbehorend klein materiaal en de airco afvullen en olie bijvullen + lektest kostte zo'n € 525,- in de b.t.w.

Ook algemeen: Koop niet een te krachtige wagen, je gaat er naar rijden. ::)

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #774 Gepost op: 29 juli 2013, 20:09:51 »
26000 tot 30000 km en dat is net zon grensgeval wel of geen diesel. Het punt voor mij is dat de besparing op brandstof wel op moet wegen tegen de kosten van het onderhoud. Verder is het " probleem" dat de opgegeven fabrieksopgave ook vaak niet juist zijn. Maar als ik ermee ga rekenen zou ik op jaarbasis nog een kleine 1000 euro kunnen besparen. Automerken als audi, vw, Volvo, Toyota, Mazda, BMW en Mercedes daarvan is bekend dat die hoge km standen kunnen halen,maar mijn vraag is tegen welke prijs? Zelf ben ik bang voor versnellingsbak, differentieel en dat soort dingen....de niet standaard onderdelen dus.

Ik neem aan dat je je huidige auto als referentie neemt? Of vergelijk je twee dezelfde types doch met verschillende brandstofmotoren?

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #775 Gepost op: 29 juli 2013, 20:19:06 »
EGR klep is niet alleen bij diesel een drama en airco gebruik ik nauwelijks en zal het ook niet missen als het er niet op zit. Voorgloeiers kunnen duur zijn al ben ik van mening wie ze erin zet wat de prijs bepaald. Eerst de vrouw maar eens aan een andere auto helpen, want de oude Astra begint op zijn eind te raken. Maar volgend jaar toch eens kijken of ik zelf wat anders neem of hem door blijf rijden.....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #776 Gepost op: 29 juli 2013, 20:21:31 »
26000 tot 30000 km en dat is net zon grensgeval wel of geen diesel. Het punt voor mij is dat de besparing op brandstof wel op moet wegen tegen de kosten van het onderhoud. Verder is het " probleem" dat de opgegeven fabrieksopgave ook vaak niet juist zijn. Maar als ik ermee ga rekenen zou ik op jaarbasis nog een kleine 1000 euro kunnen besparen. Automerken als audi, vw, Volvo, Toyota, Mazda, BMW en Mercedes daarvan is bekend dat die hoge km standen kunnen halen,maar mijn vraag is tegen welke prijs? Zelf ben ik bang voor versnellingsbak, differentieel en dat soort dingen....de niet standaard onderdelen dus.

Ik neem aan dat je je huidige auto als referentie neemt? Of vergelijk je twee dezelfde types doch met verschillende brandstofmotoren?

Mark

Neem mijn huidige auto als referentie en die zou 1:17 moeten doen maar haalt net 1:15. Dit alles op snelweg en ben een rustige rijder.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #777 Gepost op: 29 juli 2013, 20:51:16 »
Hier net den brute Benz opgehaald en het enige waar we het niet eens over werden was een riem-schokdemper (zou erop moeten zitten, maar is in geen velden of wegen te bekennen). Dat had ik niet goed voorbereid. Verder is wel alles gedaan wat ik in het mandje had gedaan: olie en filter vervangen, brandstoffilter, multiriem en spaninrichting vervangen. Wat mij direct opviel, was dat ie nu wel erg stil loopt. Morgen de eerste langere stukken maar eens gaan rijden.

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #778 Gepost op: 29 juli 2013, 21:10:10 »
Dat wordt genieten!

Mark 8)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #779 Gepost op: 29 juli 2013, 21:18:06 »
 ;D Dat hoop ik. Vandaag moeten behelpen met de Agila, maar dat is toch niet mijn ding hoor. Qua verbruik ook niet overigens: 1:17,6 op benzine versus 1:9,1 op lpg. Scheelt toch bijna 33%.

Groet,
Jacco