Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 966594 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5415 Gepost op: 22 september 2022, 10:12:15 »
Stemt tot nadenken, Marcel. Dank je wel! Toppie!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5416 Gepost op: 22 september 2022, 10:33:44 »
Vervoer in de privésfeer is straks een luxe die alleen voor de rijken is weggelegd. Consumeren?, ook dat is voor de rijkere 50% van Nederland, de rest mag voor de etalage staan te kijken.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5417 Gepost op: 24 september 2022, 19:36:15 »
Hier blijven dieselen tot het pensioen daar is.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5418 Gepost op: 28 september 2022, 09:13:43 »
Hier blijven dieselen tot het pensioen daar is.

Plan!

Ik blijf voorlopig lekker doorsturen met mijn Renault 3 cilinder turbo monster.  ;D

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5419 Gepost op: 28 september 2022, 16:02:39 »
Ik blijf ook met de Kia Soul doorkachelen. Voor mijn lengte heb ik nog nooit zo'n ruime wagen gehad.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5420 Gepost op: 28 september 2022, 17:50:35 »
Ik ga denk weer switchen naar benzine aangezien de diesel op dit moment duurder is :think:
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5421 Gepost op: 28 september 2022, 19:36:40 »
Ik zou lpg overwegen.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk


Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5422 Gepost op: 28 september 2022, 20:02:03 »
1 liter LPG weegt 0,5 kg.

 ;D

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5423 Gepost op: 28 september 2022, 20:07:29 »
Dus...

Groet,
Jacco

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5424 Gepost op: 28 september 2022, 21:22:16 »
Hier blijven dieselen tot het pensioen daar is.

En ook dan ga ik er geen afscheid van nemen.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5425 Gepost op: 01 oktober 2022, 12:44:03 »
Hier blijven dieselen tot het pensioen daar is.
Mijn zoon vroeg laatst wanneer ik de 6 jaar oude Caddy ging vervangen. Het antwoord: ik ben van plan daar mee door te rijden tot aan mijn pensioen. Gezien de 10K kilometers per jaar moet dat probleemloos lukken. Zijn mond bleef open staan, hij wist even niet wat hij daarop moest zeggen. Ik ben zoiezo wel van het lang met auto’s doorrijden, ik vind het wel prima.


Groeten, Ando.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2022, 13:02:20 door Ando »
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5426 Gepost op: 01 oktober 2022, 16:22:16 »
Hier blijven dieselen tot het pensioen daar is.
Mijn zoon vroeg laatst wanneer ik de 6 jaar oude Caddy ging vervangen. Het antwoord: ik ben van plan daar mee door te rijden tot aan mijn pensioen. Gezien de 10K kilometers per jaar moet dat probleemloos lukken. Zijn mond bleef open staan, hij wist even niet wat hij daarop moest zeggen. Ik ben zoiezo wel van het lang met auto’s doorrijden, ik vind het wel prima.


Groeten, Ando.

Voor mij heb je gelijk Ando. Ik heb met mijn Toyota Carina doorgereden totdat hij 23 jaar oud was (en toen was hij nog niet versleten). Van die 23 jaar heb ik de laatste 14 jaar met deze auto gereden. Daarna ben ik over gegaan op een Kia Soul. Mijn eerste Kia Soul heb ik ingeruild omdat ik het meest luxe (ingevoerde) type kon terugkopen. Dit type is in Nederland nooit op de markt gebracht, want hier ging men in 2014 over op een elektrisch aangedreven Kia Soul. Het is de bedoeling dat deze auto weer heel lang meegaat.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5427 Gepost op: 01 oktober 2022, 16:34:27 »
Hier blijven dieselen tot het pensioen daar is.
Mijn zoon vroeg laatst wanneer ik de 6 jaar oude Caddy ging vervangen. Het antwoord: ik ben van plan daar mee door te rijden tot aan mijn pensioen. Gezien de 10K kilometers per jaar moet dat probleemloos lukken. Zijn mond bleef open staan, hij wist even niet wat hij daarop moest zeggen. Ik ben zoiezo wel van het lang met auto’s doorrijden, ik vind het wel prima.


Groeten, Ando.

Voor mij heb je gelijk Ando. Ik heb met mijn Toyota Carina doorgereden totdat hij 23 jaar oud was (en toen was hij nog niet versleten). Van die 23 jaar heb ik de laatste 14 jaar met deze auto gereden. Daarna ben ik over gegaan op een Kia Soul. Mijn eerste Kia Soul heb ik ingeruild omdat ik het meest luxe (ingevoerde) type kon terugkopen. Dit type is in Nederland nooit op de markt gebracht, want hier ging men in 2014 over op een elektrisch aangedreven Kia Soul. Het is de bedoeling dat deze auto weer heel lang meegaat.
De Caddy is nieuw aangeschaft, er staat nu nog geen 60K op de teller… ben nu 55 dus dat moet lukken.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5428 Gepost op: 01 oktober 2022, 17:34:46 »
Op de teller van de Kia Soul staan momenteel 59417 kilometers en dat is tamelijk weinig gerekend vanaf 2014. De wagen ziet eruit alsof hij nog in nieuwstaat verkeerd en ik hoop er nog talloze jaren plezier van te hebben.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2022, 17:36:35 door Audiofreak »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #5429 Gepost op: 03 oktober 2022, 21:14:51 »
De Conti winterbanden zijn bijna aan vervanging toe vanwege leeftijd en slijtage.
Maar de Conti zomerbanden gaan ook niet nog een zomer mee.

Nou ben ik niet heel erg te porren voor een compromis als crossclimate / all season banden.

Maar ik lees en hoor over de Michelin Crossclimate banden best wel erg goede dingen.
Die dingen kunnen zowel in de winter als in de zomer goed overtuigen van de benodigde kwaliteiten.
En hij heeft een bergje met een sneeuwvlokje op de zijkant staan. Volgens mij , ik hoop dat ik dat goed heb, mogen die ook gebruikt worden onder winterse omstandigheden in Duitsland.

Zijn er mensen met ervaring met deze Michelin band?  Conti heeft er ook wel eentje maar die maakt meer lawaai 72 dB tegen 69 dB bij de Michelin.

Om opslag en wisselen van banden te sparen, is toch 200 euro per jaar, denk ik toch serieus na over all season banden.
Oké als je alle kilometers op 1 set banden rijdt dan zijn ze ook sneller versleten, in de tijd. 

Ik ga zeker nog 4 jaar doorrijden met deze auto. Dat is ongeveer 80.000 kilometer. 
4 jaar is toch 800 euro besparen op wisselen en opslag van de banden die niet gebruikt worden.
En ik hoop toch wel een heel eind van die 80.000 vol te maken met een set nieuwe banden.   
90 pk op de voorwielen is niet al te veel.  Ik heb ook eigenlijk geen verschil in slijtage tussen voor en achterbanden.

Graag wat meningen van de auto gebruikers onder de hifi liefhebbers. En indien mogelijk ervaringen met all season sloffen.
Bij voorbaat dank.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000