Auteur Topic: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.  (gelezen 973031 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4665 Gepost op: 11 april 2021, 12:27:08 »
Lexus bouwt kwalitatief gezien hele goede en betrouwbare auto's ! Toppie!

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4666 Gepost op: 11 april 2021, 15:12:47 »
Yep. Een CT200h. Zo'n gepimpte Prius 3. 8)


Niet de mijne, wel zelfde model en kleur.

Groeten...

Gewoon een toyota met een L op de gril 8)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4667 Gepost op: 11 april 2021, 16:20:19 »
Ja, en? Waarom lees ik bij jou altijd een negatief ondertoontje? Ligt dat aan mij? Alles van jezelf lijkt geweldig te zijn, alles van een ander lijk je wat op aan te merken te hebben.

Ik heb 10 jaar met dezelfde Toyota Aygo gereden en dat beviel prima. Maar nu wilde ik een maatje groter maar wel weer één waarmee ik weer tien à 15 jaar verder kan. Of tot het moment dat we verplicht over moeten op elektrisch. En het moest zuinig zijn. Dus ja, dan kom je of op hybride of diesel. Voor die laatste maak ik niet genoeg kilometers dus een hybride.

En als je een betaalbare (in mijn geval staat dat voor een niet te nieuwe) én goede hybride zoekt, kom je al snel uit bij Toyota Prius. Of dus deze Lexus. Dan geeft deze Lexus toch nét iets meer rijplezier omdat de Prius helemaal op zuinigheid is gebouwd. De Lexus voegt wat sportiviteit en luxe toe en levert daarvoor iets in op zuinigheid.
Daarnaast vind ik hem ook iets mooier maar dat is subjectief.

Groeten...

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4668 Gepost op: 11 april 2021, 17:56:34 »
Mijn zoon heeft Bower & Wilkins luidsprekers in zijn Volvo.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4669 Gepost op: 11 april 2021, 18:06:13 »
Toyota bouwt al jaren heel betrouwbare auto’s. Goede keuze van Lexus om dat als basis te gebruiken voor het bouwen van een stap luxere auto.

Overigens gebruiken bijna alle automerken gezamenlijke platforms, dat drukt de prijs en dus voordeliger voor de consument.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4670 Gepost op: 11 april 2021, 18:16:43 »
Ja, en? Waarom lees ik bij jou altijd een negatief ondertoontje? Ligt dat aan mij? Alles van jezelf lijkt geweldig te zijn, alles van een ander lijk je wat op aan te merken te hebben.

Ik heb 10 jaar met dezelfde Toyota Aygo gereden en dat beviel prima. Maar nu wilde ik een maatje groter maar wel weer één waarmee ik weer tien à 15 jaar verder kan. Of tot het moment dat we verplicht over moeten op elektrisch. En het moest zuinig zijn. Dus ja, dan kom je of op hybride of diesel. Voor die laatste maak ik niet genoeg kilometers dus een hybride.

En als je een betaalbare (in mijn geval staat dat voor een niet te nieuwe) én goede hybride zoekt, kom je al snel uit bij Toyota Prius. Of dus deze Lexus. Dan geeft deze Lexus toch nét iets meer rijplezier omdat de Prius helemaal op zuinigheid is gebouwd. De Lexus voegt wat sportiviteit en luxe toe en levert daarvoor iets in op zuinigheid.
Daarnaast vind ik hem ook iets mooier maar dat is subjectief.

Groeten...

Niet op reageren. De man heeft nou eenmaal niet zoveel sjoege.
Geeft niks, maar beter om dan niet te reageren op hem.
The music sounds better, when you know who's playing it

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4671 Gepost op: 11 april 2021, 19:05:47 »

Ik heb 10 jaar met dezelfde Toyota Aygo gereden en dat beviel prima. Maar nu wilde ik een maatje groter maar wel weer één waarmee ik weer tien à 15 jaar verder kan. Of tot het moment dat we verplicht over moeten op elektrisch. En het moest zuinig zijn. Dus ja, dan kom je of op hybride of diesel. Voor die laatste maak ik niet genoeg kilometers dus

Groeten...

Ik heb elf jaar tot grote tevredenheid een Toyota Carina E gereden en daarna vier jaar het eerste type Kia Soul. Sinds kort rijd ik een Kia Soul X-ecutive Sport GDI 1.6 met alles er op en er aan en deze Kia is in gebruik zeker niet de zuinigste, maar dat kan mij niet boeien met de afstanden die ik rijd. Het is gewoon een "fun car" met een geheel eigenzinnige vormgeving.

De 235/45/R18 Continental Contact 6 banden die er onder liggen zullen het gebruik ook niet zuiniger maken. Het is overigens een hele ruime auto met veel been-en hoofdruimte zowel voor als achter.

Deze "Sport" uitvoering is tevens een aparte verschijning op de Nederlandse wegen, want deze auto is in Nederland namelijk niet op de markt gebracht.

In Nederland is Kia in 2014 overgegaan op een elektrisch aangedreven uitvoering van de Kia Soul met het pittige prijsje van € 42.995,00.

« Laatst bewerkt op: 11 april 2021, 20:31:33 door Audiofreak »

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4672 Gepost op: 11 april 2021, 19:57:14 »
Dat is nog wel even een probleem met electrisch rijden voor de particulier die aanschafprijs. En zakelijk blijkbaar ook nu de bijtelling een stapje hoger is geworden, gelijk een stuk minder verkocht. Denk ik toch wel een lastig punt om alles electrisch te krijgen...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4673 Gepost op: 11 april 2021, 19:59:32 »
En het is momenteel ook erg milieuvervuilend. Voorlopig moeten we het niet willen.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4674 Gepost op: 11 april 2021, 20:02:45 »
Zit ik gelijk te denken: zouden we terug gaan in de tijd? Je kiest als eerste een maat platform en vervolgens een carrosserie die je mooi vindt. Net als vroeger toen we nog carrosseriebouwers hadden...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4675 Gepost op: 11 april 2021, 20:50:29 »
En het is momenteel ook erg milieuvervuilend. Voorlopig moeten we het niet willen.

Groet,
Jacco
Ik wil het al helemaal niet..... :-(


Groeten, Ando.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4676 Gepost op: 11 april 2021, 20:53:58 »
En het is momenteel ook erg milieuvervuilend. Voorlopig moeten we het niet willen.

Groet,
Jacco
Ik wil het al helemaal niet..... :-(


Groeten, Ando.
Je kunt er wel gigantische koppels onderin mee maken. De ultieme racemonsters komen binnen handbereik...

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4677 Gepost op: 11 april 2021, 23:32:32 »
En het is momenteel ook erg milieuvervuilend. Voorlopig moeten we het niet willen.

Groet,
Jacco
Ik wil het al helemaal niet..... :-(


Groeten, Ando.
Je kunt er wel gigantische koppels onderin mee maken. De ultieme racemonsters komen binnen handbereik...

Groet,
Jacco
Ja, dat wel, maar veel te smooth en zonder karakter. In een scheet van 0 tot 100 alles super gecontroleerd en zonder zweet op je voorhoofd en kippenvel op je rug... niet mijn ding.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4678 Gepost op: 12 april 2021, 03:04:06 »
Ja, en? Waarom lees ik bij jou altijd een negatief ondertoontje? Ligt dat aan mij? Alles van jezelf lijkt geweldig te zijn, alles van een ander lijk je wat op aan te merken te hebben.

Ik heb 10 jaar met dezelfde Toyota Aygo gereden en dat beviel prima. Maar nu wilde ik een maatje groter maar wel weer één waarmee ik weer tien à 15 jaar verder kan. Of tot het moment dat we verplicht over moeten op elektrisch. En het moest zuinig zijn. Dus ja, dan kom je of op hybride of diesel. Voor die laatste maak ik niet genoeg kilometers dus een hybride.

En als je een betaalbare (in mijn geval staat dat voor een niet te nieuwe) én goede hybride zoekt, kom je al snel uit bij Toyota Prius. Of dus deze Lexus. Dan geeft deze Lexus toch nét iets meer rijplezier omdat de Prius helemaal op zuinigheid is gebouwd. De Lexus voegt wat sportiviteit en luxe toe en levert daarvoor iets in op zuinigheid.
Daarnaast vind ik hem ook iets mooier maar dat is subjectief.

Groeten...

Waarom negatief kwabber? vind toyota/lexus de fijnste en voorruitstrevenste auto's die er zijn.

De duurste lexus  uitvoeringen  steken zelfs mercedes naar de kroon,kwalitatief gezien dan.

Rijd zelf al 7 jr  een toyota yaris waarvan ik de eerste yaris aan mijn ex schonk.

En mocht ik weer een auto kopen.....word dat weer een yaris E type.

Ben wel een beetje jaloers op jouw lexus dat wel, maar die is voor mij persoonlijk iets te groot.  :love:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Over (onze) vierwielerts en/of ander rollend materieel.
« Reactie #4679 Gepost op: 12 april 2021, 08:39:20 »
Ja, en? Waarom lees ik bij jou altijd een negatief ondertoontje? Ligt dat aan mij? Alles van jezelf lijkt geweldig te zijn, alles van een ander lijk je wat op aan te merken te hebben.

Ik heb 10 jaar met dezelfde Toyota Aygo gereden en dat beviel prima. Maar nu wilde ik een maatje groter maar wel weer één waarmee ik weer tien à 15 jaar verder kan. Of tot het moment dat we verplicht over moeten op elektrisch. En het moest zuinig zijn. Dus ja, dan kom je of op hybride of diesel. Voor die laatste maak ik niet genoeg kilometers dus een hybride.

En als je een betaalbare (in mijn geval staat dat voor een niet te nieuwe) én goede hybride zoekt, kom je al snel uit bij Toyota Prius. Of dus deze Lexus. Dan geeft deze Lexus toch nét iets meer rijplezier omdat de Prius helemaal op zuinigheid is gebouwd. De Lexus voegt wat sportiviteit en luxe toe en levert daarvoor iets in op zuinigheid.
Daarnaast vind ik hem ook iets mooier maar dat is subjectief.

Groeten...

Waarom negatief kwabber? vind toyota/lexus de fijnste en voorruitstrevenste auto's die er zijn.

De duurste lexus  uitvoeringen  steken zelfs mercedes naar de kroon,kwalitatief gezien dan.

Rijd zelf al 7 jr  een toyota yaris waarvan ik de eerste yaris aan mijn ex schonk.

En mocht ik weer een auto kopen.....word dat weer een yaris E type.

Ben wel een beetje jaloers op jouw lexus dat wel, maar die is voor mij persoonlijk iets te groot.  :love:
Toyota is net als Lexus een betrouwbaar merk.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2021, 08:42:13 door Audiofreak »